سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/8/13 14:51:40
رئیس مرکز بهداشت و درمان بهار مطرح کرد؛

تمهیدات لازم واکسیناسیون دانش آموزان درشهرستان بهار اندیشیده شود

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهار گفت: آموزش و پرورش بهار تمهیدات لازم را در خصوص تزریق واکسن به دانش آموزان بیاندیشد.

شناسه خبر: 11937

به گزارش نشاط شهر به نقل از خبرگزاری مهر ، یعقوب اندامی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بازگشایی مدارس، تجمع در مراسم شادی و عزا و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و عادی انگاری در خصوص بیماری کرونا مشکلاتی برای کادر بهداشت و درمان به وجود آورده است.

وی افزود: ۱۰ هزار و ۱۳۴ نفر در سطح شهرستان بهار افراد ۱۲ تا ۱۸ سال هستند که ۸ هزار و ۲۱۰ نفر معادل ۸۲ درصد دانش آموزان نوبت اول واکسن و ۱۶۳۳ نفر معادل ۱۶ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

اندامی تصریح کرد: از جمعیت مشمول دریافت واکسن کرونا در شهرستان بهار «افراد بالای ۱۲ سال» ۶۲.۸۵ درصد نوبت اول و ۳۷.۸۲ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: در شهرستان بهار تاکنون تعداد بیماران بستری کرونایی ۱۶۱۵ مورد، سرپایی ۴۴۰۷، رپید تست ۲۱۷۷ مورد و فوتی ۱۶۸ مورد بوده است.

وی با اشاره به دفن غیر اصولی بیماران کرونایی گفت: متأسفانه در شهر بهار اخیراً خاکسپاری فوتی‌های کرونایی را، به ساعات بعد از ظهر موکول می‌کنند که امیدواریم این رویه تغییر کند و بلافاصله پس از تحویل فوتی‌های کرونایی، دفن انجام شود.

در ادامه فرماندار بهار گفت: آموزش و پرورش بهار تمهیدات لازم را در خصوص تزریق واکسن به دانش آموزان بیاندیشد و دانش آموزان واکسن نزده به هیچ عنوان وارد مدارس نشوند و به صورت غیرحضوری فعالیت کنند.

وی با اشاره به اهمیت سلامت روان و نقش سلامت روان در کیفیت زندگی و تداوم بنیان خانواده‌ها گفت: همه دستگاه‌های اجرایی، اقدامات مقتضی را انجام دهند و با شبکه بهداشت و درمان همکاری داشته باشند و مردم عزیز نیز می‌توانند به صورت رایگان از مشاوره و خدمات سلامت روان شبکه بهداشت و درمان بهره گیرند.

وی به راهبردهای صیانت از جمعیت اشاره کرد و گفت: جمعیت به عنوان سرمایه انسانی یکی از مهمترین ارکان مؤثر بر توسعه کشور است و به دلیل پیشروی جمعیت ایران به سمت سالخوردگی، باید شرایط کشور برای افزایش جمعیت و فرزند آوری مهیا شود.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی