سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار گفت: برخی از کشاورزان این شهرستان برای آبیاری مزارع به استفاده از فاضلاب روی آورده اند.

شناسه خبر: 11371

به گزارش نشاط شهر معصومه پارچیان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: پیرو بازدیدهای صورت گرفته از سوی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار مشاهده شد فاضلاب روستاهای بعد از روستای امزاجرد وارد روستاهای دستجرد، لتگاه و سلیمان آباد و سایر روستاهای مجاور شده و در نهایت از روستای کوشک آباد خارج می شود.

وی اضافه کرد: در مسیر عبور فاضلاب بندهای از سوی کشاورزان ایجاد شده و از این فاضلاب که طبق نمونه برداری صورت گرفته بالاتر از استاندارهای زیست محیطی است برای مصارف کشاورزی و آبیاری مزارع استفاده می کنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار تاکید کرد: نهادهای مسئول از جمله جهادکشاورزی، مرکز بهداشت، شرکت آب و فاضلاب و اداره منابع آب با هدف جلوگیری از بروز تبعات زیست محیطی و بهداشتی، اقدام لازم را انجام دهند.

پارچیان گفت: در این راستا سازمان جهاد کشاورزی باید نسبت جمع آوری بندهای غیرمجاز که فاضلاب را به مزارع هدایت می کنند اقدام کند و مرکز بهداشت نیز به منظور حفظ سلامت انسان ها در زمینه آبیاری محصولات کشاورزی با فاضلاب ورود جدی داشته باشد.

وی با تاکید بر ضرورت تشکیل جلسه اضطراری ساماندهی آبیاری مزارع کشاورزی شهرستان بهار در اسرع وقت، اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب برنامه ریزی لازم در زمینه مدیریت فاضلاب های روستایی را تهیه و برنامه مدون و پیشنهادی این اداره را به منظور مدیریت فاضلاب های روستایی ارائه کند. 

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار ادامه داد: اداره منابع آب نیز بر حفظ حریم کیفی و کمی رودخانه ها نظارت داشته باشد همچنین اداره حفاظت محیط زیست طبق ماده ۴۶ قانون توزیع عادلانه آب، این موضوع را از نهادهای مسئول تا حصول نتیجه پیگیری می کند.

پارچیان اظهار داشت: آلودگی آب خطرات کوتاه و بلند مدت برای سلامتی افراد از جمله بیماری های عفونی و گوارشی به همراه دارد چرا که فلزات سنگین موجود در فاضلاب ها در گیاهان و محصولات کشاورزی تجمع کرده و سبب آلودگی آب و خاک و در بلند مدت بروز بیماری می شود.

 

انتهای پیام /


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
اجتماعی، اقتصادی