سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: بروز سوانح رانندگی درون شهری در ۹ ماهه سالجاری موجب مرگ ۴۲ نفر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ نفر معادل ۱۷ درصد افزایش داشته است.

شناسه خبر: 12146

به گزارش نشاط شهر به نقل از ایرنا، «علی فکری» روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: همچنین ۹ ماهه امسال ۲ هزار و ۱۸۵ نفر در معابر شهری بر اثر وقوع تصادف مجروح شدند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸۰ نفر معادل ۲۱ درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: شهرستان همدان با ۲۸ فوتی رتبه نخست را در بین ۱۰ شهرستان تابعه استان همدان دارد و پس از آن ملایر با پنج فوتی در رتبه دوم است که شمار فوتی ها طی ۹ ماهه سالجاری در شهرستان همدان ۱۷ درصد و ملایر ۲۵ درصد افزایش داشته است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان خاطرنشان کرد: آمار متوفیان سوانح درون شهری در شهرستان های کبودراهنگ، نهاوند و رزن تغییری نداشته و در شهرستان بهار نیز این آمار نسبت به ۹ ماهه سال گذشته کاهشی بوده است.

سرهنگ فکری درباره سهم کاربران در حوزه تصادفات درون شهری توضیح داد: ۶۹ درصد متوفیان عابران پیاده، ۲۴ درصد موتورسوار، هفت درصد استفاده کنندگان از خودرو هستند اما در بخش مجروحان ۴۶ درصد موتورسوار، ۳۱ درصد عابر پیاده و و مابقی راننده و سرنشینان وسیله نقلیه هستند.

وی ادامه داد: ۶۳ درصد سوانح فوتی، جرحی و خسارتی درون شهری این استان به علت بی توجهی به جلو هنگام رانندگی، ۲۴ درصد رعایت نکردن حق تقدم، هفت درصد تجاوز از سرعت مطمئنه و ۶ درصد به خاطر حرکت با دنده عقب رخ داده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان اظهار داشت: ۳۱ تن از متوفیان سوانح درون شهری این استان مرد و ۱۱ نفر زن هستند همچنین در بین مجروحان یک هزار و ۶۵۲ نفر آقا و ۵۳۲ نفر نیز  بانوان بودند.

سرهنگ فکری ادامه داد: ۹۷ درصد سوانح رانندگی این استان هنگام صاف بودن هوا، ۲ درصد هنگام ابری بودن هوا و یک درصد زمان بارندگی رخ داده است همچنین ۳۰ درصد تصادفات موقع شب و تاریکی هوا و ۷۰ درصد در زمان روشن بودن هوا اتفاق افتاده است.

وی گفت: رانندگان بین ۲۵ تا ۳۴ سال بیشترین سهم را در بروز سوانح درون شهری این استان طی ۹ ماهه سالجاری داشتند و کمترین سهم مربوط به دارندگان گواهینامه در بین سنین ۱۸ تا ۲۴ سال است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان اظهار داشت: ۷۵ هزار نفر برای دریافت گواهینامه به پلیس راهور مراجعه کردند که ابتدای سالجاری تا پایان آذر برای ۲۵ هزار نفر گواهینامه جدید صادر شده است همچنین با در نظر گرفتن گواهینامه های تعویض شده و المثنی و ادوالت کشاورزی در مجموع ۳۶ هزار و ۲۴۹ جلد گواهینامه صادر شده که نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۴۳ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ فکری گفت: ۹ ماهه سالجاری ۱۱ هزار و ۴۷۹ دستگاه وسیله نقلیه شامل موتورسیکلت و خودرو جدید شماره گذاری و به ناوگان استان اضافه شدند در حالیکه به همین میزان فضای شهری و پارکینگ و زیر ساخت ها اضافه نشده است.

وی راهکار کاهش ترافیک با توجه به افزایش میزان خودروها را افزایش فضای پارک وسیله نقلیه، کاهش تردد خودروهای تک سرنشین، کاهش تاخیر و توقف خودروهای عمومی برای سوار کردن و جابجایی مسافران، توجه به دوچرخه سواری و استفاده از این وسیله نقلیه به جای خودرو برای انجام امورات روزمره دانست.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان با بیان اینکه امسال تاکنون ۷۴ هزار و ۹۴۱ دستگاه وسیله نقلیه خرید و فروش و تعویض پلاک شدند اظهار داشت: ۷۷ جلد گواهینامه به علت رسیدن نمره منفی راننده به حدنصاب ۳۰ نمره منفی جلب شده و راننده به مدت سه ماه از رانندگی محروم شده است همچنین ۱۶۴ دستگاه خودرو به علت ارتکاب همزمان ۲ تخلف حادثه ساز توقیف و راهی پارکینگ شده است.

سرهنگ فکری افزود: از ابتدای سالجاری تا پایان آذر ماه ۷۱۵ هزار و ۳۸ مورد قبض جریمه صادر شده که ۹ درصد افزایش داشته است همچنین ۷۰ درصد برگه جریمه ها برای تخلف ساکن صادر شده است.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی