سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

اخیرا شاهد پوشاندن درختان جنب و داخل شهرداری بهار با بافتنی های سنتی به دست بانوان هنرمند شهرمان هستیم که کاری خلاقانه از شهرداری است.

شناسه خبر: 12102

به گزارش نشاط شهر، نمونه این کار در کشورهای خارجی مشاهده می شود، قرار بود این طرح به مناسبت شب یلدا در سطح شهر به طور وسیع اجرا شود که به مناسبت  تقارن یلدا با ایام فاطمیه به تعویق افتاده و تنها در مقابل شهرداری جهت گرفتن بازخورد از همشهریان به اجرا درآمده است.

 

پس از ایام فاطمیه این طرح در سطح وسیعتری از شهر اجرا خواهد شد

 

شهردار بهار هدف از اجرای این طرح را حمایت از بانوان کارآفرین و ایجاد شور و نشاط در شهر اعلام کرد.

 

بافتن و پوشاندن نماد‌ها و وسایل شهری شکلی از هنر شهری است که رواج پیدا کرده است. این هنر در بسیاری از محیط‌های شهری جهان توسط بافندگان هنرمند به نمایش گذاشته شده و همچنان رو به گسترش است.

 

در حال حاضر این روند به یک حرکت بین‌المللی تبدیل شده و حتی یک روز خاص را برای آن موسوم به "یارن بامبینگ" در نظر گرفته‌اند.

 

" روز 11 ژوئن در تقویم جهانی، روز یارن بامبینگ است"، روزی که زنان با جدیت تمام در سراسر جهان شروع به بافتن و پوشاندن فضا و محیط زندگی خود می‌کنند تا فضای اطراف خود را با بافت رنگی، زیبا و شاد کنند.

 

گفته می‌شود این حرکت از هند  نشات گرفته و کم کم به سایر کشورها کشیده شده است. صدها نفر از بافندگان و حتی آنانی که بافندگی بلد نبودند با گذراندن دوره‌های آموزشی به این حرکت پیوسته‌اند. 

 

در حال حاضر آنان به غیر اموال شخصی، اموال عمومی در سطح شهر را هم با بافت‌های رنگی و گروهی خود می‌پوشانند.

 

وقتی جامعه زیبایی داشته باشید با فضای شاد احساس غرور می‌کنید، چیزی که همه مردم به دنبال آن هستند. در این غرور، خلاقیت، شادی، همبستگی و توانایی برای ادامه کار و زندگی نهفته است. ما معمولا در گروه‌های کوچک و گاهی گروه‌های بزرگ مشغول به کار می‌شویم.

 

 در این گروه‌ها تنها شادی و خلاقیت موج می‌زند که من کمتر در جایی دیده‌ام. این کار تنها یک سرگرمی است، نه بیشتر. ولی با این وجود دنیای گسترده‌ای از ارتباطات، حس خوب باهم بودن، شاد بودن و... به همراه دارد.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی