سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با اشاره به اینکه سفره آب‌های زیرزمینی منطقه نشست کرده است، گفت: باید فکری برای آینده استان بکنیم.

شناسه خبر: 12099

به گزارش نشاط شهر به نقل از ایسنا، ظاهر پورمجاهد یکشنبه ۲۸ آذرماه در افتتاحیه کارگاه سفالگری در روستای بوبوک‌آباد در شهر قهاوند، با اشاره به اینکه در قهاوند سه طرح خوب در حال اجراست، افزود: مجتمع یاس یکی از این موارد است که شامل ۱۲ طرح است و تاکنون حدود پنج طرح آن شروع شده و  سه طرح آن نیز در دهه فجر افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه دامداری شش هزار راسی شستا یکی دیگر از طرح‌های این شهرستان است که اگر با ۵۰ درصد هم کار کند حرکت بسیار خوبی است، اظهار کرد: واحد سفال و سرامیکی که امروز راه‌اندازی شد مثل شعبه‌ای از شهر لالجین است.

پورمجاهد با اشاره به اینکه باید برای تولید بسترسازی کنیم، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۴۰ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود چهار درصد در اختیار اداره کل کمیته امداد قرار گرفته است که در حوزه اشتغال و تولید به کار برود و سرانه هر نفر ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت کند.  

وی ادامه داد: همچنین ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در اختیار اداره کل بهزیستی استان است تا برای طرح تولید مورد استفاده قرار گیرد، علاوه بر این ۵۳ میلیارد تومان در اختیار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است که برای مشاغل خانگی استفاده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با بیان اینکه به بومیان استان توصیه می‌شود در منطقه خود سرمایه گذاری کنند، گفت: امروز نیاز است که همگی شبانه روز برای تولید و اشتغالزایی مسیری را فراهم کنیم تا بزهکاری‌های اجتماعی از جامعه رخت ببندد.

پورمجاهد با اشاره به اینکه سفره آب‌های زیرزمینی منطقه نشست کرده است و باید فکری برای آینده استان بکنیم، گفت: اولین راه مصرف درست و بهینه آب در حوزه کشاورزی و شرب است و باید برای مصرف درست آب برنامه ریزی کنیم.

وی مطرح کرد: هم اکنون در راستای تغییر الگوی کشت در منطقه ،۳۵۰ هکتار زعفران و ۳۰۰ هکتار پسته در استان کشت می‌شود و باید برای احداث گلخانه، گیاهان دارویی و مواردی که آینده فرزندانمان را تامین کند با هم همراه شویم.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی