سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/10/21 20:07:16
در گزارش ۱۰۰ روزه شهرداری بهار اعلام شد:

تخفیف ۵۰ درصدی به سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری

شهردار بهار در نشست خبری با اصحاب رسانه به ارائه گزارش کار یکصد روزه خود پرداخت و از افزایش ۷۰ درصدی بودجه شهرداری بهار در لایحه متمم در این مدت خبر داد.

شناسه خبر: 12182

گروه - مرضیه کریمی رادپور : به گزارش نشاط بهار، مهدی مجیدی در جمع خبرنگاران به ارائه توضیحاتی در خصوص عملکرد خود در شهرداری بهار طی مدت ۱۰۰ روز گذشته پرداخت و اظهار داشت: شناخت اجمالی شهر اولین کار ما با حضور در شهرداری بهار بود و به این منظور جلسات مختلفی با اقشار گوناگون شهر از جمله فرهنگیان، روحانیون ، ورزشکاران، هنرمندان، بانوان، اهالی رسانه و دیگر اقشار برگزار کردیم تا با ظرفیت های موجود و مسائل و مشکلات زیربنایی شهر آشنا شویم.

 

مجیدی نامناسب بودن آسفالت معابر، پیاده روسازی، نداشتن فضای تجاری و گردشگری، عدم برگزاری رویدادهای ورزشی و هنری در شهر را از جمله مسائل مهم مطرح شده از سوی گروه های مختلف عنوان کرد و افزود: در حوزه تعمیر و نگهداری، تعمیر باکس های زباله و خودروهای حمل زباله، مبلمان پارک ها، تابلوهای ترافیکی ونامگذاری معابر و تصاویر شهدا و آرامستان را در دستور کار قرار دادیم.

 

افزایش بودجه شهرداری از ۲۰ میلیارد به ۳۴ میلیارد تومان 

 

مجیدی مهمترین اقدام صورت گرفته در شهرداری بهار در مدت ۱۰۰ روزه را افزایش بودجه شهرداری برشمرد و گفت: در ابتدای کار رقم بودجه شهرداری ۲۰ میلیارد تومان تصویب شده بود که سرانه هر شهروند مبلغ ۷۰۰ هزار تومان میشد، اما با بررسی ها و مطالبات به این نتیجه رسیدیم که این مبلغ برای شهری به وسعت بهار جوابگو نیست، لذا در لایحه متمم بودجه شهر را ۷۰ درصد افزایش دادیم و بودجه به ۳۴ میلیارد تومان افزایش یافت که سرانه نیز به نفری یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد.

 

شهردار بهار از استقبال خوب شهروندان بهاری از تخفیفات جهت پرداخت عوارض خبر داد و گفت: با تصویب شورای شهر تخفیفات خوبی در اواخر آبان و اوایل آذر در عوارض اعمال کردیم که این تصمیم باعث شد، مردم استقبال خوبی از این طرح داشته باشند و بدهی های معوق خود را بپردازند.

 

کمیسیون ماده ۵ پس از مدتها در شهرداری تشکیل شد

 

مجیدی در بحث زیرساختی شهر اذعان داشت: در طرح تفصیلی شهر مغایرت هایی در محدوده شهر وجود داشت و در مناطقی از شهر قسمت‌هایی از املاک در خارج از محدوده بود که پیش از این پروانه ساخت اخذ کرده بودند، همین مغایرت ها باعث شد با حضور مدیر کل راه و شهرسازی بازدید میدانی از این مناطق صورت گیرد و آورده این بازدید ها تشکیل کمیسیون ماده ۵ در شورا و شهرداری بود و باعث شد برخی از این مغایرت ها حل شود.

 

 

برای آسفالت معابر ۶ میلیارد ریال اعتبار قیر از اداره کل راه و شهرسازی در حوزه بازآفرینی دریافت کردیم

 

وی در خصوص آسفالت ریزی معابر تصریح کرد: در آسفالت معابر از محل بازآفرینی، اعتباری برابر با ۶ میلیارد ریال از راه و شهرسازی کمک بلاعوض به صورت قیر رایگان در مناطقی که نیاز به بازآفرینی دارند کمک دریافت خواهیم کرد و پیش بینی ما این است که در سال ۱۴۰۱ میزان آسفالت ریزی به سه الی چهار برابر امسال یعنی بین ۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تن برسد.

 

برنامه های فرهنگی در اولویت مدیریت شهری بهار

 

شهردار بهار در ادامه به اقدامات شهرداری در حوزه ورزش و مسائل فرهنگی اشاره کرد و با بیان این مطلب که در شهر بهار اولویت فرهنگی پر رنگتر است، گفت: سه شنبه های بدون خودرو تا قبل از سرد شدن هوا با همکاری اداره ورزش و جوانان، برگزاری جشن میلاد حضرت زینب و تجلیل از پاکبانان شهرداری، اجرای جشن روز کودک، مشارکت در جشن ها و جنگ های شادی و دعوت از پرسنل شهرداری و پاکبانان به همراه خانواده هایشان در این مراسم و بازارچه فصلی عرضه محصولات خوراکی نیز از دیگر اقدامات ما در این مدت بود، چرا که اعتقاد ما بر این است که ایجاد نشاط و شادابی از وظایف شهرداری است و در این امر اقداماتی نیز صورت خواهیم داد.

 

زیباسازی سطح شهر با پوشاندن تنه درختان با بافتنی های سنتی

 

مجیدی در ادامه به اجرای طرح زیباسازی شهر برای دهه فجر اشاره کرد و گفت: یکی از طرح های ما برای زیباسازی شهر پوشاندن تنه درختان با بافتنی های سنتی با رنگ های متنوع به دست زنان هنرمند سرپرست خانوار است که در کشورهای مختلف دنیا اجرا می شود و قرار بود برای شب یلدا اجرایی شود اما به دلیل تقارن با ایام فاطمیه این طرح در فضایی محدود اجرا شد تا پس از بررسی بازخورد ها در آینده در فضای وسیعتری صورت گیرد.

 

رشد ۱۵۰ و ۱۰۰ درصدی درآمد دو ماه اخیر نسبت به سال گذشته

 

شهردار بهار در ادامه به رشد درآمد شهرداری نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: درآمد آبان ماه رشد ۱۵۰ درصدی و درآمد آذر ماه رشد ۱۰۰ درصدی را نسبت به سال گذشته داشته که جای بسی تشکر از شهروندان در این مورد است، همچنین در حوزه پروژه های عمرانی در این مدت  ۱۶ مورد پروژه عمرانی با اعتبار ۱۰۳ میلیارد ریال صورت گرفته و ۳۰ مورد تملک و بازگشایی معابر انجام شده است.

 

وی همچنین گفت: برای اولین بار یک پیمانکار برای هرس درختان سطح شهر با اعتبار ۱۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته ایم که از شهرک فرهنگیان و پاسداران کار را شروع کرده اند تا به تدریج تمام درختان سطح شهر را به طور اصولی هرس کنند.

 

قطار سازندگی در شهر بهار به راه افتاده، مشارکت انبوه سازان را می‌طلبد

 

مجیدی همچنین از برگزاری جلساتی با انبوه سازان خبر داد و گفت: قطار سازندگی در شهر بهار به راه افتاده و این نیازمند مشارکت خود مردم این شهر است و ما تمایل داریم خود مردم این شهر در این طرح ها مشارکت کنند، اعتقاد ما این است که شهر را شهروندان می سازند، اینکه عده ای کنار بنشینند نتیجه نخواهیم گرفت و بهتر آن است که شهروندان بیایند و طرح و ایده خود را مطرح نموده و در ساختن این شهر کمک کنند.

 

وی ادامه داد: با توجه به تخفیفات ارائه شده و کوتاه کردن زمان روند اداری انبوه سازان همدان بیشتر تمایل به همکاری با ما دارند، اما ترجیح ما در وهله اول شهروندان بهاری است.

 

تخفیف ۵۰ درصدی شهرداری برای سرمایه گذاران در حوزه گردشگری 

 

شهردار بهار با بیان این مطلب که شهر بهار فاقد فضاهای گردشگری مناسب است وبطور مثال یک خانه بومگردی یا سفره خانه سنتی ندارد، اظهار داشت: یکی از گرفتاری های شهر نداشتن اماکن تجاری و گردشگری است، با توجه به این لایحه تخفیف ۵۰ درصدی صدور پروانه ساختمانی و تغییر کاربری برای سرمایه گذاران در حوزه گردشگری را تقدیم شورای شهر کرده ایم تا بلکه با ایجاد اماکن گردشگری بتوان از ظرفیت گردشگران در این شهر استفاده کرد.

 

استقرار کانکس جمع آوری زباله خشک در دو نقطه از شهر

 

 

وی همچنین از استقرار کانکس جمع آوری زباله خشک در مسکن مهر بهار و شهرک فرهنگیان خبر داد و گفت: جهت تفکیک زباله تر و خشک در مرحله اول دو کانکس جمع آوری زباله خشک ایجاد شده و شهروندان می توانند با تحویل زباله به این کانکس ها وجه نقد یا اجناس شوینده تحویل بگیرند، اگر این طرح با استقبال روبرو شود تعداد آنها را افزایش می دهیم.

 

 

 

 

 

 

مدیر کل اقتصاد و دارایی استان در جمع سرمایه گذاران ترکیه ای:

شهر بهار به دلیل نزدیکی به همدان بهترین امکان را برای ایجاد باغ شهر دارد 

 

اخیراً سرمایه گذاران ترکیه ای طی بازدیدی نیم روزه از شهر بهار، ۱۰ فرصت سرمایه گذاری در برای آنها تشریح شد. 

 

طی هفته گذشته گروهی از سرمایه گذاران ترکیه ای در سفر نیم روزه به شهر بهار با معیت مدیر کل اقتصاد و دارایی استان در شهرداری بهار جلسه داشته و از نزدیک در جریان فرصت های سرمایه گذاری در بهار قرار گرفتند.

 

مدیر کل اقتصاد و دارایی استان همدان ، در نشستی که این سرمایه گذاران در شهرداری داشتند به تشریح فرصت های سرمایه گذاری در بهار پرداخت و افزود: طبق مطالعاتی که داشتیم با توجه به ظرفیت سرمایه گذاران ۱۰ فرصت سرمایه گذاری در بهار وجود دارد که از آن جمله می توان به تولید فرنچ فرایز سیب زمینی بالغ بر ۵۰ هزار تن ظرفیت و سرمایه گذاری هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال و تولید گیاهان دارویی با ظرفیت پنج هزار تن اشاره کرد.

 

سید یاسر محمودی احداث گلخانه هیدروپونیک با ظرفیت ۵ هکتار و انجام کار مطالعاتی طرح فرآوری سیب زمینی با هدف تولید الکل برای اولین بار در کشور را از دیگر طرح ها برشمرد.

 

وی همچنین به وجود معادن متنوع سنگ های قیمتی و نمیه قیمتی در شهرستان بهار اشاره کرد و گفت: عمده استخراج معادن به صورت خام انجام می شود که از آن جمله می توان به سنگ آهن، گرانيت، سنگ آهک و سنگ مرمر اشاره کرد و زمینه خوبی برای سرمایه گذاری است.

 

محمودی به ساخت ویلاهای اقامتی در همدان در سالهای گذشته توسط این گروه اشاره کرد و تصریح داشت: با توجه به افزایش قیمت زمین های همدان و همچنین نزدیکی شهر بهار به همدان، این شهر این ظرفیت را دارد که باغ ویلا یا باغ شهر در آن ایجاد شود، اگر شهرداری این زمین را در اختیار قرار دهد می توان این باغ شهر را به صورت مشارکتی در این منطقه ایجاد کرد.

 

مدیر کل اقتصاد و دارایی استان همچنین به ظرفیت تولید سیب زمینی و سیر در شهرستان اشاره کرد و گفت: بهترین سیر دنیا در همدان تولید می شود و می توان ارزش افزوده بسیاری در تولید سیب زمینی و سیر ایجاد کرد.

 

در ادامه این نشست خسرو طالبی به عنوان رئیس انجمن ملی سیب زمینی ایران به بیان ظرفیت های صادراتی سیب زمینی و میزان تولید شهرستان پرداخت و ابراز علاقمندی جهت کمک به سرمایه گذاران جهت ایجاد فرآوری و صنایع تبدیلی کرد.

 

در ادامه گروه سرمایه گذاران ترکیه ای به همراه هیئتی از شهرداری و شورای شهر بهار و اداره کل اقتصاد و دارایی از نقاط مختلف موجود جهت سرمایه گذاری از جمله زمین ۲۵ هکتاری جهت ایجاد باغ شهر و سوله واقع در حوالی میدان بهار جهت ایجاد فروشگاه و چند نقطه دیگر به صورت میدانی بازدید کردند.

 

شهردار بهار نیز که میزبانی این گروه را بر عهده داشت قول همراهی کامل با این گروه سرمایه گذاری را داد و گفت: شهرداری بهار نیز تا حد امکان تلاش خود را خواهد کرد تا امکان همراهی و مشارکت جهت سرمایه گذاری با این گروه در سطح شهر بهار صورت گیرد.

 

شایان ذکر است که این گروه علاوه بر بهار از شهرهای ملایر و اسدآباد نیز بازدید داشته و قرار است بهترین مکان را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند.

 

مرضیه کریمی رادپور

انتهای پیام/ص

 


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی