سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/8/11 22:27:19
فرماندار بهار در جلسه پدافند غیر عامل مطرح کرد:

از ۱۱ جایگاه سوخت شهرستان ۱۰ جایگاه فعال شده است

فرماندار شهرستان بهار در جلسه پدافند غیر عامل شهرستان از خدمات دهی ۱۰ جایگاه سوخت از مجموع ۱۱ جایگاه در شهرستان خبر داد.

شناسه خبر: 11931

گروه - مرضیه کریمی رادپور : به گزارش نشاط شهر، صبح امروز جلسه پدافند غیر عامل شهرستان بهار در فرمانداری شهرستان با حضور مدیران دستگاه های اجرایی و مدیر کل پدافند غیر عامل استان با موضوع قرارگاه زیستی پدافند غیر عامل برگزار شد.

 

فرماندار بهار در این جلسه مقوله پدافند غیر عامل را بسیار مهم برشمرد و با اشاره به اتفاقی که در عرضه سوخت در جایگاه های کل کشور رخداد، اظهار داشت: طبق آماری که تا دیروز به دستمان رسیده از ۱۱ جایگاه عرضه سوخت در شهرستان ۱۰ جایگاه فعال است و یکی از جایگاه ها نیز به دلیل تازه ساز و پیشرفته بودن سیستم هنوز فعال نشده است.

 

وی ادامه داد: از ۱۰ جایگاه فعال ، در ۸ جایگاه سوخت سهمیه ای عرضه می شود و تنها دو جایگاه، سوخت آزاد عرضه می کنند که در تلاشیم همه جایگاه های سوخت را به حالت عادی برگردانیم.

 

در ادامه حمید پورحسینی، مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری همدان به تهدیدات موجود در کشور و ورود پدافند غیر عامل در رفع این تهدیدات اشاره کرد و اظهار داشت: تهدیدات موجود انسانی و فناورانه است و زمانی که بازیگران خارجی با فکر ضربه زدن به زیرساخت های کشور وارد می شوند، مقابله با این تهدیدات تبدیل به پدافند غیر عامل می شود.

 

پورحسینی ادامه داد: اتفاق اخیر در مورد پمپ بنزین ها نمونه ای از حمله سایبری بود که در کمترین زمان ممکن و نحو احسن مدیریت شد و از ۹۶ جایگاه عرضه سوخت استان  هم اکنون همه در حال خدمات دهی هستند و حدود ۹۰ درصد آنها به صورت کارتی کار می کنند و کمتر از ده درصد که دیجیتال هستند امکان عرضه بنزین آزاد دارند.

 

وی در ادامه به اهداف پدافند غیر عامل اشاره کرد و یکی از مهمترین اهداف آن را حفظ انسجام و وحدت ملی برشمرد و گفت: در قضیه جایگاه های عرضه سوخت که در سالگرد وقایع آبان رخداد هدف برهم زدن انسجام ملی و ایجاد نارضایتی عمومی و تجمعات مردمی بود که خوشبختانه با همراهی و بردباری مردم و ورود سریع صدا و سیما این هدف محقق نشد.

 

مدیرکل پدافند غیر عامل استان، عملکرد استان در واقعه اخیر را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: استان همدان در این زمینه بسیار خوب عمل کرد و یکی از استان‌هایی بود که در کمترین زمان ممکن توانست این مسئله را مدیریت کند و در تلاشیم که در کمترین زمان ممکن باقی جایگاه ها را به چرخه خدمات رسانی برگردانیم.

 

مرضیه کریمی رادپور

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی