سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

از ایده های دغدغه مندان استقبال خواهیم کرد و از مشاوره های شهروندان با هر فکر و سلیقه بهره خواهیم گرفت./ چندی پیش آئین تکریم و معارفه شهردار بهار در فرهنگسرای آیت ا‌.. بهاری برگزار شد و از محمدرضا یاری شهردارسابق تقدیر و مهدی مجیدی بعنوان شهردار منتخب ششمین دوره شورای شهربهار انتخاب شد.

شناسه خبر: 11806

به گزارش نشاط بهار، با دمیدن سوتِ پایان انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر بهار، مردم بهار همچون دیگر شهرهامنتظر به عمل نشاندنِ وعده و وعیدهای شورای منتخب با انتخاب شهردار بودند چراکه شهردار می‌تواند تضمین کننده منافع شهروندان باشند.

 

 درابتدای این آئین حسین فیض الهی رئیس شورای شهربهارگفت: خدمت در نظام جمهوری اسلامی فرصتی است که مسئولین باید قدردان این فرصت باشند، چراکه فرصت ها مانند ابر درگذرند.

 

وی درادامه خاطرنشان کرد: اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر بهار برای انتخاب شهردار، بابررسی معضلات، مطالبات شهروندان وظرفیت‌های بالقوه شهر پیگیر گزینش فردی بودندکه بتواند پاسخگوی خواسته های مردم باشد و تحولی در شهر ایجاد کند، براین اساس بابررسی سوابق تعدادی ازنیروهای بومی و غیربومی، نهایتا اعضای شورا بدون هیچ ملاحظه کاری و سفارش گیری مهندس مهدی مجیدی رابه عنوان شهردار انتخاب کردند.

 

درادامه فیض الهی افزود: بجز پیگیری و بررسی اعضا، محدودیت های پیش بینی شده در قانون هم باید درنظر گرفته میشدکه تخصص، پاکدستی، تعهد، تجربه کاری و آشنایی باضوابط شهرداری ازمهم‌ترین ملاک های این انتخاب بودو باتوجه به ظرفیت های بالقوه موجود در شهربهار و ظرفیت های بیشماری که در جهت توسعه و آبادانی شهروجود داردنیاز به یک شهردار قوی بودیم تابتواند درشهر تغییری ملموس و کارا ایجاد کند.

 

وی عنوان کرد: درانتخاب شهرداربهار مراتبی همچون تخصص و در عین حال توانمندی، کارآمدی و پاکدستی لحاظ شدو بااین اوصاف اعضای شورای شهر در بررسی رزومه اشخاص به این وفاق رسیدندکه مهندس مجیدی توان اداره و تحول شهربهار را دارد.

 

وی تاکید کرد: از شاخصه های چشمگیر مهندس مجیدی ارتباط بامراکز علمی و دانشگاهی وهمچنین دارابودن تخصص بالا در امورشهری می باشد که شایان ذکراست وی جزء مدیران ارشد شهرداری همدان بوده و کارنامه درخشانی درشهرداری دارد.

 

رئیس شورای شهربهار تأکید کرد: شهردار جدیدبهار باید باهمکاری مردم و تعامل با مسئولین شهرستان واستان، شهری با نشاط و زیبا ودر شأن مردم بهار بسازد و اجرای طرح های گردشگری و تسهیل امور برای ورود سرمایه گذاران به شهرستان رادرنظر داشته باشد وبا اشرافیت به پتانسیل های شهربهار و مودت با مردم تاثیر گذاری دوچندانی حاصل شود چراکه اگرمردم بدانند حضور آنها باعث رشد و تعالی شهر خواهدشد قطعا دراین حیطه واردمیشوند.

 

رئیس شورای شهربهار گفت: نزدیکی بهاربه مرکز استان باعث شده که انتظارات مردم را دربحث خدمات بالا برده و مردم خدمات را با مرکز استان قیاس میکنند و در بحث مبلمان شهری، امور رفاهی، فضای سبز، سیما و منظر شهری همشهریانمان انتظاردارند خدماتی نزدیک به مرکز استان رادریافت نمایند.

 

وی گفت: ارائه خدمات به شهروندان و اجرای عدالت شهری، توجه به بافت فرسوده، توزیع متوازن منابع درنقاط مختلف شهری، توسعه زیرساخت های گردشگری و اجرای پروژه های زیربنایی بایدمدنظر شهردارجدید قرار گیرد.

 

وی ادامه داد: در دو سال گذشته با همت مجموعه شهرداری بهار به سکانداری آقای یاری، اقدامات ارزشمند و زیربنایی درسطح شهربهار انجام شده که ازشاخص ترین آنها می توان به هدایت آب های سطحی اشاره کرد.

 

در ادامه مراسم احسان قنبری فرماندار شهرستان بهار سخنان خودرا باتشکر ازپرسنل شهرداری بهارآغاز نمود وگفت: در انتخاب مهندس مجیدی به عنوان شهرداربهار بسیار زیرکانه عمل شده که به خاطر این انتخاب می بایست به اعضای شورای شهر بهار تبریک گفت.

وی افزود: رزومه درخشان مهندس مجیدی، انتظارات از وی را بسیاربالا میبرد وامیدوارم حضور شهردار جدید منشاء خدمات بزرگی در شهر بهار باشند.

 

قنبری افزود: در حال حاضر پروژه جزیره شادی در ورودی بهار راکدمانده وباید باحفظ منافع شهرداری به جریان بیفتد چراکه مردم استان، شهرستان و همچنین مسافران گذری از غرب کشور، به این فضا نیازمندند وهمچنین شایان ذکراست که شهر بهار نیازمند المان هایی زیبا در میادین و پارک‌ها است چراکه باید فضا و مبلمان و چینش شهر بهار، شاد و با نشاط شود ومردم برای تفریح مجبور به مراجعه به مرکز استان نباشند.

 

فرمانداربهار درادامه گفت: ورودی شهربهار تا سال گذشته درسرزمین همدان بودکه خوشبختانه ازسال قبل به محدوده شهر بهار افزوده شده و نیازمند تغییر در ورودی بهار و میدان بهار می‌باشد چراکه بعضی ساخت و سازها درحریم قرار دارند.

 

قنبری اذعان داشت: نبود تشکیلات فرهنگی در شهرداری بهار یکی از حلقه های مفقوده این نهاد است که باید این خلا پر شود.

 

وی درادامه اشاره ای به ساماندهی مرقد آیت ا.. بهاری و اطراف آن داشت و گفت: سازه و فضای خوبی برای ساماندهی مرقد آیت ا.. بهاری و اطراف آن باید در نظر گرفته شود.

 

در ادامه این مراسم، مهندس محمدرضا یاری شهردار سابق بهار عنوان کرد: در طی ۲۰ ماه خدمت در سمت شهرداری بهار اقدامات مثبتی در مجموعه شهرداری رخ داد و بودجه ۱۰ و نیم میلیارد تومانی در آبان ۹۸ به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان در سالجاری رسیده که در چهار ماه های اول سال، ۱۰۷ درصد بودجه تحقق یافته است و همینطور برای نخستین بار طرح های مطالعاتی در شهر بهار آغاز شد و طرح های مطالعاتی جمع آوری و هدایت آبهای سطحی، مطالعات ترافیکی نقاط حادثه خیز از میدان بهار تا میدان سردار سلیمانی، طرح ساماندهی ناحیه صنعتی چشمه قصابان، طرح ورودی جاده کرمانشاه در محدوده خدماتی شهر بهار انجام گرفته شد.

درادامه یاری خاطر نشان کرد: پیاده رو سازی در خیابان های شهر بهار، خرید و پخش دستی و مکانیکی آسفالت با اعتبار ۴ میلیارد تومان، احداث اولین پارک بانوان در ۳۵۰۰ مترمربع با ۲ میلیارد تومان اعتبار، بازگشایی انتهای خیابان شهید رجایی به بلوار بسیج، جدول گذاری معابر سطح شهر به طول ۵ هزار متر با اعتبار یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، اصلاح تقاطع ها، احداث ۴ پارک محله ای، افزایش سرانه فضای سبز از ۵.۸ متر مربع به ۶ متر مربع، نصب روشنایی در مسیر بلوار کشاورز، ساماندهی رفوژ بلوار کشاورز، تفکیک و تملک اراضی در ۶۰ هزار مترمربع، در طول ۲۰ ماه گذشته انجام شده است.

 

در میانه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی ارزنده امام جمعه بهار نیز با تاکید بر پاسخگو بودن مسئولین عنوان کرد: همه مسئولین در هرجایگاهی که هستند باید در قبال عملکردشان پاسخگو باشند و هر فردی در دایره حوزه فعالیت خود باید حساب پس بدهد.

 وی در ادامه عاقبت مسئولیت ها را یادآوری کرد و تاکید داشت: مسئولیت ها به کسی وفا نکرده و نخواهد کرد و این رفت و آمدها امری عادی است و در مدتی که مسئولیتی بر عهده داریم باید جوابگوی عملکردهای خود باشیم و با تغییر نگرش و شاهد دانستن حق در دوران مسئولیت، قطعاً نوع عملکردمان متفاوت خواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین ارزنده، مهندس یاری را فردی متدین و اخلاق مدار یاد کرد و گفت: ایشان در وسع خود عملکرد مطلوبی در شهر بهار انجام داد و همچنان امیدواریم در ادامه راه کمک حال شهرداری بهار باشد.

 

در ادامه حجت الاسلام سید حسن فاضلیان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان نیز در آئین تکریم و معارفه شهردار بهار حضور داشت و بیان کرد: دنیا زودگذر و فانی است و قطعا پست های دنیوی نیز ماندگار نیستند و در زمان مسئولیت باید وظایف به بهترین نحو صورت گیرد و از آنجائیکه شهر بهار، شهر عارفان، عالمان و شهر آیت ا.. بهاری میباشد، این مهم وظیفه ی شهردار جدید بهار را سنگین تر می کند تا تلاش و فعالیت بیشتری را بکار بگیرد.

 

در ادامه مجید درویشی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری استان همدان: به شورای شهر بهار برای انتخاب این فرد مناسب برای مدیریت شهری باید تبریک گفت.

 

وی خاطر نشان کرد: با روی کار آمدن ششمین شورای اسلامی شهر بهار، گزینه های متعددی برای شهرداری این شهر مطرح شد که پس از بررسی برنامه کاری افراد مصاحبه شونده، نظر شورای حاضر به مهندس مجیدی اتخاذ شد.

 

 درویشی اذعان کرد: باتوجه جمعیت بهار، سرانه شهری این شهر حدوداً ۷۵۰ هزار تومان است که شایان ذکر است این رقم بسیار پایین میباشد و در شأن مردم شهر بهار نیست؛ این در حالیست که این رقم در شهر همدان با بودجه ی ۱۷۰۰ میلیارد تومانی و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت حدوداً ۲/۵ میلیون تومان است و مردم شهر بهار شایسته خدمات بیشتری هستند که امیدواریم مهندس مجیدی، شهر بهار را با بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی به شهرداری آتی تحویل دهد.

 

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری استان همدان تاکید کرد: مردم شهر بهار انتظار بیشتری از شهردار جدید خواهند داشت و امیدواریم مهندس مجیدی فعالیت های بزرگی را با اهداف کلان به پایان برساند چرا که اقداماتی که در افکار به یادگار می ماند، عملکرد مدیران است و المان زیبا و شکیل  ودر حد نام و شأن آیت ا.. بهاری در شهر، یکی از ازاین اقدامات میباشد.

 

در ادامه ی این آئین مهندس مهدی مجیدی شهردار منتخب بهار بیانات خود را اینطور شروع کرد: پروردگار را شاکرم که سعادت خدمتگزاری در شهر آیت ا.. بهاری را عطا نمود.

وی افزود: با آشنایی به الفبای شهرداری با دو دهه تجربه در مجموعه مدیریت شهری در شهرهای مختلف استان و مرکز استان، هم اکنون در خدمت مردم شریف بهار هستم و امیدوارم از تجاربم در این راه بهره گیرم.

 

مجیدی در ادامه تاکید کرد: وفاق و همدلی بین مردم و مسئولین یکی از سرمایه های شهر بهار است؛ شهر بهار ظرفیت های بیشماری دارد که می‌توان به وجود مفاخر فرهنگی و علمی و چهره های استانی و ملی اشاره داشت.

 

شهردار بهار بیان کرد: ۳۰ هزار جمعیت شهرستان سهامداران شهر هستند؛ همه شهروندان بهاری محترم میباشند و هیچ درجه بندی بین شهروندان نداریم و از ایده های دغدغه مندان استقبال خواهیم کرد و با استفاده از پتانسیل ها و مشاوره های شهروندان با هر فکر و سلیقه بهره خواهیم گرفت.

 

مجیدی خاطر نشان کرد: وجود صادرکنندگان نمونه، افراد کارآفرین و کشاورزی شهرستان از ظرفیت های شهرستان بهار میباشد که مایه دلگرمی این شهر است.

 

وی بیان کرد: همه ی توان خود را برای احقاق حقوق و حفظ منافع مردم شهر بهار به کار خواهم گرفت و هم افزایی با ادارات نیز در این راستا انجام خواهد شد.

 

 شهردار منتخب بهار اظهار کرد: قرارداشتن شهر بهار در محور گردشگری یکی از ظرفیت های مهم این شهر است و گردشگران غارعلیصدر و همچنین شهر لالجین که از میدان نیایش عبور می کنند باید با وفاق و مشارکت مردم از این ظرفیت استفاده کنیم و با تبیین پروژه های گردشگری، مدت زمان اقامت مسافران را در این شهر بالا ببریم تا اتفاقات جدید رقم بخورد.

 

در ادامه وی تاکید کرد: درب شهرداری بهار به روی همگان باز است و از سرمایه گذاران و مالکینی که قصد تفکیک زمین خود را دارند، استقبال می‌کنیم و با استفاده از ظرفیت قانونی در کمترین زمان، تفکیک و تولید زمین انجام خواهد شد تا شهروندان برای ساخت و ساز با تأمین زمین مواجه نشوند.

 

مجیدی اظهار داشت: با رویکردهای محله و مسجد محوری و همچنین رویداد محوری، شهر بهار را در شأن مردم این شهر اداره خواهیم کرد.

 

مهدی مجیدی شهردار بهار در خاتمه ی سخنان خود گفت: با سرانه ی شهری پایین، صرفاً در حد خدمات شهری و نگهداری اقداماتی صورت می گیرد و در صورت بالارفتن سرانه ی شهری، کارهای عمرانی و پروژه های تاثیرگذار انجام خواهد شد و امیدواریم با مشارکت و اعتماد مردم بهار، این سرانه به میانگین سرانه های شهرهای استان برسد، چرا که ارتقاء سرانه ی شهروندی در اولویت کار است و بودجه ی شهرداری بهار در شأن مردم نیست و با توجه به ظرفیت ها امیدواریم شاهد رشد درآمد، نقدینگی و تولید ثروت باشیم.

 

 

 

 

شهرزاد عباسی

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی