سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/4/28 12:11:48
با حضور معاون رئیس جمهور؛

بهره برداری از دو هزار و ۷۰۰ واحد مسکن محرومان در روستا‌های استان همدان

با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور دو هزار و ۷۰۰ واحد مسکن محرومان در استان همدان به بهره برداری رسید.

شناسه خبر: 11388

به گزارش نشاط شهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امروز با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور دو هزار و ۷۰۰ واحد مسکن محرومان در استان همدان  به بهره برداری رسید .

روستای «خلیل کرد» از توابع بخش صالح آباد شهرستان بهار به نمایندگی از سایر روستا‌های استان همدان برای برگزاری مراسم افتتاح ۲۷۰۰ مسکن ساخته شده انتخاب شد و مراسم به صورت همزمان با حضور محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در این روستا برگزار شد.

این واحد‌های مسکونی در مدت ۱۰ ماه با میانگین زیربنای هر واحد  ۶۰ متر مربع و در همه روستا‌های استان همدان ساخته شده است.

ظفری مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: برای ساخت هر واحد مسکن محرومان در استان همدان ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض از سوی بنیاد مسکن و همچنین ۵۰ میلیون تومان تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، در مجموع  ۱۵۰ میلیارد تومان،  باسود ۵ درصد و بازپرداخت  ۲۰ ساله به خانواده های  دارای شرایط  پرداخت شده است.

او گفت: شاخص بهسازی ساختمان های روستایی در کشور ۵۰ درصد و این رقم در استان همدان ۶۶ درصد است و قرار است تا ۱۴۰۵ شاخص بهسازی در کشور به اتمام برسد اما مد نطر است در استان همدان تا دو سال آینده به هدف برنامه در  ۱۴۰۵ برسیم.

همچنین در این مراسم ۱۱۰ هزارمین واحد مسکن روستایی در استان همدان از محل تسهیلات بهسازی و نوسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان در استان به بهره  برداری رسید.

این میزان واحد مسکونی مقاوم سازی شده از ابتدای سال ۸۴ تا کنون مقاوم سازی شده اند در سال ۱۳۹۹  برای مقاوم سازی هر واحد مسکن روستایی  ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با بازپرداخت ۱۲ ساله پرداخت و به برخی  افراد دارای  شرایط  هم ۸ میلیون تومان هم کمک بلاعوض پرداخت شده است.

 

انتهای پیام /


برچسب ها: مقاوم_سازی#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
اجتماعی، اقتصادی