سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/9/22 12:28:28
نماینده بهار و کبودراهنگ در نشست خبری با حضور خبرنگاران:

در انتصاب مدیران دخالت نمیکنم اما قطعا نظارت خواهم داشت

حسین توسلی در جمع خبرنگاران در خصوص انتصابات مدیران شهرستانی گفت: من برای تامین اعتبارات دو شهرستان تمام تلاشم را در مجلس می کنم تا این اعتبارات را به دست فردی کاردان برسانم تا بتواند بهترین بهره برداری را از آن ببرد، پس من در انتخاب فرماندار و مدیران دخالت نمیکنم اما بر اساس وظیفه نظارت خود حتما در انتصابات نظارت خواهم داشت.

شناسه خبر: 12073

گروه - مرضیه کریمی رادپور : به گزارش نشاط شهر، عصر دیروز اولین نشست خبری نماینده بهار و کبودراهنگ در خانه جوانان شهر بهار با حضور خبرنگاران شهرستان بهار برگزار شد.

 

در این نشست هر یک از خبرنگاران به طرح سوالات خود در خصوص وضعیت شهرستان و مشکلات موجود پرداختند و حسین توسلی به سوالات پاسخ داد.

 

حسین توسلی در ابتدا با اشاره به پیشینه فعالیتش در رسانه ها و مطبوعات اظهار داشت: من خود مدیرمسئول ماهنامه چشم انداز و صدای کورنگ هستم و در رسانه های مختلف با نام مستعار اقدام به نشر مقالاتی کرده ام لذا، من نیز یک فرد رسانه ای هستم.

 

توسلی در ادامه به سوال مطرح شده در خصوص واحدهای آلاینده کارخانجات شهرک صنعتی پاسخ داد و اظهار داشت: من تاکنون با تعطیلی کارخانجات آلاینده مخالفت نکردم، چند اقدام مهم در این مدت صورت دادم که در این چند سال اتفاق نیفتاده بود، به طور نمونه برای اولین بار با حضور دادستان همدان، استاندار، مدیرکل محیط زیست و سایر مقامات عالی‌رتبه از شهرک صنعتی و کارخانجات آلاینده بازدید داشتیم و مشکلات این واحدها از نزدیک بررسی شد که این کار در چند سال اخیر رخ نداده بود.

 

وی ادامه داد: پس از بازدیدها و جلسات متعدد در این کارخانجات اقداماتی برای کنترل بوی متعفن انجام شده که خوب بوده اما کافی نیست، اما اگر همه آن اقداماتی که برایشان درنظر گرفته شده انجام دادند و جلوی بوی متعفن گرفته شد، تعطیلی کارخانجات منتفی است، اما اگر این کارها انجام گرفت و باز هم مشکل به قوت خود باقی بود مجبور به تعطیلی کارخانه خواهیم بود.

 

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در بخش دیگر صحبت های خود در خصوص مسکن اظهار داشت: در بهار و کبودراهنگ کارخانجات زیادی وجود دارد اما پول اینها در حساب‌های تهران است، اینها باید بیایند و حسابشان را در بانک های این دو شهرستان متمرکز کنند تا منابع مالی بانک های ما تامین شود و بانک ها بتوانند راحتتر به مردم ما وام دهند و مشکل مردم حل شود.

 

وی در خصوص اعتبارات شهرستان اذعان داشت: ما عدم توازن را در توزیع اعتبارات شهرستان داریم این در حالیست که بهار دارای چهار شهرک صنعتی است اما مالیات آنها به حساب استان می رود.

 

توسلی با اشاره به روند پیگیری بودجه شهرستان در حوزه های مختلف از سازمان برنامه و بودجه از ارائه طرح تحقیق و تفحص از سازمان برنامه و بودجه به مجلس خبر داد و گفت: در ده سال گذشته آقایان هیچ کاری برای مسائل کلان شهرستان نکرده اند و ما الان تلاش می کنیم این دو شهرستان را از زیر صفر به سطحی قابل قبول برسانیم.

 

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ تصریح کرد: اولویت من در حوزه دو شهرستان راه است، راه های ما باید درست شوند تا بتوان کاری از پیش برد، برای نمونه برای تسریع در روند کاری گلوگاه شهید زارعی تاکنون بیش از ده جلسه داشتیم تا سریعتر بتوانیم این پروژه را تمام کنیم.

 

وی در حوزه بهداشت و درمان گفت: برای شهرستان بهار یک دستگاه سی تی اسکن و برای کبودراهنگ یک دستگاه ام آر آی درخواست داده ام، اما دولت با کمبود منابع مواجه است ولی من تمام تلاشم را برای آنها خواهم کرد.

 

توسلی در خصوص تعلل در انتصابات مدیران شهرستانی به خصوص انتخاب فرماندار شهرستان گفت: دوستانی می گویند نماینده حق ندارد در انتصابات دخالت کند، اما گاهی می بینیم که مردم عادی در بدیهی ترین مسائل انتظار ورود نماینده را دارند و دلیل آن این‌است که بعضی آقایان وظیفه خود را انجام نداده اند و مردم هم از نماینده انتظار دارند.

 

وی ادامه داد: از آقایان سوال کرده ام برای سال ۱۴۰۰ چند پروژه برای شهرستان تعریف کرده اید، تا الان هیچ جوابی نشنیده ام، من برای تامین اعتبارات دو شهرستان تمام تلاشم را در مجلس می کنم تا این اعتبارات را به دست فردی کاردان برسانم تا بتواند بهترین بهره برداری را از آن ببرد، پس من در انتخاب فرماندار و مدیران دخالت نمیکنم اما بر اساس وظیفه نظارت خود حتما در انتصابات نظارت خواهم داشت.

 

وی در خصوص تکلیف مرز تقسیمات سیاسی بهار اظهار داشت: قبل از آنکه نماینده شوم دنبال آن بوده و هستم تا وقتی که نماینده هستم اجازه نمی دهم شهر بهار به حاشیه شهر دیگری تبدیل شود.

 

توسلی در خصوص مشکلات کمبود آب و آینده کشاورزی در شهرستان گفت: تک محصولی یکی از آسیب هاست، کشت سیب زمینی با این روند نمی تواند ادامه داشته باشد و به صلاح نیست باید به سراغ کشت های کم آب بر رفت.

 

مرضیه کریمی رادپور

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی