سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/8/20 23:57:49
شهردار بهار در جمع خبرنگاران:

شهرداری به قدرت رسانه در فرهنگسازی نیاز دارد

مهدی مجیدی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی معضلات شهری، تشکیل کارگروه رسانه در شهرداری را ضروری دانست و گفت: ما به قدرت رسانه در فرهنگسازی اعتقاد داریم و به آن نیازمندیم.

شناسه خبر: 11970

گروه - مرضیه کریمی رادپور : به گزارش نشاط شهر، صبح امروز نشست خبرنگاران و اهالی رسانه شهر بهار با شهردار در سالن جلسات شهرداری برگزار شد.

 

شهردار بهار در این جلسه از تشکیل کارگروه رسانه در شهرداری جهت الگوسازی بین شهروندان و بالا بردن فرهنگ شهروندی و تشکیل جلسات منظم ماهیانه با حضور خبرنگاران خبر داد و اظهار داشت: ریختن نخاله های ساختمانی در باکس های زباله یکی از مسائلی است که با آن درگیریم، چرا که باکس های زباله برای زباله خانگی تعریف شده و ریختن نخاله ساختمانی یا شاخ و برگ درختان در آن باعث آسیب رسیدن به باکس شده و هزینه چند برابری روی دست شهرداری می گذارد.

 

مهدی مجیدی افزود: در چندین نقطه از شهر شاهد تخلیه نخاله ساختمانی جلوی درب منازل و در برخی کوچه ها هستیم و انتظار افراد این است که شهرداری این نخاله ها را جمع آوری کند، در صورتی که شهروندان خود باید نسبت به جمع آوری و انتقال نخاله های ساختمانی به خارج از شهر و محل دفع  نخاله های ساختمانی اقدام کنند.

 

وی افزود: سالیانه ۱۰ میلیارد تومان بابت جمع اوری زباله در شهرداری بهار هزینه می شود، در صورتی که تنها ۲۰۰ الی ۳۰۰ میلیون تومان از این پول از بین مردم جمع آوری می شود، بقیه آن از هزینه های عمرانی همچون آسفالت و موزائیک و جدول تامین می شود.

 

مجیدی همراهی اهالی رسانه در اطلاع رسانی در خصوص عوارض را بسیار چشمگیر دانست و اظهار داشت: در طی دو ماه گذشته نرخ مشارکت مردم در پرداخت عوارض دو برابر نرخ مشارکت ۶ ماه اول سال یعنی ۱۰ درصد بوده و حدودا هزار نفر اقدام به پرداخت عوارض کرده اند که جای بسی خوشحالی است.

 

شهردار بهار از تشکیل کمیسیون ماده ۷۷ در شهرداری خبر داد و اظهار داشت: شهرداری حسن نیت خود را به شهروندان در این مدت نشان داد و با تخفیف ۳۰ درصدی سعی کردیم مشارکت کسبه در پرداخت عوارض را بالا ببریم اما در این مورد مردم با ما همراهی نکردند و ما مجبوریم از راه قانونی ذیل کمیسیون ماده ۷۷ که تا به حال در بهار تشکیل نمیشد از طریق مجاری قانونی اقدام به وصول مطالبات خود کنیم.

 

شهردار بهار در ادامه به مواردی همچون هزینه جمع آوری، انتقال و دفع زباله، جمع آوری پساب منازل و کسبه، مشکل سد معبر، ساماندهی وانت بارها و دیگر موارد اشاره کرد و خواستار کمک رسانه ها در فرهنگسازی در مورد آنها شد.

 

مجیدی در پایان اظهار داشت: ما به قدرت رسانه اعتقاد داریم و معتقدیم که رسانه در زمینه فرهنگسازی تاثیرگذاری بالایی دارد و ما نیازمند همراهی رسانه با شهرداری هستیم.

 

در ادامه خبرنگاران به برخی از نقاط شهر و محل جمع آوری نخاله های ساختمانی رفتند و از نزدیک از این مکان دیدن کردند تا در اطلاع رسانی این مکان به مردم به نحو احسن عمل نمایند.

 

مرضیه کریمی رادپور

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی