سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهار در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بهار به بررسی وضعیت کرونا در شهرستان بهار پرداخت و گفت: با وجود سپری شدن موج پنجم کرونا، ۱۵ بیمار در بخش کرونای بیمارستان آیت الله بهاری بستری هستند.

شناسه خبر: 11928

به گزارش نشاط شهر ، دکتر محمد به نشان گفت: در سطح شهرستان، در دسترس ترین سیستم واکسیناسیون برقرار شده و مراکز تجمیعی واکسیناسیون شهرهای بهار، لالجین، صالح آباد و مهاجران ساعت ۸ تا ۱۴ و مرکز واکسیناسیون شماره ۲ بهار واقع در میدان شهدا از ساعت ۱۵ تا ۲۰ خدمات رسانی می کنند.

 

وی تصریح کرد: در پوشش واکسیناسیون با استاندارد کشوری فاصله داریم که امیدواریم افرادی که موفق به تزریق واکسن نشده اند هر چه سریعتر اقدام کنند تا دچار تنش های اجتماعی و روانی نشویم.

 

تاکنون ۱۶ درصد دانش آموزان نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند

 

سپس دکتر اندامی مرکز بهداشت شهرستان بهار گفت: بازگشایی مدارس، تجمع در مراسم شادی و عزا و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و عادی انگاری در خصوص بیماری کرونا مشکلاتی برای کادر بهداشت و درمان به وجود آورده است.

 

وی افزود: ۱۰۱۳۴ نفر در سطح شهرستان بهار افراد ۱۲ تا ۱۸ سال هستند که ۸ هزار و ۲۱۰ نفر معادل ۸۲ درصد دانش آموزان نوبت اول واکسن و ۱۶۳۳ نفر معادل ۱۶ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

 

اندامی تصریح کرد: از جمعیت مشمول دریافت واکسن کرونا در شهرستان بهار (افراد بالای ۱۲ سال) ۶۲.۸۵ درصد نوبت اول و ۳۷.۸۲ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

 

وی ادامه داد: در شهرستان بهار تاکنون تعداد بیماران بستری کرونایی ۱۶۱۵ مورد، سرپایی ۴۴۰۷، رپید تست ۲۱۷۷ مورد و فوتی ۱۶۸ مورد بوده است.

 

وی با اشاره به دفن غیر اصولی بیماران کرونایی گفت: متاسفانه در شهر بهار اخیرا خاکسپاری فوتی های کرونایی را، به ساعات بعد از ظهر موکول می کنند که امیدواریم این رویه تغییر کند و بلافاصله پس از تحویل فوتی های کرونایی، دفن انجام شود.

 

دانش آموزان واکسن نزده به هیچ عنوان وارد مدارس نشوند

 

در ادامه فرماندار بهار گفت: آموزش و پرورش بهار تمهیدات لازم را در خصوص تزریق واکسن به دانش آموزان بیاندیشد و دانش آموزان واکسن نزده به هیچ عنوان وارد مدارس نشوند و به صورت غیرحضوری فعالیت کنند.

 

وی با اشاره به اهمیت سلامت روان و نقش سلامت روان در کیفیت زندگی و تداوم بنیان خانواده ها گفت: همه دستگاه های اجرایی، اقدامات مقتضی را انجام دهند و با شبکه بهداشت و درمان همکاری داشته باشند و مردم عزیز نیز می توانند به صورت رایگان از مشاوره و خدمات سلامت روان شبکه بهداشت و درمان بهره گیرند.

 

وی به راهبردهای صیانت از جمعیت اشاره کرد و گفت: جمعیت به عنوان سرمایه انسانی یکی از مهمترین ارکان موثر بر توسعه کشور است و به دلیل پیشروی جمعیت ایران به سمت سالخوردگی، باید شرایط کشور برای افزایش جمعیت و فرزندآوری مهیا شود.

 

آخرین خبر صالح‌آباد

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی

برخی که ادعای دینداری و انقلابیگری داشتند به علما و نخبگان توهین کردند/ مارپیچ سکوت شکسته شد، تا کی باید تحت خفقان این تخریب‌ها باشیم؟/ یک روز برای زندگی‌کردن زندگی نکرده‌ام/ به برخی با ورود به عرصۀ انتخابات تهمت‌زده شد؛ من نمی‌توانم محبت و زحمات آن‌ها را جبران کنم/کار تازه شروع شده است؛ کشور به عقلانیت انقلابی نیاز دارد

باید با در نظر گرفتن دغدغه‌های ۱۴ میلیون نفری که به نامزد پیروز رأی ندادند، اجازه ندهیم که آن‌ها مأیوس شوند / این انتخابات حاوی پیام‌های مهم کاهش مشارکت بود / عدم تمایل بخش قابل توجهی از مردم برای استفاده از حق انتخاب خود باید اهل سیاست را به خود بیاورد؛ نمی‌توانیم به راحتی از کنار آن بگذریم / مهم‌ترین نکته این است که این کاهش مشارکت برای ما تبدیل به یک مسئله جدی شود

چشم بستن بر روی ناعدالتی‌ها دلیلی بر عدم حضور مردم پای صندوق‌های رای است/ موضوع امروز ما شرکت در انتخابات و انتخاب درست است/مردم ما عاقل و دانا هستند و قدرت انتخاب دارند/ رشد اقتصادی کشور وابسته به حضور در مجامع بین‌المللی است/ چرا باید هر روز با افتخار درصد واریز یارانه‌ها و یا درصد افزایش افراد تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی اعلام شود مگر مردم ریزه‌خوار و یا فقیر هستند؟