سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار با بیان اینکه امسال تنها ۷ یا ۸ مورد کشت دوم در بهار داشتیم گفت: بیشتر کشتهای دوم که شهروندان به آن معترضند در سمت راست کمربندی غدیر از بغل فرمانداری تا جاده نهالستان قرار دارد که اینها در حوزه بهار نیست، بلکه در حوزه روستای یکن آباد و همدان است و ما نمی توانیم با آنها برخورد کنیم.

شناسه خبر: 11409

گروه - مرضیه کریمی رادپور : گروه - مرضیه کریمی رادپور : به گزارش نشاط شهر، امسال که با تنش آبی در کشور و بالطبع در شهرستان روبرو هستیم ممنوعیت کشت دوم برای کشاورزان از حساسیت بیشتری برخوردار شده و لزوم برخورد با قانون شکنان بیش از پیش خود را نمایان کرده است.

در بررسی این موضوع اگر سری به اطراف شهر بهار بزنیم می بینیم که در برخی از زمین های کشاورزی افراد پس از برداشت گندم و جو اقدام به کشت سیب زمینی و سایر محصولات در قالب کشت دوم کرده اند که موجب گلایه مندی شهروندان شده است.

در این باره گفتگویی با رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بهار داشتیم تا از قانون ممنوعیت کشت دوم و نحوه برخورد با متخلفان در این باره جویا شویم.

اکبری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص ممنوعیت کشت دوم اظهار داشت: در بهار تنها ۷ الی ۸ مورد کشت دوم صورت گرفته که لیست آنها تهیه شده و به امور آب و فرمانداری و دادگستری اعلام شده تا اقدامات لازم در مورد آنها صورت گیرد.

وی در خصوص اقدامات لازم برای برخورد با کشاورزان قانون شکن گفت: سال قبل اسامی به دادگاه داده شد و به حکم دادستان برق زمین هایی که اقدام به کشت دوم کرده بودند قطع شد، امسال نیز باید ببینیم حکم برخورد با قانون شکنان چه خواهد بود.

اکبری ادامه داد: کشت دوم چند سالیست که ممنوع شده و ما از طریق پیامک و صدور اطلاعیه هایی این مهم را هر ساله به کشاورزان گوشزد می کنیم، اما امسال به دلیل تنش آبی موجود در کشور این مسئله بیشتر از سالهای قبل اهمیت یافته و کشاورزان باید توجه بیشتری به آن کنند.

مدیر جهاد کشاورزی بهار همچنین با اشاره به کشت های صورت گرفته در کمربندی غدیر و اعتراضات مردمی در مورد آن گفت: سمت راست کمربندی غدیر از جنب فرمانداری تا جاده نهالستان در حوزه شهر همدان و روستای یکن آباد بوده و سمت چپ کمربندی در حوزه شهر بهار است و اکثر کشت های دوم در زمینهای حوزه همدان و یکن آباد انجام شده که در حوزه شهر بهار نبوده و ما نمی‌توانیم در مورد آنها برخوردی کنیم و با کشت های این مناطق باید جهاد کشاورزی همدان برخورد نماید.

وی در مورد حوزه آبی شهر بهار و همدان گفت: حوزه آبی دو شهر همدان و بهار دشت بهار-همدان است و حوزه آبی هر دو یکی است و اگر برداشتی از چاه های آب این دشت برای کشاورزی صورت گیرد از حوزه آبی دو شهر کم می شود، لذا همانطور که ما نسبت به ممنوعیت کشت دوم حساسیم، جهاد کشاورزی همدان هم قاعدتا باید چنین باشد و با کشت دوم برخورد نماید.

 


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
اجتماعی، اقتصادی