سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

مدارس سطح استان در آغاز سال تحصیلی جدید(سوم مهر ماه) همزمان با سراسر کشور و براساس دستورالعمل های ابلاغی با توجه به جمعیت دانش آموزی و به صورت حضوری بازگشایی می شود.

شناسه خبر: 11712

به گزارش نشاط شهر به نقل از ایرنا ،معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان گفت که مدارس سطح استان در آغاز سال تحصیلی جدید(سوم مهر ماه) همزمان با سراسر کشور و براساس دستورالعمل های ابلاغی با توجه به جمعیت دانش آموزی و به صورت حضوری بازگشایی می شود.

«مصطفی آزادبخت» روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان همدان، افزود: شیوه نامه ارائه آموزش ها در مدارس باید به گونه‌ای اجرا شود که آموزش‌های حضوری و غیر حضوری مکمل یکدیگر باشند.

وی اظهار داشت: دراین زمینه رسانه ها نقش موثری برای کاهش نگرانی و دغدغه دانش آموزان و اولیای آن ها در راستای حضور در مدارس دارند.

آزادبخت گفت: مدارس پس از یک مدت طولانی تعطیلی، فعالیت خود را با ارائه آموزش های حضوری از سر می گیرند که این موضوع با همکاری رسانه ها، اولیا و دانش آموزان از سال تحصیلی جاری عملیاتی می شود.

وی تاکید کرد: برای بازگشایی مدارس نیاز به اتحاد، هماهنگی و هم افزایی داریم و بهترین راه اغنا خانواده ها و دانش آموزان برای حضور در مدارس، بهره مندی از ظرفیت رسانه ها است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان با اشاره به اینکه بیشتر خانواده ها از تعطیلی طولانی مدت مدارس ابراز نگرانی می کنند، افزود: بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان در کلاس درس خواسته جدی و مطالبه اصلی اولیا است که با فراهم شدن امکانات و زمینه های لازم، این مهم از ابتدای سال تحصیلی جدید محقق می شود.

وی تصریح کرد: برای ما نقطه نظرات و دغدغه های اولیا بسیار مهم است و با اجرای دقیق مصوبات پروژه مهر، آموزش ها دوباره به صورت حضوری ارائه می شود. 

آزادبخت خاطرنشان کرد: تنها در ۳۰ کشور دنیا آموزش و پرورش تعطیل است و در ۱۷۰ کشور آموزش دانش آموزان به صورت حضوری و با حضور در مدارس و کلاس های درس ارائه می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان تاکید کرد: در بازگشایی مدارس اگر شیوه‌نامه‌های  مربوط به پروژه مهر به خوبی اجرا شود، کمترین مشکل را در رابطه با شیوع ویروس کرونا خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه با دستور وزیر بهداشت افراد بالای ۱۸ سال در استان همدان می توانند واکسن کرونا دریافت کنند، افزود: ۲۵ مرکز جدید واکسیناسیون در استان همدان به مراکز فعال قبلی اضافه شده تا خانواده ها و اولیا دانش آموزان بدون کمترین دغدغه برای ثبت در سامانه و دریافت واکسن اقدام کنند.

آزادبخت با بیان اینکه  موتور محرکه اجرای مصوبه شورای سواد آموزی، آموزش و پرورش است، اظهار داشت: خانواده دانش آموزان نیز با تزریق واکسن کرونا، چرخه آموزش را تکمیل کنند، چراکه تزریق واکسن برای دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال نیز از امروز در سطح استان همدان آغاز شده است.

 معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان همدان نیز دراین جلسه گفت: روند ثبت نام دانش آموزان برای تزریق واکسن کرونا از امروز (یکشنبه) در این استان آغاز شد.

«عبدالله جعفری» افزود: در این طرح دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال می توانند با مراجعه به سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نشانی http://www.salamat.gov.ir برای دریافت نوبت تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

 

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی