سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تسریع روند اجرای طرح ملی واکسیناسیون کرونا موجب کاهش چشمگیر آمار مبتلایان و بیماران بستری در بیمارستان‌ها شده و برهمین اساس از عموم مردم استان انتظار داریم در اسرع‌وقت برای تزریق واکسن اقدام کنند.

شناسه خبر: 11858

به گزارش نشاط شهر به نقل از روزنامه همدان پیام ، استاندار همدان در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان گفت: اطلاع‌رسانی گسترده در راستای آگاهی‌بخشی و اقناع مردم برای مشارکت فعال در طرح واکسیناسیون کرونا نقشی مهم و قابل‌توجه در تسریع کار و همچنین کاهش آمار مبتلایان، ورودی بیمارستان‌ها و درنهایت قطع زنجیره انتقال ویروس دارد.
به گزارش ایرنا، سیدسعید شاهرخی افزود: با توجه به پایین بودن آمار واکسیناسیون در مناطق روستایی استان همدان باید اقدامات لازم از طریق فرمانداری‌ها برای شتاب‌بخشی به روند طرح با ایجاد و راه‌اندازی تیم‌های سیار برای حضور در روستاها و تزریق واکسن برای روستاییان تسهیل و انجام شود.
وی با اشاره به مصوبات ستادملی مقابله با کرونا مبنی بر ضرورت تزریق واکسن برای ارائه خدمات در سطح جامعه گفت: برنامه و اقدام لازم درخصوص برخورد با شاغلان و دارندگان واحدهای صنفی، خدماتی، آموزشی استان که نسبت به تزریق واکسن اقدام نکرده‌اند، پیش‌بینی و طراحی شده که البته در این زمینه منتظر ارائه نسخه واحد از طریق ستادملی هستیم.
شاهرخی افزود: تا زمان ابلاغ دستورالعمل ملی و نسخه واحد از سوی ستادملی مقابله با ویروس کرونا، تیم‌های بازرسی با جدیت کار نظارت بر انجام فرایند و برخورد با متخلفان را برای پوشش کامل واکسیناسیون افراد در سطح استان همدان انجام دهند.
وی داشتن کارت واکسن را امری الزامی دانست و گفت: کارکنان آموزش‌وپرورش شامل کادراداری، آموزشی، خدماتی و سرویس مدارس باید هرچه سریع‌تر نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند به نحوی که تا پیش از بازگشایی و فعالیت حضوری مدارس، ۱۰۰درصد فعالان این بخش واکسینه شده باشند.
نماینده عالی دولت در استان همدان بیان کرد: نظارت بر روند رعایت و اجرای پروتکل‌های بهداشتی در بخش‌های مختلف نیز همچنان باید به موازات واکسیناسیون عمومی همچنان با قوت و جدیت تداوم داشته باشد.
شاهرخی گفت: کمیته‌های 8گانه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا باید برنامه‌ریزی و فعالیت عملی مؤثری را برای اجرای مصوبات ابلاغی(ملی و استانی) داشته باشند که در این میان نقش کمیته اطلاع‌رسانی در راستای آگاهی‌بخشی و همچنین اقناع افکارعمومی بسیار مهم و قابل توجه است.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی