سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

عدم دعوت از خبرنگاران در جلسات، محروم كردن مردم از نتايج تصميمات و نیز مباحث دیگر است.

شناسه خبر: 11629

به گزارش نشاط شهر ،جلسه معارفه و تودیع شهردار لالجین بدون حضور تودیع شونده و رئیس شورای شهر بدلیل ابتلا به کرونا و عدم حضور نماینده منطقه در مجلس با توجه به حضورشان در منطقه،  امروز در سالن جلسات شهرداری بدون حضور خبرنگاران برگزار شد و گويا مسوولان مربوطه  اعتقادی به اطلاع رساني در حوزه هاي خود ندارند.

با توجه به معرفی شهردار جدید و حواشی های قبلی ، از اين رو خبرهاي اين حوزه و شورا همواره براي مردم مهم و قابل توجه است و انتظار مي رود مسوولان اين حوزه ها   نتايج تصميمات خود در نشست ها و جلسات را از طريق خبرنگاران و رسانه ها به افكار عمومي منتقل كنند تا مردم نيز در جريان اين تصميمات قرار گيرند.

و مسئولان نبايد مردم را از نتايج تصميمات خود و مباحث مطرح شده در جلسه معارفه شورا  محروم كنند.

رسانه ها به عنوان پل ارتباطي مردم و مسوولان رسالت اطلاع رساني به موقع و شفاف به مردم را بر عهده دارند و از اين رو دعوت از خبرنگاران در جلسات به معناي اهميت قايل شدن مسوولان براي اطلاع رساني به مردم در مورد تصميمات اتخاذ شده است.

 اما همچنان نگاه بسته به اطلاع رسانی به بهانه اینکه خبرنگاران خبر را از کانال روابط عمومی بردارند چیزی جز میرزابنویسی برای خبرنگاران ندارد و این نوعی توهین به خبرنگاران است و قطعا هیچ خبرنگاری تن به میرزا بنویسی نمی دهد  .

عدم دعوت از خبرنگاران در جلسات مربوط به شورا و شهرداری امر جديدي نيست و در ماه های گذشته نيز اين مساله سابقه داشته است. با شواهد موجود مسوولان ،شهرداری و شورا ،بعنوان متولی برگزاري اين جلسه دوست ندارند خبرنگاران نشريات مكتوب و خبرگزاري ها و فعالان فضای مجازی که در مواقع نیاز به این اصحاب رسانه عزیز همین میشوند ، در اين گونه جلسات حضور يابند.

قطعا کارشناسان و کار بلدهای رسانه قطعا تایید می کنند که تمامی اخبار و گفت و شنود اینگونه جلسات مهم تنها از طریق شخص خاص و با قرار گیری در کانال خاص محقق نشده و  تمام ابعاد اين نشست ها را در بر نمي گيرد و مردم اطلاعات لازم را از اين طريق كسب نمي كنند.

با توجه به اينكه رسانه هاي مكتوب و خبرگزاري ها و فضای مجازی  ارتباط بيشتر و نزديكتري با مردم دارند در نتيجه به ديدگاه ها و خواسته هاي مردم هم آشنايي بيشتري دارند و جلسات را با اين داشته هاي پيگيري مي كنند و بازتاب مي دهند كه به اين ترتيب تا حد زيادي ابعاد مختلف تصميم گيري ها در اختيار افكار عمومي قرار مي گيرد.

رسانه هاي لالجین براي انعكاس خدمات نظام جمهوري اسلامي به مردم اين بخش و شهر همواره بدون توقع و انتظار آمادگي كامل داشته و در صورت دعوت از آنان تا پاسي از شب نيز در جلسات حضور مي يابند و هدف آنان تنها بازتاب دستاوردها و تصميمات جلسات به مردم است و اگر نقد و انتقادي به مسوولي نيز شده در راستاي اصلاح امور بوده و هدفي ديگري در آن دخيل نبوده است.

مردم نيز از رسانه ها انتظار دارند نتايج تصميماتي كه در جلسات از سوي مسوولان به منظور رفع مشكلات آنان گرفته مي شود به اطلاعشان برسد كه اميدواريم برخي مسوولان لالجین خبرنگاران را نامحرم ندانند و در جلساتي كه علني و به منظور اتخاذ تصميماتي براي رفع مشكلات مردم برگزار مي شود از خبرنگاران دعوت كنند.

 

 یا حق 

احمد رجبی راغب 

۱۸شهریور ۱۴۰۰

 

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی