سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/6/18 17:24:53
مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه انصار الحسین (ع) همدان خبر داد

اعزام کادر درمان در قالب اردو‌های جهادی به مناطق مختلف استان همدان

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه استان همدان بااشاره به تعامل با بیمارستان فاطمیه و کادر درمانی گفت:دراردو‌های جهادی متخصصان و پرستاران و ماما‌ها پنجشنبه‌های آخر هر ماه به مناطق مختلف استان اعزام می‌شوند.

شناسه خبر: 11630

به گزارش نشاط شهر به نقل از خبر فارسی ، فرزانه رضیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگذاری بسیج در همدان با ارائه گزارش عملکرد سازمان بسیج جامعه استان همدان اظهار داشت: قبل از اینکه برنامه ابلاغی «طرح عملیاتی جمعیت» به دست جامعه زنان برسد در ابتدای سال ۹۹ با توجه به اینکه بحث پیر شدن جمعیت کشور ایران به صدا در آمده بود تلاش شد تا جلسات هیئت اندیشه‌ورز جامعه زنان با موضوع فرزندآوری و افزایش جمعیت کار کنند.
وی افزود: در هر فصل یک جلسه با توجه به فرصت‌ها و پتانسیل‌هایی که در شهر همدان وجود داشت، هیئت اندیشه ورز را با حضور اساتید مجرب تشکیل دادیم.
مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان ابراز داشت: اعضای این هیئت ۲۰ نفر از خواهران نخبه از ادارات و نهاد‌های مختلف و دانشگاه‌های استان همدان هستند و ریاست این هیئت بر عهده دکتر خطیبی عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور و صاحب چندین مقاله در حیطه خانواده است.
وی با بیان اینکه مسائل، مشکلات و راهکار‌ها را در این عرصه احصاء کردیم، گفت: بعد از چندین جلسه از اساتید برجسته‌ای همچون حجت الاسلام حسینی یمین و از دکتر سعید نظری در زمینه طب سنتی استفاده کردیم که نتیجه این هیئت‌ها حاکی از برخی آسیب‌ها، تهدیدها، راهکار‌ها و نظرات و پیشنهاد‌های سازنده بود که باید در بحث جمعیت اقدامات عملیاتی انجام دهیم و در آذر ماه سال ۹۹ نیز دستورالعمل طرح عملیاتی ابلاغ شد و این زمانی بود که بسیاری از اقدامات انجام شده بود و پیشگام بودیم.
رضیان ادامه داد: تلاش کردیم تعاملات را با مراکز درمانی و بهداشتی و بیمارستان فاطمیه در راستای حل کردن بخشی از مسائل و مشکلات اقتصادی خانواده‌هایی که قرار است که فرزند داشته باشند، انجام دهیم و تفاهمنامه‌ای بین جامعه زنان و مرکز بیمارستان فاطمیه امضاء شد؛ تا هزینه‌های مربوطه رایگان یا به صورت نیم بها تخفیف داده شد.
وی گفت: با تمام ادارات و نهاد‌ها مکاتبه صورت گرفت و خواهرانی که در این زمینه مشکلاتی داشتند به جامعه زنان معرفی شدند و طبق زمان‌بندی این خواهران معرفی می‌شوند و از تسهیلات خدمات بیمارستان استفاده می‌کنند؛ علاوه برآن نیز بعد از تعاملاتی که با این بیمارستان و کادر درمانی صورت گرفت مقرر شد اردو‌هایی جهادی شامل متخصصان و پرستاران و ماما‌های بیمارستان را در طول سال ماهی یک بار در پنجشنبه‌های آخر هر ماه به اقصی نقاط استان همدان اعزام کنیم.
مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه دو کانال نیز با عنوان «حامیان افزایش جمعیت» در پیام رسان‌ها ایجاد کردیم که مطالب و محتوا‌هایی در این راستا تولید و بارگذاری می‌شود.
وی ادامه داد: در جلسه‌ای که با مدیر مجمع خیرین سلامت دکتر صبا، متخصص بیماری‌های کودکان برگزار شد، مشکلات را مطرح کردیم و مقرر شد در این زمینه کار‌هایی صورت گیرد، تا به خصوص مسائل اقتصادی که برای اکثر خانواده‌ها در مسئله ناباروری ایجاد شده برطرف شود.
رضیان با اشاره به برگزاری دوره توانمندسازی مختص سرگروه‌ها و فرماندهان پایگاه‌های خواهر و برادر عنوان کرد: در این دوره نیز یکی از سرفصل‌ها را با موضوع خانواده و افزایش جمعیت قرار دادیم.
وی با بیان اینکه در تعاملی که با تربیت آموزش انجام دادیم مقرر شده بعد از دوره تبدیل عضویت عادی به فعال یکی از سرفصل‌ها افزایش جمعیت و خانواده آموزش داده شود، ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ موضوع خانواده را مطرح کردیم و با توجه به اینکه تشکیل و تحکیم و تعالی خانواده از اهداف بسیار مهم در مباحث فرهنگی و اجتماعی جامعه زنان است در این زمینه اقداماتی انجام دادیم.
مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان در خصوص رابطین ازدواج گفت: هر حوزه مقاومت یک نفر خواهر را با توجه به سن و پارامتر‌ها به عنوان «رابطین ازدواج» به ما معرفی می‌کنند تا افرادی که واجد شرایط هستند معرفی کنند.
وی عنوان کرد: ارزیابی و ارزشیابی رابطین ازدواج صورت گرفته و مقرر شده یک دوره توانمدسازی برای رابطین حدود ۸ جلسهطی سال ۱۴۰۰ برگزار شود که ۴ جلسه آن برگزار شده است.
رضیان با اشاره به تقدیر از زوج‌های جوان با مهریه‌های پایین یادآور شد: مقرر شده در همه حوزه‌های مقاومت یک مرکز مشاوره قبل از ازدواج، حین ازدواج و بعد از ازدواج برگزار شود و یک پایگاه به عنوان پایلوت بحث مشاوره را برای زوج‌های جوان و همچنین برای والدین انجام می‌دهد تا بتوانند تغییر سبک زندگی ایرانی - اسلامی و تغییر نگرش‌ها و اختلافاتی که در زمان انتخاب همسر از طرف خانواده دختر و پسر از طریق آزمون و خطا صورت می‌گیرد و بخشی از مشکلات فرهنگی و اجتماعی را برطرف کنیم.
وی تصریح کرد: همچنین برای سال جاری در میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) پویش جشن ازدواج بسیجیان و جشن کوثر برگزار می‌شود که شاهد افزایش جمعیت و کاهش طلاق در استان همدان باشیم.

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی