سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

در چند سال اخیر با گسترش ساخت و سازها در شهر بهار شاهد اجرای نمای ساختمانی در اکثر آپارتمان ها یا منزل های ویلایی در شهر بهار هستیم که اکثر آنها با نورپردازی نیز همراه است و در اعیاد و میهمانی ها اقدام به روشن کردن آنها می کنند.

شناسه خبر: 11406

گروه - مرضیه کریمی رادپور : به گزارش نشاط شهر در چند سال اخیر با گسترش ساخت و سازها در شهر بهار شاهد نمای اجرای نمای ساختمانی در اکثر آپارتمان ها یا منزل های ویلایی در شهر بهار هستیم که اکثر آنها با نورپردازی نیز همراه است.

اکثر خانواده های بهاری در ایام خاصی از سال همچون اعیاد و یا مراسم مختلف میهمانی یا عروسی اقدام به روشن نمودن نماهای ساختمانی منازل خود در شب می کنند تا به این گونه شادی خود را با همشهریان شریک شوند، لذا با توجه که این روزها در ایام عید قربان تا غدیر هستیم اگر گشتی در شهر و به خصوص شهرک فرهنگیان بهار بزنیم شاهد روشنایی نمای برخی از ساختمان ها هستیم.

روشن نمودن نمای ساختمان ها زیبایی و جلوه خاصی در محلات دارد و گشت و گذار در شهر در شب را لذت بخش می کند، اما باید به این موضوع هم دقت داشت که هم اکنون در اوج مصرف برق در ایام گرم تابستان قرار داریم و متاسفانه کل کشور با مشکل مواجه است.

در این زمان که ما با پیام های پی در پی کاهش مصرف برق و صرفه جویی در مصرف مواجهیم لازم است که خانواده های محترم نیز به این نکته توجه نموده و ضمن خاموش نمودن لامپ های تزئینی نمای ساختمان ها شادی خود در اعیاد را به گونه دیگری با مردممان شریک شوند.

بر این اساس مازیار بلالی مقدم، مدیر توزیع برق شهرستان بهار نیز در پیامی ضمن تبریک دهه امامت و ولایت اظهار داشت: گرامیداشت این دهه هر ساله با شور و شوق خاصی برگزار میشود ولی امسال با قرار گرفتن در شرایط خاص کمبود برق و نیاز به کنترل مصرف برق، از تمامی همشهریان محترم تقاضا دارم از روشن کردن چراغ و لامپ های تزئینی در نمای ساختمانها خودداری نمایند، زیرا خاموش کردن حتی یک لامپ تاثیر بسزایی در روند پایداری شبکه برق را خواهد داشت .

بلالی مقدم ادامه داد: راهکارهای جلوگیری از خاموشی هم بسیار ساده است یعنی مواردی همچون تنظیم کولرهای گازی روی ۲۵ و بالاتر، استفاده از دورکند کولرهای آبی، عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعات بین 12تا18هر روز و استفاده از نور طبیعی روز رعایت شود خاموشی نخواهیم داشت.

انتهای پیام/ک


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
اجتماعی، اقتصادی