سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

رییس اداره منابع طبیعی شهرستان بهار گفت: عملیات احیا و غنی سازی جنگل در منطقه «آقبلاق لتگاه» به وسعت ۴۰ هکتار با کشت بذر «ارژن» و «بادامک» اجرا شد.

شناسه خبر: 12245

به گزارش نشاط شهر به نقل از ایرنا، «مهدی محمدی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به رسالت سازمان جنگل ها و دستور رییس این سازمان عملیات احیا و غنی سازی ۴۰ هکتار از جنگل های شهرستان بهار مصوب شد که این طرح از حدود ۷۰ روز پیش آغاز و بهمن ماه به پایان رسید.

وی اضافه کرد: بر این اساس کشت بذر گونه «ارژن» و «بادامک» با توجه به سازگاری با اقلیم منطقه و آزمون و خطاهای صورت گرفته در سال‌های گذشته در این ۴۰ هکتار صورت گرفت.

به گفته رییس اداره منابع طبیعی شهرستان بهار، تعادل در «میکروکلیم» (آب و هوا) منطقه، تولید اکسیژن و تلطیف هوا، احیا و تقویت پوشش گیاهی منطقه و فراهم شدن امکان تولید محصولات جنگلی از فواید این کار است.

محمدی خاطرنشان کرد: علاوه بر استفاده گونه بادامک در صنعت داروسازی، از شاخه های آن در صنایع دستی از جمله سبد بافی کاربرد دارد بنابراین کشت بذر بادامک می تواند زمین اشتغال بهره برداران را فراهم کند.

 وی ایجاد تنوع زیستی در فون و فلور منطقه، جلوگیری از فرسایش خاک و پیشگیری از جاری شدن سیلاب و تقویت آب های زیرزمینی را از دیگر مزیت های اجرای طرح احیا و غنی سازی جنگل ها دانست و گفت: با توجه به ویژگی درخچه ای گونه های یاد شده آنها می توانند از بروز ریزگرد و گرد و غبار جلوگیری کنند.

رییس اداره منابع طبیعی شهرستان بهار اظهار داشت: تاکنون ۳۵۰ هکتار عملیات احیا و غنی سازی جنگل در این شهرستان انجام شده که ۲۶۰ هکتار آن در منطقه «آقبلاق لتگاه» قرار دارد.

وی ادامه داد: «آقبلاق لتگاه» دارای وسعت زیاد بود و در کریدور و گذرگاه استان های غربی قرار گرفته است بنابراین با کشت بذر و ایجاد فضای سبز مناسب در آینده می توان این منطقه را به یک محدوده توریستی و گردشگر پذیر تبدیل کرد.

۵۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان بهار جزو اراضی ملی و زیر پوشش اداره منابع طبیعی هستند که تمامی آنها نقشه تک برگی دارند.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
اجتماعی، اقتصادی
Error
Whoops, looks like something went wrong.