سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بهار از برگزاری مراسم زیارت پیامبر (ص) در ۳۰ مسجد و عزاداری عاشقان اهل بیت (ع) در ۱۰۰ مسجد، حسینیه وهیئت در شهرستان بهار خبرداد.

شناسه خبر: 11808

به گزارش نشاط شهر به نقل از خبرگزاری مهر ، حجت الاسلام محمد جمشیدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یکی از وظایف مسلمانان معرفت به حضرات معصومین است و اگر در ابعاد مختلف معرفت نسبت به پیامبر اسلام (ص) و خاندان آن حضرت داشته باشیم، زمینه عاقبت بخیری و سعادت خود را تضمین خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: نبی مکرم اسلام (ص) چهره‌ای بود که از ابعاد و زوایای مختلف از اشرف مخلوقات ربوبی بود و تمام حرکات و سکنات خود را برای رضای خدا انجام می‌داد و در ۴۰ سالگی آن‌قدر تقرب به سوی خداوند پیدا کرد که خدا قلب او را پاک‌ترین قلب‌ها قرار داد و او را به مقام نبوت رساند.

حجت الاسلام جمشیدی با بیان اینکه ما قادر به توصیف همه اوصاف این شخصیت بزرگوار نیستیم، اضافه کرد: دو صفت از صفات پیامبر اسلام که در ذات ایشان وجود داشت؛ مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان و مهربانی با اهل ایمان و مسلمانان است و در وجود همه حضرات معصومین هم تجلی کرده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهار با اشاره به آیه ۲۹ سوره فتح که می‌فرماید «محمد رسول الله و الذین معه او اشداء علی الکفار رحماء بینهم» تصریح کرد: حضرت محمد (ص) و کسانی که با او هستند در مقابل دشمنان خدا سخت مقاوم و در بین خود با رأفت، رحمت و مهربانی عمل می‌کنند.

جمشیدی اظهار کرد: زمانی که پیامبر مأموریت پیدا می‌کند رسالت الهی را به گوش مردم برسانند دشمنان اسلام و مشرکین یک دست در برابر او قرار می‌گیرند و در مدت ۲۳ سال رسالت ایشان پیامبر با مشکلات زیادی مواجه می‌شود، اما از آنجایی که نبی مکرم اسلام و علم و معرفت کافی نسبت به مأموریت خود داشت با اقتدار امور را دنبال می‌کردند و با ایستادگی، ایمان و اقتدار کامل در مقابل دشمنان قرار گرفت و سنگرها را چه در عرصه جهاد و مبارزه، چه در عرصه فرهنگی و چه در عرصه اخلاق فتح می‌کرد و در مدت کوتاهی بر دشمنان فائق شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی در پایان به برگزاری مراسم زیارت از بعید پیامبر (ص) در ۳۰ مسجد شهرستان بهار و برگزاری مراسم عزاداری عاشقان اهل بیت (ع) در ۱۰۰ مسجد وحسینیه و هیئت در شب رحلت پیامبر اعظم (ص) اشاره کرد و عنوان کرد: برگزاری مراسم‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری‌های اجتماعی دنبال می‌شود.

 

 

 


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی