سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/6/28 02:28:36
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان:

تمهیدات لازم برای مهر باشکوه در استان اندیشیده شده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: تمهیدات لازم برای مهر باشکوه و آغاز سال تحصیلی جدید در استان اندیشیده شده است.

شناسه خبر: 11706

به گزارش نشاط شهر به نقل از، اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان، محمد پورداود در برنامه تلویزیونی ایسوا سیمای مرکز همدان با اشاره به پروژه مهر 1400، اظهار کرد: پروژه مهر یک فرایند معطوف به عمل است که با سعی و تلاش اعضای کارگروه های هفتگانه در استان به خوبی دنبال شده است.

   پورداود با بیان این که به دنبال پروژه مهر عملیاتی و سازنده ای بوده ایم که منجر به شادابی و طراوات محیط های آموزشی در بهار تعلیم و تربیت شود، افزود: ستاد پروژه مهر استان در اقدامی خلاقانه کارگروه ارتقای توانمندی های نظام آموزشی و تربیتی را در راستای عمق بخشیدن به تعلیم و تربیت دانش آموزان در زیست بوم جدید فعال نمود تا برای اجرای برنامه های آموزشی و پرورشی براساس اطلس مدارس به خوبی زمینه‌سازی شود.

   وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: آغاز سال تحصیلی به صورت مجازی خواهد بود و در ادامه برنامه های سال تحصیلی جدید در سه گام دنبال خواهد شد

  پورداود افزود: یک گام به مدارس عشایری و روستاهای کم جمعیت مربوط می شود که به صورت حضوری خواهد بود.

   وی با بیان این که در گام دوم مدارس با جمعیت متوسط  به صورت ترکیبی و ساعات آموزشی نیمی حضوری و نیمی مجازی خواهد بود، تصریح کرد: در گام سوم مدارس با تراکم بالا و پرجمعیت در صورت مهیا بودن زیرساخت ها با حضور حداقل دانش آموزان خواهد بود.

   وی با بیان این که بیش از 95 درصد از فرهنگیان استان در مرحله اول واکسن را دریافت کرده اند، خاطرنشان کرد: مرحله دوم واکسیناسیون فرهنگیان نیز از روز دوشنبه 8 شهریورماه آغاز و در پایگاه های تجمیعی و مراکز بهداشتی انجام شده است.

   پورداود با اشاره به طرح کوچ، اظهار کرد: این طرح ابعاد مختلف آموزشی، فرهنگ سازی و ورزشی داشت.

    وی با بیان این که برنامه های پرورشی و تربیتی در شرایط کرونایی به صورت‌ مجازی دنبال شد، خاطرنشان کرد: هر خانه  یک دارالقرآن، نماز جماعت در خانه، ارائه محتواهای غنی در شبکه شاد، مسابقات قرآنی، فرهنگی و هنری از جمله طرح ها و برنامه های اجرا شده در زیست بوم جدید بوده است.

   مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان روند ثبت نام دانش آموزان در استان را مطلوب خواند و تصریح کرد: فرایند ثبت نام دانش آموزان در دوره های مختلف تحصیلی انجام و در این زمینه از بسترهای الکترونیک نیز به خوبی استفاده شده است

   پورداود با اشاره به توزیع کتاب های درسی دانش آموزان، گفت: ثبت سفارش کتاب ها در دوره های مختلف تحصیلی به صورت اینترنتی انجام شد و کتاب ها براساس سفارش ثبت شده، از 20 شهریورماه در مدارس بین دانش آموزان توزیع گردیده است.

   وی در پایان تصریح کرد: بسترهای مختلف برای سال تحصیلی جدید در استان مهیا شده تا جریان یاددهی- یادگیری به خوبی شکل بگیرد.

 

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی