سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/9/24 22:38:05
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان همدان در مراسم گرامیداشت روز معلول در بهار:

بین یک تا ۳۰ درصد دانش آموزان ابتدایی دچار اختلالات یادگیری هستند

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی همدان در مراسم گرامیداشت معلول که در شهر بهار برگزار شد، از اختلالات یادگیری یک تا ۳۰ درصد از دانش آموزان ابتدایی خبر داد.

شناسه خبر: 12083

گروه - مرضیه کریمی رادپور : به گزارش نشاط شهر، صبح امروز به مناسبت روز معلول مراسمی در فرهنگسرای آیت الله بهاری به همت مدرسه کودکان استثنایی بلال حبشی برگزار شد.

 

در این مراسم تعدادی از مسئولین شهرستانی و استانی و همچنین دانش آموزان مدرسه و خانواده های آنها حضور داشتند و از برنامه های شاد و متنوع استفاده کردند.

 

اجرای سرود ناشنوایان، دکلمه خوانی کودک معلول، اجرای موسیقی سنتی و اجرای طنز عمو حمید از بخش های مختلف این برنامه بود، همچنین در محوطه بیرونی فرهنگسرا نمایشگاهی از کاردستی های این کودکان به نمایش عموم گذاشته شده بود.

 

احمد قره خانی رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان همدان در این مراسم با خیر مقدم به مدعوین، کودکان معلول را بهشتیان زمینی خواند که نیازمند آموزش های ویژه هستند  و اظهار داشت: از صد درصد دانش آموزان استثنایی برای حدود یک چهارم آنها تبلت و گوشی هوشمند تهیه شده است.

 

وی افزود:بر اساس آمار مرکز اختلالات و یادگیری در سال گذشته به بیش‌از ۵۰۰ نفر خدمات ارائه شده است  که نشان می دهد بین یک تا ۳۰ درصد دانش آموزان اختلال یادگیری دارند و باید توجه ویژه به آنها شود.

 

قره خانی از کلنگ زنی اولین مرکز جامع توانبخشی استان در شهرستان بهار خبر داد و نوید ایجاد مجتمع آب درمانی را داد و افزود: اگر شهرداری، شورای شهر و مسئولین در تامین زمین به ما کمک کنند می توانیم شاهد ایجاد این مرکز در شهر بهار باشیم.

 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان تصریح کرد: در غربالگری از ۲۰۰۰ نوآموز ۱۰۹ دانش‌آموز دیرآموز و ۱۵ مورد دانش آموز استثنایی بودند، این نشان می دهد که مراکز استثنایی نیاز به توجه ویژه دارند.

 

مرضیه کریمی رادپور

 انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی