سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/10/10 15:22:27
امام جمعه بهار در مراسم گرامیداشت ۹ دی:

افرادی در کشور فتنه به پا کردند که در حلقه اول گرد رهبری بودند

مراسم گرامیداشت روز ۹ دی، صبح دیروز در سالن فرهنگسرای آیت الله بهاری با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین برگزار شد.

شناسه خبر: 12139

گروه - مرضیه کریمی رادپور : به گزارش نشاط شهر صبح دیروز در سالن فرهنگسرای آیت الله بهاری مراسم گرامیداشت روز ۹ دی، برگزار شد.

 

در این مراسم اقشار مختلفی از مردم و مسئولین شهرستان شرکت داشتند و روز ۹ دی را به نام روز بصیرت گرامی داشتند.

 

حجت الاسلام محمدعلی ارزنده، امام جمعه شهر بهار سخنران این مراسم بود و با گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی به بیان روزشمار دی ماه در تاریخ انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار داشت: اگر به روزشمار دی ماه نگاهی بیندازیم می بینیم که اتفاقات تاریخی بسیاری در این ایام رخ داده که از آن جمله می توان به ۷ دی، ۹ دی ، ۱۳ دی، ۱۹، ۲۰ و ۲۷ دی اشاره کرد.

 

امام جمعه بهار با اشاره به اتفاقات و رویدادهای تاریخی این ایام اذعان داشت: شهادت آیت الله حسین غفاری به دست ماموران ستمشاهی در تاریخ ۷ دی، قیام تاریخی مردم قم در سال ۵۶ در ۱۹ دی ماه، ابلاغ پیام تاریخی حضرت امام خمینی به گورباچف، رهبری شوروی سابق و شهادت سردار رشید اسلام سردار سلیمانی در ۱۳ دی ماه ، سالروز شهادت نواب صفوی از فداییان اسلام در تاریخ ۲۷ دی ماه و روز ۹ دی ماه که روز بصیرت نامگذاری شده از جمله ایام مهم  تاریخ انقلاب اسلامی است.

 

حجت الاسلام ارزنده در ادامه با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا و مصادف شدن آن با این ایام اذعان داشت: بصیرت به این معناست که بدانیم چه کسی باعث شد حضرت زهراشهید شود آیا رومی ها و یونانی ها باعث شدند یا حلقه های اصلی دور پیامبر و افرادی که صف اول نماز می ایستادند؟

 

وی ادامه داد: بعد از شهادت حضرت زهرا(س)‌یک نفر نرفت به این خاندان تسلیت بگوید چون خانه را چنان محاصره کرده بودند که کسی جرئت نمی کرد به طرف منزل این خاندان برود، اینها تنها مربوط به صدر اسلام نیست بلکه هم اکنون نیز با چنین مسائلی مواجهیم، چرا که کسانی که فتنه را در کشور به پا کردند کسانی بودند  که در صف اول و حلقه های اول دور رهبر بودند.

 

وی در ادامه به شهادت سردار سلیمانی اشاره کرد و اظهار داشت: ابعاد مختلفی در شخصیت سردار سلیمانی باید دید، او کسی است که در کاخ کرملین روزنامه پهن کرد و اقامه نماز کرد، اینها نکات کوچکی از این شخصیت است،  ما قادر نیستیم باطن واقعی شهدا را دریابیم، سردار سلیمانی در بین ستارگان شهید تبدیل به خورشید شد. تنها کسی که مدال مالک اشتر را گرفت سردار سلیمانی بود.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی