سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/3/13 18:40:50

مسکن ملی در بهار پوچ درآمد

طرح اقدام ملی مسکن طبق قول مسئولین قرار بود تا پیش از عید نوروز ۱۴۰۰ در بهار کلنگ زنی شود، اما ارسال پیامکی از سوی بنیاد مسکن بهار مبنی بر عدم تامین زمین در شهر و عودت وجه سپرده به متقاضیان گویا وعده مسکن ملی در بهار را با چالش روبرو کرده است.

شناسه خبر: 11158

به گزارش نشاط شهر، در پی تماس یکی از شهروندان در مورد ارسال پیامکی مبنی بر اجرایی نشدن مسکن ملی در بهار  با مضمون " متقاضی محترم طرح اقدام ملی مسکن: علی رغم تلاشهای راه و شهرسازی و این بنیاد، تامین زمین در شهر محل تقاضای جنابعالی فراهم نگردیده است، در صورت تامین زمین از سوی شما، می توانید از تسهیلات بانکی طرح بهره مند شوید. در غیر این صورت جهت برداشت وجه سپرده از حساب سپرده خود (با حفظ امتیاز در صورت تامین زمین)، به بنیاد شهرستان مربوطه مراجعه نمائید." ، تماسی با رئیس اداره مسکن و شهرسازی بهار داشتیم و جویای صحت و سقم محتوای پیامک شدیم. 

در ابتدا ونایی رئیس اداره راه و شهرسازی ضمن اظهار بی اطلاعی از چنین پیامکی به خبرنگار ما گفت: اداره راه و شهرسازی وظیفه تامین زمین را بر عهده داشته و زمین مربوطه تهیه شده و در اختیار بنیاد مسکن بهار قرار گرفته است.

ونایی قول پیگیری موضوع را به خبرنگار ما داد و افزود: مشکلات کوچکی در اجرای طرح وجود دارد اما نه در حدی که قابل حل نباشد.

در ادامه تماسی با سماوات رئیس بنیاد مسکن شهرستان داشتیم و جویای محتوای پیامک ارسالی برای شهروندان شدیم. وی در قالب پاسخگویی به یک شهروند عادی اظهار داشت: زمین از سوی اداره راه و شهرسازی آماده شده اما نقشه و پروانه ساخت آن مهیا نیست و پروانه ساخت آن نیاز به تمدید دارد که این اداره باید پروانه ساخت آن را نیز به بنیاد تحویل دهد.

سماوات با اشاره به اظهاراتش در سال گذشته مبنی بر کلنگ زنی طرح در انتهای سال گذشته افزود: ما معتقد بودیم در صورت مهیا بودن زمین، نقشه و پروانه ساخت زودتر از بقیه شهرها کار ساخت مسکن ملی در بهار آغاز می شود، اما با وجود این نقایص نمی توانیم کار را آغاز کنیم به همین دلیل مجبور شدیم به افرادی که تقاضای مسکن ملی داده و وجه پرداخت کرده اند این پیامک را ارسال کنیم تا بیش از این مردم را معطل نگه نداریم.

در ادامه بار دیگر با ونایی رئیس اداره راه و شهرسازی گفتگویی داشتیم. وی که در گفتگو با رئیس بنیاد مسکن از موضوع مطلع شده بود، با به کار بردن لفظ "سوء تفاهم" این مشکل را قابل حل دانست و گفت: ما در تلاشیم تا این مشکل رفع شود، این يک مشکل بین اداری است و تلاش می کنیم تا حق مردم در این باره ضایع نشود.

مرضیه کریمی

 

انتهای پیام /

 


برچسب ها: مسکن_مهر#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
گوناگون