سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار گفت : سیر از جمله محصولات مهم شهرستان بهار بوده و تعداد ۵۱۸ نفر از بهره برداران شهرستان به کشت و کار و برداشت این محصول اشتغال دارندو پیش بینی کرد: از این میزان مقدار ۱۹ هزار و ۵۰۰ تن برداشت شود.

شناسه خبر: 11383

‍ به گزارش نشاط شهر به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی شهرستان بهار مدیر جهاد کشاورزی بهار گفت: برداشت سیر در بهار تا هفته اول مرداد ماه ادامه دارد و محصول برداشت شده علاوه بر بازار داخلی به استان‌های دیگر نیز فرستاده می‌شود.

اکبری تصریح کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و حاصلخیزی خاک اين منطقه، سیر تولیدی شهرستان بهار از کیفیت بالایی برخوردار است و با توجه به اینکه محصول سیر از لحاظ اقتصادی قابل رقابت با محصولات سبزی و صیفی و سایر محصولات پر آب بر می باشد می تواند بعنوان یک محصول با مصرف آب کمتر در تناوب زراعی سایر محصولات قرار گیرد.

به گفته وی مشکلات توسعه محصول سیر در شهرستان  بهار، نبود انبارهای فنی برای ذخیره سازی و فقدان کارگاه های فرآوری صنعتی و بسته بندی است.

سیر علاوه بر مصرف خوراکی بصورت تازه، سیر ترشی یا چاشنی در صنایع غذایی برای تولید فرآورده‌های غذایی نقش مهمی دارد که بعنوان یگ گیاه دارویی موثر در بیماریهایی همچون فشار خون، بیماریهای قلبی، کاهش کلسترول خون و خواص ضد انگلی، ضد میکروبی، درمان بیماریهای دستگاه گوارش استفاده می‌شود.

 

انتهای پیام/


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
اجتماعی، اقتصادی