سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهار در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بهار به بررسی وضعیت کرونا در شهرستان بهار پرداخت و گفت: با وجود سپری شدن موج پنجم کرونا، ۱۵ بیمار در بخش کرونای بیمارستان آیت الله بهاری بستری هستند.

شناسه خبر: 11928

به گزارش نشاط شهر ، دکتر محمد به نشان گفت: در سطح شهرستان، در دسترس ترین سیستم واکسیناسیون برقرار شده و مراکز تجمیعی واکسیناسیون شهرهای بهار، لالجین، صالح آباد و مهاجران ساعت ۸ تا ۱۴ و مرکز واکسیناسیون شماره ۲ بهار واقع در میدان شهدا از ساعت ۱۵ تا ۲۰ خدمات رسانی می کنند.

 

وی تصریح کرد: در پوشش واکسیناسیون با استاندارد کشوری فاصله داریم که امیدواریم افرادی که موفق به تزریق واکسن نشده اند هر چه سریعتر اقدام کنند تا دچار تنش های اجتماعی و روانی نشویم.

 

تاکنون ۱۶ درصد دانش آموزان نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند

 

سپس دکتر اندامی مرکز بهداشت شهرستان بهار گفت: بازگشایی مدارس، تجمع در مراسم شادی و عزا و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و عادی انگاری در خصوص بیماری کرونا مشکلاتی برای کادر بهداشت و درمان به وجود آورده است.

 

وی افزود: ۱۰۱۳۴ نفر در سطح شهرستان بهار افراد ۱۲ تا ۱۸ سال هستند که ۸ هزار و ۲۱۰ نفر معادل ۸۲ درصد دانش آموزان نوبت اول واکسن و ۱۶۳۳ نفر معادل ۱۶ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

 

اندامی تصریح کرد: از جمعیت مشمول دریافت واکسن کرونا در شهرستان بهار (افراد بالای ۱۲ سال) ۶۲.۸۵ درصد نوبت اول و ۳۷.۸۲ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

 

وی ادامه داد: در شهرستان بهار تاکنون تعداد بیماران بستری کرونایی ۱۶۱۵ مورد، سرپایی ۴۴۰۷، رپید تست ۲۱۷۷ مورد و فوتی ۱۶۸ مورد بوده است.

 

وی با اشاره به دفن غیر اصولی بیماران کرونایی گفت: متاسفانه در شهر بهار اخیرا خاکسپاری فوتی های کرونایی را، به ساعات بعد از ظهر موکول می کنند که امیدواریم این رویه تغییر کند و بلافاصله پس از تحویل فوتی های کرونایی، دفن انجام شود.

 

دانش آموزان واکسن نزده به هیچ عنوان وارد مدارس نشوند

 

در ادامه فرماندار بهار گفت: آموزش و پرورش بهار تمهیدات لازم را در خصوص تزریق واکسن به دانش آموزان بیاندیشد و دانش آموزان واکسن نزده به هیچ عنوان وارد مدارس نشوند و به صورت غیرحضوری فعالیت کنند.

 

وی با اشاره به اهمیت سلامت روان و نقش سلامت روان در کیفیت زندگی و تداوم بنیان خانواده ها گفت: همه دستگاه های اجرایی، اقدامات مقتضی را انجام دهند و با شبکه بهداشت و درمان همکاری داشته باشند و مردم عزیز نیز می توانند به صورت رایگان از مشاوره و خدمات سلامت روان شبکه بهداشت و درمان بهره گیرند.

 

وی به راهبردهای صیانت از جمعیت اشاره کرد و گفت: جمعیت به عنوان سرمایه انسانی یکی از مهمترین ارکان موثر بر توسعه کشور است و به دلیل پیشروی جمعیت ایران به سمت سالخوردگی، باید شرایط کشور برای افزایش جمعیت و فرزندآوری مهیا شود.

 

آخرین خبر صالح‌آباد

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی