سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/11/12 10:44:05
برنامه ۱۰ ساله فرماندار بهار برای رسانه ها و خبرنگاران شهرستان بهار:

ذهنیت مثبتی از شهرستان بهار برای مردم استان و کشور ایجاد کنید

فرماندار بهار در نشست خبری با اصحاب رسانه برنامه ده ساله ای به خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان در ایجاد ذهنیت مثبت برای استان و کشور در مورد شهرستان بهار پیشنهاد داد.

شناسه خبر: 12250

گروه - مرضیه کریمی رادپور : به گزارش نشاط شهر، صبح دیروز نشست خبری فرماندار شهرستان بهار با اصحاب رسانه شهرستان بهار در سالن اجتماعات فرمانداری بهار برگزار شد.

 

در این نشست که با حضور خبرنگاران و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد بر تاثیر مثبت رسانه ها در ایجاد ذهنیت و شناساندن شهرستان بهار به عموم مردم جامعه و کشور تاکید شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهار در این نشست تعداد رسانه های مجوز دار شهرستان را  یک ماهنامه و سه پایگاه خبری عنوان کرد و  تعداد خبرنگاران روزنامه های سراسری شهرستان را ۷ نفر و تعداد خبرنگاران عضو خانه مطبوعات  را ۱۳ نفر برشمرد.

 

شهنوازیان در ادامه خواستار حمایت از خبرنگاران و رسانه های شهرستان بهار شد و گفت: شهرستان بهار تنها دارای یک ماهنامه مکتوب به نام نشاط بهار است و تقاضای ما این است که نهادها و ارگانها حداقل همین یک ماهنامه را مشترک شوند تا حمایتی از این ماهنامه صورت گرفته باشد.

 

وی همچنین با اشاره به وجود شهرکهای صنعتی و صنعت کشاورزی شهرستان پیشنهاد برگزاری گشت ها و تورهای رسانه ای با حضور خبرنگاران را داد تا بدین وسیله  شرکت های صنعتی بتوانند خود را در پایگاه خبری معرفی کرده و حمایت مالی از پایگاه های خبری صورت پذیرد.

 

در ادامه هر یک از خبرنگاران به بیان مسائل و مشکلات و پیشنهادات در حوزه خبری پرداختند که از آن جمله می توان به مشکلات معیشتی خبرنگاران، ارتباط ضعیف برخی از روابط عمومی ها با خبرنگاران، پیشنهاد برگزاری دوره های خبرنویسی برای روابط عمومی ادارات، ساماندهی خبرنگاران شهرستان، نگاه ویژه به فعالان فضای مجازی، اجرای طرح های فرهنگی رسانه ای با مشارکت خبرنگاران اشاره کرد.

 

در ادامه روح اله نباتی، فرماندار بهار که در سابقه کاریش مدرسی سواد رسانه دیده می شود بر اثرگذاری رسانه و اخبار منتشر شده به دست خبرنگاران در رسانه ها و شبکه های مجازی بر ایجاد ذهنیت و نوع شناخت افراد جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: اینکه شهرستان بهار در نظر مردم کشورمان چگونه ترسیم شده و با چه عنوانی شناخته می شود به بازتاب خبری خبرنگاران و اهالی رسانه بر می گردد به همین جهت اگر ما اخبار مثبت از ظرفیت ها و نکات مثبت جامعه منتشر کنیم به همان میزان تاثیر مثبتی در ذهنیت جامعه خواهیم داشت، لذا برنامه ما برای ۸ تا ۱۰ سال آینده این باشد که ذهنیت مردم استان و کشور را نسبت به شهرستان بهار مثبت کنیم.

 

نباتی در ادامه به اصحاب رسانه مطالعه قانون مطبوعات و رسالت مطبوعات را پیشنهاد داد و افزود: رسانه مانند یک شمشیر یا تیغ دولبه است که هم می تواند کشنده و هم نجات بخش باشد.

 

وی در ادامه اذعان داشت: از نقد منصفانه رسانه ها در راستای برطرف کردن  مشکلات مردم استقبال می‌کنیم.‌ رسانه و خبرنگاران علاوه بر جایگاه خاص خود در جامعه، باید زبان گویای مطالبات مردم باشند و رسانه‌ها رابط مسئولین و مردم هستند. 

 

فرماندار بهار افزود:  آنچه رسانه‌ای را به عنوان یک مجموعه فاخر معرفی می‌کند بیان مسائل به صورت بی‌طرفانه و منصفانه است، خبر و تحلیل منصفانه همراه با انصاف خبرنگاران و نشریات، مورد توجه مسئولان قرار خواهد گرفت و تاثیر گذار است. 

 

نباتی همچنین به حفظ رابطه دوطرفه بین خبرنگاران و مسئولان در راستای توسعه تاکید کرد و گفت: همراهی و همگامی رسانه با مدیران در جهت رشد، پیشرفت و آبادانی بسیار تاثیر گذار باشند، رسانه‌ها با تطبیق ظرفیت‌های موجود مسائل و مشکلات ، راهکار ارائه دهند. برنامه ما رونق بخشیدن به حوزه‌های مختلف صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری است واز ظرفیت رسانه‌های در راستای توسعه استفاده می‌شود.

 

مرضیه کریمی رادپور

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی