سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

مسئول دفتر ارتباطات مردمی، حجت الاسلام فلاحی با استناد به گزارش مرکز بهداشت بهار و دانشگاه علوم پزشکی از وجود آلودگی در آب برخی از روستاهای شهرستان بهار و مراجعه 120 نفر از اهالی روستای بهادربیگ به مراکز درمانی به علت بیماری گوارشی خبر داد.

شناسه خبر: 10865

گروه - مرضیه کریمی رادپور : غلامرضا قهرمانی در گفتگو با خبرنگار نشاط شهر اظهار داشت: مدتی است که گزارش هایی از برخی روستاهای بهار در رابطه با آب برخی از روستاهای شهرستان به ما ارسال می شود و در این گزارش ها ادعا شده که آب این روستاها آلوده است و آبفای شهرستان روستاها را رها کرده است.


مسئول دفتر ارتباطات مردمی حجت الاسلام فلاحی ، افزود: جهت بررسی این موضوع گزارشی از مرکز بهداشت شهرستان در مورد آب این روستاها گرفتیم، نتایج آزمایش ها و گزارش مرکز بهداشت صحبت های شفاهی مردم را تائید می کرد به طوریکه گزارش ها نشان می داد میزان کلر باقی مانده در آب صفر بوده است.


وی ادامه داد: مرکز بهداشت به ما گفت که در طی چند بار بازرسی میزان کلر باقی مانده در آب صفر بوده و ما طبق روال معمول خود پس از سه بار مکاتبه کتبی و نگرفتن جواب ، موضوع را به فرمانداری شهرستان انعکاس دادیم.


قهرمانی در ادامه گفت: در گزارشی که مرکز بهداشت به ما دادند مشخص شده که چند ماه است، مقدار کلر آب برخی از روستاها صفر بوده و در آب برخی از روستاها هم آلودگی میکروبی مشاهده شده است، لذا دکتر فلاحی در این مورد از آبفای استان توضیح خواست اما با توجه به کوتاهی که در این مورد وجود داشت موضوع را به دادستان منعکس کردیم که به عنوان مدعی العموم وارد شود و ما منتظر جواب دادستان در این مورد هستیم.


مسئول دفتر ارتباطات مردمی نماینده معین شهرستان بهار خواستار پاسخ صریح و روشن دستگاه های اجرایی شد و اظهار داشت: در این مورد باید آبفای شهرستان سریعا باید اقدام می کرده و حتی فرمانداری هم اقدام درخوری انجام نداده و پس از گذشت دو سه ماه هنوز هم تکلیف پرورنده مشخص نشده است.


قهرمانی افزود: چند روز پیش گزارشی به ما رسید که در روستای بهادربیگ بیماری طغیان کرده و حدود 120 نفر با مشکل گوارشی به درمانگاه مراجعه کرده اند، پس از رسیدن این گزارش از دانشگاه علوم پزشکی گزارش گرفتیم و آنها طغیان بیماری را تائید کرده و نیز عدم کلرزنی آب و آلودگی میکروبی آب روستا نیز تائید شده که احتمال می رود طغیان بیماری ارتباط مستقیم با آلودگی آب داشته باشد.


وی ادامه داد: در شرایط کنونی که کشور درگیر بیماری کروناست توجه به بهداشت آب روستاها باید بیش از پیش مورد توجه باشد تا بار اضافی بر دوش کادر درمان تحمیل نشده و زمینه برای گسترش بیماری کرونا محیا نشود.


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی