سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/11/11 16:09:40
او رفت، ما ماندیم هزار و یک راه نرفته...

قنبری رفت

آئین تکریم و معارفه فرماندار شهرستان بهار با حضور استاندار، نماینده شهرستان و امام جمعه شهر بهار، جمعی از مسئولین و اقشار مختلف مردمی برگزار شد و پس از ماه ها انتظار و غوغای سهم خواهی ها، بالاخره سکان فرمانداری شهرستان بهار از احسان قنبری برگرفته به روح اله نباتی تحویل داده شد.

شناسه خبر: 12247

به گزارش نشاط بهار، آغازگر صحبت در این مراسم نماینده شهرستان بهار بود که با تشکر از احسان قنبری و با تبریک به روح اله نباتی به عنوان فرماندار جدید، وی را از ایثارگران و شاخصان استان برشمرد.

 

 حسین توسلی نماینده بهار و کبودراهنگ به مدیریت غلط اشاره کرد و گفت: شرایط کشور شرایط خاصی است که به علت مدیریت غلط در برخی حوزه‌ها و شرایط سخت اقتصادی، کار را سخت‌تر کرده است اما با این اوصاف بارها اعلام کرده ام  و باز هم می‌گویم که توزیع عادلانه اعتبار را نیازمندیم و از عدم وجوه اعتبارات استانی در سال آینده برای شهرستان بهار گلایه‌مند هستیم.

 

یک پنجم سیب زمینی کشور تولید بهار است 

 

در ادامه علیرضا قاسمی فرزاد استاندار دولت سیزدهم همدان با تشکر از قنبری، نباتی را از سوریه رفتگان و فعالین سیاسی در مجموعه سازمان بازرسی و رئیس مجمع عالی بسیج  معرفی کرد و گفت: یک پنجم از سیب زمینی کشور در بهار تولید می‌شود که ظرفیت خوبی است، اما با توجه به بحران کمبود آب لازم است برنامه ریزی خوبی برای کشت جایگزین برای آن انتخاب و ترویج شود.

 

در ادامه روح اله نباتی فرماندار جدید  شهرستان بهار، دو صنعت کشاورزی و گردشگری را از مزیّت های بزرگ شهرستان دانست و اظهار داشت: کشاورزی بهار، گردشگری و صنایع دستی لالجین، حمل و نقل صالح آباد و صنایع تبدیلی و تکمیلی مهاجران از ظرفیت‌های برجسته این شهرستان هستند که باید در نظر گرفته شوند.

 

 فرماندار جدید بهار افزود: اقتصاد و معیشت مردم در اولویت کار ما می باشد، مردم با یاری خود باعث تحولی مبتنی بر عدالت خواهند شد و در این مسیر خواهان وحدت همه گروه ها می باشیم و از ظرفیت‌های کلیه ساکنین شهرستان، فرهیختگان و اندیشمندان استفاده خواهیم کرد.

 

 در ادامه محمد علی ارزنده امام جمعه بهار با اظهار خوشحالی از این تغییر بیان کردند: خرسندیم که فرماندار جدید بهار یکی از جوانان مدافع حرم و از افراد انقلابی این دیار است که همه با هم این نیروی جهادی را کمک خواهیم کرد؛ برای این دولت انقلابی باید از نیروهای جوان انقلابی استفاده شود که علتی برای عزت و افتخار این دولت باشد.

 

همکارانی با کوله باری سبک

 

در ادامه مراسم احسان قنبری منبرِ سخن را به دست گرفت و با تشکر از افرادی که در دوره خدمت به وی کمک کرده بودند همچون  پورمختار، مرحوم جعفری، دکتر فلاح و .. تشکر کرد و اذعان داشت: با جامه‌ ای سفید، کوله باری سبک و خشنودی اکثر مردم شهرستان را ترک می گویم، با حاکم کردن اخلاق و حفظ کرامت مراجعین خدمت کرده و کم فروشی نکرده ام.

 

 قنبری خوشنودی اکثر مردم بهار از عملکردش را سرمایه خود در بهار دانست و بیان کرد: از سال ۷۴ که بهار از همدان جدا شده بود‌ یک وجب به آن اضافه نشده بود، اما در سال ۹۸ به مقدار ۲۲۰ هکتار به مرز جغرافیایی بهار اضافه و ۵۰ هکتار نیز هم اکنون با امضای استاندار سابق، به مرز سیاسی بهار اضافه خواهد شد.

 

 فرماندار سابق بهار بیان کرد: در دوره مسئولیتم دو انتخابات سخت و حیاتی که با کمک هیئت اجرایی و نظارت بود را به خوبی و با سلامت کامل برگزار کردیم.

 

طبیبِ نسخه پیچ، اظهار ناتوانی نمی‌کند!

 

وی اظهار کرد: پروژه‌هایی در بهار بود که نتوانستم اجرا کنم! پروژه‌هایی همچون مسیر گردشگری بهار تا لالجین به طول دو نیم کیلومتر، احداث تقاطع در ورودی بهار، جدا شدن دو حوزه بهار و کبودراهنگ، ناحیه صنعتی شوریجات و ترشیجات، جزیره شادی از جمله مواردی بود که نتوانستم به سرانجام برسانم و امیدوارم فرماندار جدید در اجرایی شدن آنها تلاش کند!

 

قنبری در آخرین سخنان خود در بهار نسخه ای برای این شهرستان پیچیده و گفت: مسئله شهر بهار ساماندهی سیب زمینی نیست! بلکه عدم سرمایه‌گذاران بهاری در خارج از بهار است و خود سرمایه‌گذاران باید تلاش نمایند، همچنین حفظ و نجات سفال لالجین هم به دست خود هنرمندان این شهر است، توسعه مهاجران در حذف کردن کلمه محرومیت و توسعه صالح‌اباد نیز در اتصال مسیر صالح آباد به دوراهی زاغه می باشد.

 

حال قبل از اینکه بخواهیم نقدی بر تفاسیر گفته شده ی فرماندار قبلی و همچنین گریزی به اطمینان خاطرهای فرماندار جدید داشته باشیم قاعده حکم می‌کند از زحمات احسان قنبری فرماندار پیشین که مدتی از روزگار، مسئول شهرستان بوده تشکر کنیم؛ اما با توجه به اینکه برخی از مدیران در دوره تصدی خود نمی توانند

 

از پس همه وظایف و مسئولیت ها برآیند مردم روز به روز و به شتابناکی زمان، به دولت بی اعتماد تر می شوند.

 

طی یک نظرسنجی که در کانال‌های مطرح شهرستان انتشار یافت تا رعایت عدالت صورت گیرد و از عملکرد این فرماندار از همه اقشار مردم نظر گرفته شود، نتیجه این بود که بالای ۶۰ درصد مشارکت کنندگان در این نظرسنجی از عملکرد احسان قنبری رضایت نداشتند!

 

با توجه به جمله فرماندار که در مراسم تودیع بیان کرده بود خشنودی اکثر مردم بهار را سرمایه ام می‌دانم، قابل تأمل است که هر چند این نظرسنجی را رسمی ندانیم اما با حضور دربین برخی گروه ها، فعالان اجتماعی و مدنی و جویا شدن نظرات آنان گواه همین خروجی می‌باشد.

 

به گفته خوداحسان قنبری، وی نتوانست از پس برخی پروژه ها همانند جزیره شادی، ناحیه صنعتی ترشیجات و شوریجات، مسیرهای گردشگری، تقاطع ورودی بهار، جدا شدن حوزه بهار و کبودراهنگ برآید و اینجاست که خُلق مردم از علت عدم توانایی مسئول تنگ و سینه به ستوه آمده که چطور نتوانسته این موارد را اجرایی کند.

 

مسئولیت التیام این التهابات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی شهرستان در این مدت با کیست؟!

 

 فرماندار قبلی در مراسم تودیع اشاره ای به انتخابات اخیر می‌کند و می‌گوید انتخابات به خوبی و با سلامت کامل برگزار شد! اما از بوی مشمئز و اذیت کننده غذاهای روز انتخابات، از انتقادات تند ناظران انتخابات و یا اعتراض برخی کاندیداها بابت ناسالم بودن آرا چنین برداشت نمی شود!

 

چطور انتخابات سالمی بود که شاهد مسمومیت چندین تن در سطح شهرستان بودیم؟ انتخاباتی که اعتراضات وسیع و  پی‌درپی کاندیداهای شورای شهر را به خود دید! جای سوال دارد که چگونه از سوی فرمانداری قبل، انتخابات سالم و موفقی بشمار میرود که نزدیک بر ابطال شدن آن بود!

 

منطبق بر واقعیت نبودن برخی گفته‌ ها نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه باعث بی‌اعتمادی بیشتر مردم هم می‌شود، ارتباط کمرنگ با کنشگران اجتماعی و اصحاب رسانه نشانی از اخلاق مداری ندارد!

 

 ناگفته نماند که با توجه به بحث مرز تقسیمات سیاسی شهرستان بهار، چیزی که اذهان را مشغول می‌کند این است که در این مسئله باید دید تاکنون متخصصان و مطلعین از این مورد چه نظراتی ارائه داد ه اند! با میدان دادن برای صحبت به برخی کارشناسانِ این حوزه میتوان موارد شنیدنی تری نیز شنید!

 

 با همه این تفاسیر امیدواریم با اطمینان خاطرهای فرماندار جدید و حضور در صحنه اجرایی بهار، نه تنها شاهد القای راست و درست مسائل به مردم باشیم بلکه امید است باب جدیدی از ارتباطات میان فرماندار و مردم باز شود تا کوتاهیِ ما مردم، باعث دیوار بلندی به نام انکار و حاشا نشود!

 

مردم شهرستان و نشاط شهر بهار کماکان همچون گذشته، از حاصل و فارغ شدن احزاب و بازی گروه ها صنمی ندارند و منتظر کار انجام شده هستند چرا که اصل خدمت است نه سهم‌خواهی..!

شهرزاد عباسی

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی