سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

با ابتکار دکتر عدالتخواه، رئیس کل دادگستری استان همدان اولین جلسه کمیته هم‌اندیشی و چاره‌جویی رفع مشکلات و معضلات اساسی استان با حضور استاندار همدان در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

شناسه خبر: 11930

به گزارش نشاط شهر به نقل از واحد اطلاع‌رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان ، اولین جلسه کمیته هم‌اندیشی و چاره‌جویی رفع مشکلات و معضلات اساسی استان در پی دستور ریاست معزز قوه قضائیه مبنی بر بررسی مشکلات اساسی استان با حضور نماینده ولی فقیه استان، استاندار همدان، رئیس کل دادگستری استان، فرماندار همدان و دیگر مسئولین استانی برگزار شد.

   آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان ضمن تشکر از ابتکار دکتر عدالتخواه، رئیس کل دادگستری استان همدان در تشکیل کمیته مذکور، بیان کرد: عملکرد ریاست قوه قضائیه جناب آقای محسنی‌اژه‌‌ای عملکردی قابل دفاع است که نشانگر شناخت درست ایشان از مسائل می‌باشد و باید از نگاه و طرح برنامه ایشان در این خصوص قدردانی نمود که قطعا این کمیته در حل مشکلات  استان تاثیر‌گذار است.

   وی با اشاره به تعطیلی برخی واحدهای تولیدی بزرگ در سطح استان، ادامه داد: خیلی از مشکلات اقتصادی که در استان حل نشده است می‌تواند در صورت رفع مشکل در توسعه اشتغال استان نقش بسزایی ایفا کند اما متاسفانه موانع و مشکلات آنان بسیاری از آنها سالیان زیادی است بر زمین مانده است.

   نماینده ولی فقیه در استان یکی از موانع حل مشکلات در استان را عدم هماهنگی دستگاه‌ها دانست و اظهار کرد: متأسفانه بسیاری از مدیران تنها به دنبال منافع دستگاه‌ خود هستند و نگاه کلان اقتصادی ندارند همین مسئله و عدم هماهنگی بین دستگاهی به یک معضل مدیریتی در استان تبدیل شده است.

      آیت‌الله شعبانی‌موثقی با بیان اینکه ما امروز در استان نیازمند فردی هستیم که بتواند در بین مدیران هم افزایی ایجاد نماید، اضافه کرد: مجموعه مدیران باید در استان با سیاست های روشن و مشخص شده دولت هماهنگ باشند و در نظر داشته باشند سیاست‌های کلان دولت فعلی با دولت پیشین متفاوت است و باید در این راستا قدم بردارند.

   در ادامه دکتر محمدرضا عدالتخواه، رئیس کل دادگستری استان عنوان کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، ریاست معزز قوه قضائیه در اولین جلسه خود با روسای کل دادگستری‌های استان دستور بررسی و چاره‌اندیشی مشکلات و معضلات اساسی استان با نظارت  نماینده ولی فقیه و استاندار را ابلاغ نمودند که کمیته کمیته هم‌اندیشی و چاره‌جویی رفع مشکلات و معضلات اساسی استان در همین راستا برگزار گردید همچنین در شهرستان‌های استان نیز این کمیته‌ها از مدت‌ها قبل شروع به کار نموده‌اند.

   وی اظهار کرد: در کمیته فوق‌الذکر مشکلات و معضلات اساسی استان بررسی و مطرح ‌می‌شود و در راستای حل آن اگر در استان موضوع قابل حل و فصل نبود به قوه مجریه یا قوه قضائیه اعلام خواهد شد و در صورت نیاز به قانونگذاری نمایندگان استان در مجلس نیز می‌توانند نقش آفرین باشند.

   رئیس کل دادگستری استان بیان کرد: در اینخصوص دبیرخانه کمیته هم‌اندیشی و چاره‌جویی رفع مشکلات و معضلات اساسی استان به دبیری  دکتر عباس نجفی، معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان تشکیل شده است و ایشان مسئول پیگیری مصوبات جلسات خواهند بود.

    دکتر عدالتخواه بیان کرد: معضلات و دغدغه‌های اصلی استان اولویت‌بندی خواهد شد و جلسات کمیته نیز به صورت فصلی با طرح موضوعی خاص برگزار می‌گردد.

   در ادامه دکتر علیرضا قاسمی‌فرزاد، استاندار همدان نیز بیان کرد: قطعا برگزاری این کمیته هم‌افزایی بیش از پیش دستگاه‌ها را در برخواهد داشت اما آن چیزی که باید به آن توجه ویژه‌ای صورت بگیرد دغدغه همواره مقام معظم رهبری «مدظله العالی» در خصوص اشتغال و تولید است.

   وی ادامه داد: در سال‌های اخیر واحدهای تولیدی زیادی در استان دچار مشکلات فراوانی گردیده و تورم، گرانی و تحریم گریبانگیر این واحد‌ها شد و بررسی مشکلات واحدهای تولیدی  در این کمیته علاوه بر کارگروه تسهیل و رفع موانع استانداری بسیار اثرگذار خواهد بود.

   استاندار همدان با بیان اینکه باید در مسیر صلاح و صرفه مردم و نظام پیش برویم، اظهار کرد: در استان با مسائل و مشکلات زیادی درگیر هستیم ولی باید با تعیین اولویت و با استفاده از متخصصین حوزه علل بروز این مشکلات بررسی گردد.

   دکتر قاسمی‌فرزاد خاطر نشان کرد: مدیران دستگاه‌ها باید مکلف شوند مطابق سیاست‌های کلان کشور و دولت عمل نمایند و در صورتی که نمی‌توانند جایگاه خود را به مدیران توانمند تحویل بدهند.

دکتر محمد علی محمدی، فرماندار محترم شهرستان همدان نیز گزارش تحلیلی بخشی از مشکلات و موانع اساسی استان همدان را برای اعضای کمیته تشریح کردند.

   در خاتمه دکتر عباس نجفی، معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان عنوان کرد: به دلیل تکثر موضوعات مختلف باید زیر مجموعه این کمیته گروه تخصصی بررسی معضلات اولویت‌دار استان تشکیل گردد تا کار تخصصی در خصوص دستگاه‌ها انجام شده و شاهد خروجی بهتری باشیم.

   وی ضمن اظهار امیدواری از ترکیب دستگاه‌هایی اجرایی، قضایی و تقنینی استان در این کمیته خاطر نشان کرد: برای حل مشکلات نیازمند همکاری تنگاتنگ تمام دستگاه‌های استان و اجرای صحیح قوانین هستیم.

   معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اضافه کرد: متأسفانه یکی از مشکلات اساسی استان عدم اجرای صحیح قوانین است که باید عزم جدی بر اجرای جدی قانون باشد قوانین بسیار خوبی داریم اما اجرا نمی‌شوند البته در برخی موارد نیز نیازمند قوانین مکمل هستیم.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی