سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/11/16 17:05:54
استاندار همدان: انطباق مرز سیاسی قطعا باید انجام شود چون خواسته ی مردم شهرستان بهار است

اولین بیمارستان دندانپزشکی غرب کشور در شهر بهار افتتاح شد

اخیراً جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بهار باحضور استاندار، هیئت همراه و نماینده مردم بهار و کبودراهنگ و تعدادی از مدیران کل استان در فرمانداری بهار برگزار و اولین بیمارستان دندانپزشکی غرب کشور افتتاح شد.

شناسه خبر: 12268

به گزارش نشاط بهار، در ابتدای این جلسه علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان اظهار داشت: بخشی از مشکلات ما در استان به علت آمارهای نادرست است، وقتی آمار بیکاری را پایین اعلام می کنیم بودجه اختصاص یافته به استان نیز کمتر می شود.

 

وی در ادامه به سرشماری دوباره شهرستان همدان اشاره کرد و افزود: امسال شهرستان همدان به صورت پایلوت سرشماری شد، ۱۳۰ هزار نفر جمعیت آن  بیشتر شده است و رتبه بیکاری نیز از یک رقمی به عددی دو رقمی رسیده است، لذا حمایت همه جانبه از تولیدی ها نیاز است تا بتوان درصد اشتغال را در استان بالا ببریم.

 

در ادامه احسان قنبری فرماندار وقت بهار به تعدادی از مشکلات شهرستان از جمله مشکل تهیه خاک سفال در لالجین، احداث ناحیه صنعتی شوریجات و ترشیجات در مهاجران، ساماندهی تریلی سازان در سه راهی زاغه اشاره کرد.

 

در میانه این جلسه حسین توسلی نماینده مردم بهار و کبودراهنگ اظهار داشت: فعالیت های بزرگی در بحث تولید انجام گرفته که نیازمند حمایت است، از بانک ها تقاضا داریم که موانع را کمتر کنند، هر جا نیاز به رایزنی با تهران بود به من اطلاع دهید تا تمهیدات لازم را در این باره فراهم آورم.

 

امام جمعه شهر بهار در دیدار با استاندار همدان:

در حال حاضر حریم همدان تا پشت فرمانداری بهار آمده است!

 

در ادامه این دیدار استاندار همدان پس از زیارت قبور شهدای شهر بهار و مرقد آیت اله بهاری با هیئت همراه در دفتر امام جمعه شهر بهار حضور یافت.

 

در این نشست امام جمعه بهار به عدم انطباق مرز تقسیمات سیاسی و طرح جامع شهری اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر حریم همدان تا پشت فرمانداری بهار آمده است و مسکن مهر و حوزه علمیه ما جزء حریم همدان تعریف شده است، شهرداری و شورای شهر بهار هر زمان که شده امکانات لازم را به شهرک بهاران ارائه کرده اند اما انتفاع آن را همدان می برد.

 

حجت الاسلام ارزنده با بیان این مطلب که خود اهل همدان است ولی نگرانی مردم در خصوص مرز تقسیمات سیاسی را به حق می داند، اظهار داشت: شایع شده که همدان چون به دنبال این است که کلان شهر شود، هرجا کم می آورند، می خواهند از بهار مایه بگذارند و خیلی جاها نیز باید در این مورد به مردم حق داد، نباید بگذاریم ذهن مردم با حرکاتی مشوش شود.

 

حجت الاسلام ارزنده با انتقاد از روند کند معرفی مدیران خصوصا در شهرستان بهار اظهار داشت:  شائبه دخالت برخی افراد در معرفی ها مطرح است و به نظر می رسد دخالتهایی از طرف افراد و گروه های خاص در معرفی افراد وجود دارد.

 

امام جمعه شهر بهار با بیان این مطلب که خیلی از جناحها و احزاب تنها به دنبال خیر و صلاح خود هستند اظهار داشت: انتظار ما این است که آقای استاندار در رابطه با انتصابات مخصوصا در شهرستان سریع عمل کنند، چرا که امورات در شهرستان به سختی می گذرد.

 

امام جمعه بهار با بیان این مطلب که نسبت به فرماندار بهار ارادت دارد، گفت: یک عده در شهرستان به دنبال کار کردن نیستند و کارها قفل شده است، تقاضای ما این است که معرفی مسئولین و مدیران با سرعت بیشتری انجام شود.

 

 حجت الاسلام ارزنده در ادامه به مشکل انتشار بوی متعفن از کارخانجات آلاینده در سطح شهر بهار و‌ زمین خواری در اطراف رودخانه سیمینه رود و احتمال بروز سیل در صورت بارندگی شدید اشاره کرد.

 

نبودن پاساژ، سینما و محل تفریح خوب از بهار یک روستای بزرگ می‌سازد!

 

وی در ادامه به مشکل جزیره شادی ومسکن مهر بهار اشاره کرد و گفت: بهار یک روستای بزرگ است، چرا که نه یک محل تفریح خوب دارد نه یک پاساژ یا سینما دارد، جزیره شادی در ابتدای بهار نیز به مشکل برخورده است و لازم است که توجه ویژه به این مسائل شود.

 

در ادامه استاندار همدان به بیان پاسخ در سوالات مطرح شده پرداخت و گفت: باید به مسیر سیل ها توجه شود و در این باره جهاد کشاورزی و منابع طبیعی ورود کنند تا در آینده مشکلی پیش نیاید.

 

قاسمی فرزاد در بحث مرز تقسیمات سیاسی گفت: انطباق مرز سیاسی قطعا باید انجام شود چون خواسته ی مردم شهرستان بهار است و با مشخص شدن طرح جامع شهر همدان مشکل مرز تقسیمات سیاسی بهار نیز حل می شود.

 

وی با بیان اینکه در انتصابات نسبت به سایر استان‌ها پیشرو هستیم؛ گفت: نگاه دولت، کوچک سازی دولت است و بسیاری از اشکالات و مفاسد بدلیل بزرگ بودن دولت است و شبانه روزی وقت گذاشته ایم و به سرعت در حال جابجایی هستیم، کندی در وزارتخانه است.

 

وی اظهار داشت: در انتصابات ابعاد علمی، شخصیتی و توان افراد مد نظر است و ورود برخی افراد اعم از حقوقی و حقیقی در انتصابات مشکلاتی ایجاد کرده است.

 

منشأ بوی متعفن شناسایی شده

 

استاندار همدان بیان داشت: منشا بوی متعفن شناسایی شده و در کمترین زمان باید مشکل رفع گردد.

 

وی اظهار داشت: برای حل مشکل جزیره شادی هفته آینده با دستگاه‌های نظارتی جلسه ای برگزار خواهیم کرد و مشکلات را رفع خواهیم نمود.

 

در ادامه این بازدید استاندار همدان، نماینده مردم بهار و کبودراهنگ و جمعی از مسئولین طی مراسمی اولین بیمارستان دندانپزشکی غرب کشور را در شهر بهار افتتاح کردند.

 

دکتر مجذوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در افتتاح بیمارستان دندانپزشکی با بیان این مطلب که زمان اجرا و راه اندازی این بیمارستانی تا دو سال آورده شده اما در حقیقت ظرف مدت ۶ ماه به بهره برداری رسید اظهار داشت: این بیمارستان در محیطی به مساحت ۳۰۰۰ متر مربع و در محل قبلی بیمارستان آیت الله بهاری ایجاد شده است.

 

استاندار همدان با اشاره به خدمات ارائه شده توسط دکتر مجذوبی ابراز داشت: این خدمات ویژه نیازمند معرفی به دیگر متقاضیان و سایر کشورهاست و باعث استقبال گردشگری در حوزه سلامت و درمان خواهد شد،  ایجاد این بیمارستان در شهر بهار  نگاه عدالت محور کشور را نشان می دهد به طوری که بتوانیم تمام امکانات را در همه شهرها و شهرستانها بگسترانیم، چرا که نگاه دولت سیزدهم نگاهی عدالت محور است.

 

توسلی ادامه داد: حوزه سلامت هم سطح با امنیت است، اقدامات دولت سیزدهم در حوزه سلامت چشمگیر است به طوریکه تامین چند ده دوز واکسن در مدت محدود چند ماهه کار کمی نبود لذا کاری که هم اکنون در اینجا شاهد آن هستیم کار بسیار ارزشمندی است.

 

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ افزود: بهار ظرفیت بالایی در حوزه توریسم درمانی به لحاظ قرارگیری در  راه ورودی به غرب کشور و کردستان عراق دارد، چه در زمینه گیاهان دارویی و چه در حوزه پزشکی ظرفیت خوبی در این شهرستان داریم.

 

توسلی به جلسه شورای برنامه ریزی در استان اشاره کرد و گفت: ما به دنبال این هستیم که عقب افتادگی هایی که در سطح کشور و شهرستانهای بهار و کبودراهنگ وجود دارد جبران شود و در توزیع اعتبارات و امکانات وضعیت محرومیت دو شهرستان دیده شود.

 

برای سال آینده هزاران میلیارد تومان پروژه برای استان تعریف شده اما برای بهار و کبودراهنگ هیچ اعتباری دیده نشده!

 

وی گفت: اعتبارات سال ۱۴۰۱ مربوط به سال گذشته است و ارتباطی به استاندار فعلی ندارد، برای سال آینده هزاران میلیارد تومان پروژه برای استان تعریف شده اما برای بهار و کبودراهنگ هیچ اعتباری دیده نشده است.

 

توسلی حریم سیاسی بهار را دیگر مسئله مهم شهر دانست و گفت: شهر بهار دارای هویتی مستقل است و هویت مرزی آن باید دیده شود، نه مردم اجازه می دهند بهار در مجموعه دیگری حل شود و نه ما این اجازه را می دهیم، لذا توجه بیشتر استاندار محترم را در این باره خواهانیم.

 

وی در ادامه گفت: آلودگی شهرکهای اطراف بهار باعث ناراحتی مردم شده، کارهایی صورت گرفته اما کافی نیست، تمهیداتی اندیشیده شود تا مردم نجات یابند، علاوه بر آن ارزش افزوده شهرکهای اطراف بهار به خارج از شهرستان می رود و ما خواستار اینیم که منافع آن باید به شهرستان برسد.

 

در ادامه ی این بازدید، استاندار همدان با هیئت همراه از برخی پروژه های عمرانی و شهرک های صنعتی بهار و همچنین از واحد گلخانه صنعتی در شهرستان بهار دیدن کردند.

 

شهرزاد عباسی

انتهای پیام/ص

 


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی