سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/8/19 10:36:09
عضو کمیسیون آموزش‌‌وتحقیقات‌ مجلس:

پیری جمعیت کشور بحران اقتصادی به دنبال خواهد داشت

حرکت جمعیتی کشور به سوی یک کشور پیر موجب کاهش پرداختی‌های بیمه و افزایش استفاده‌کنندگان از صندوق‌های بازنشستگی می‌شود، پیری جمعیت کشور بحران اقتصادی به دنبال خواهد داشت. نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بحران پیری جمعیت کشور گفت: اکنون کشور به لحاظ زاد و ولد به سوی یک کشور پیر درحال حرکت است، رشد جمعیتی ما اکنون رشد بسیار پایینی است، متأسفانه این روندی که چندسالی است آغاز شده آینده خطرناکی را برای ما رقم می‌زند، پرداختی صندوق‌های بازنشستگی ما هرساله درحال افزایش است یعنی جمعیت بازنشستگان ما سال به سال رو به رشد است، با این روند افرادی که از این صندوق‌ها استفاده می‌کنند درحال افزایش و افرادی که بیمه پرداخت می‌کنند درحال کاهش هستند، یعنی این موضوع به ‌غیر از بحران جمعیتی و نیروی انسانی خود یک بحران اقتصادی هم به دنبال خواهد داشت.

شناسه خبر: 11964

به گزارش نشاط شهر به نقل از روزنامه همدان پیام ، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی در ادامه افزود: برای رفع چنین مشکلی باید عوامل مؤثر را شناسایی کنیم، یکی از مسائلی که در کشور به این امر دامن زده است موضوع اشتغال جوانان است، موضوع دیگر مسأله مسکن است، البته مباحث دیگری هم در حوزه فرهنگ مطرح است که آنها هم نیازمند توجه است.

وی در پایان بیان کرد: اما به هر شکل 2 موضوعی که دغدغه اصلی این حوزه است همان بحث اشتغال و مسکن است که نیازمند توجه بسیار اساسی است، بر همین اساس نهادهای متولی و دستگاه‌های مختلف باید با برنامه‌ریزی صحیح به رفع دغدغه نسبت به این 2 مهم توجه کنند تا ما در بلندمدت شاهد رفع مشکلات جمعیتی کشور باشیم.

جزئیات حمله سایبری به نازل‌های سوخت

حمله سایبری اخیر توسط نفوذی‌های داخلی انجام شد


متأسفانه نفوذی‌های داخل در زمینه اختلال در جایگاه‌های سوخت موجب شدند تا بستر برای حمله سایبری شفاف شود و دشمن نقطه‌زنی كند.

عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با نما، با اشاره به مبحث نفوذ و حمله سایبری به پمپ بنزین‌ها گفت: ماجرای حملات سایبری علیه کشور ادامه دارد و تحولات در آینده نشان می‌دهد که ممکن است ما ضربات بیشتری در این بخش متحمل شویم.
هادی بیگی‌نژاد با بیان اینکه به اصطلاح وقتی ما مغز مرکزی را در یک محدوده قرار دهیم، متأسفانه با ضربه زدن دشمن به آن دچار مشکل می‌شویم، افزود: از این‌رو به اصطلاح این مغز مرکزی باید چند لایه شود.

وی با ذکر مثالی در این زمینه گفت: به عنوان مثال ما خانه‌ای داریم که برق آن از یک‌جا تغذیه می‌شود، بنابراین اگر کابل موردنظر قطع شود، برق خانه دیگر هم قطع می‌شود، اما اگر ما بخواهیم از 2جا برق را بگیریم دشمن اگر یک ناحیه را مورد هدف قرار دهد، برق از محل دیگری دریافت می‌شود.

بیگی‌نژاد در ادامه بیان کرد: سیستم سوخت ما هم به همین منوال بود؛ این سیستم یک سیستم بخش مرکزی داشت و دشمنان آن را موردهدف قرار دادند و در نهایت تمامی نازل‌ها و پمپ‌بنزین‌ها که با یک کدی در این شبکه تعریف می‌شدند، از کار افتادند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: سیستم سوخت ما یا باید از چندجا مدیریت شود و یا اگر می‌خواهیم تحت مدیریت واحدی باشد باید به اصطلاح مغز متفکر یک‌جا نباشد.

بیگی‌نژاد در ادامه افزود: بالأخره بسیاری از موارد راه‌حل خود را دارد و می‌توانیم با «بکاپ‌گیری» طراحی جدید انجام دهیم، بنابراین اگر ما این کار را نکنیم در سایر موارد هم متوجه این حملات می‌شویم.

وی با بیان اینکه سیستم مرکزی سوخت یا باید چند لایه باشد و یا به اصطلاح از چند مغز متفکر تشکیل شود، گفت: با شیوه فعلی نمی‌توانیم راه را ادامه دهیم و باید این موارد را تغییر دهیم.
بیگی‌نژاد بیان کرد: متأسفانه نفوذی‌های داخل موجب شدند تا بستر برای حمله سایبری شفاف شود و دشمن نقطه‌زنی کند.

وی با بیان اینکه وجود نفوذی‌های داخل در جریان حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت قطعی است، گفت: نفوذی‌ها نه تنها در این مورد که در موضوعات مختلف هم نقش دارند، بنابراین وقتی کشتی لو می‌رود و یا اینکه افرادی مورد تحریم قرار می‌گیرند و اطلاعاتی در این زمینه بازگو می‌شود، معلوم است که نفوذی‌ها این کار را انجام می‌دهند البته من از نزدیک اکثریت بچه‌های نفت را دیده‌ام و خیلی بچه‌های خوب و پا به کار و خادمی هستند، بنابراین چند مردود در بین آن‌ها وجود دارد که حتی ممکن است با چهره‌سازی آنها وقتی به آن‌ها نگاه می‌کنیم، ببینیم که این مسائل به آن‌ها نمی‌خورد، اما باید بدانیم اطلاعات لو رفته و این مسأله مشهود است.
 


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی