سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/11/16 17:41:42

عملکرد شهرداری در دی ماه ۱۴۰۰

شهرداری بهار با توجه به فعالیت های بیشمار و در عین حال مثمرثمر خود طی یک ماه گذشته، توانسته تاحدودی غبار از چهره بهار بردارد؛ در ادامه به خلاصه ای از عملکردهای شهرداری بهار اشاره می‌کنیم.

شناسه خبر: 12269

برای آسایش و رضایت بیشتر شهروندان ۲۰ سرعتگیر مازاد از سطح شهر حذف شد

 

با اشاره به شاکی بودن شهروندان نسبت به تعدد سرعتگیر در سطح شهر، شهردار بهار با همکاری رئیس پلیس راهور شهرستان اقدام به حذف تعدادی از این سرعتگیرها نمودند.

 

به گزارش نشاط بهار، چندی پیش عملیات جمع آوری ۲۰ سرعتگیر مازاد از سطح شهر بهار آغاز که مهندس مهدی مجیدی شهردار بهار در تشریح این خبر بیان کرد: با توجه به گلایه مندی مردم در تعدد سرعتگیرهای موجود در سطح شهر، با هماهنگی پلیس راهور و شورای ترافیک ۲۰ سرعتگیر و سرعتکاه مازاد در سطح شهر شناسایی شد که اخیراً عملیات برداشت آنها آغاز شده است و امیدواریم این کار باعث رضایتمندی شهروندان گرامی شود.

 

مهندس مجیدی گریزی به بیانات سرهنگ شمس رئیس پلیس راهور شهرستان بهار زد و گفت: با توجه به تصمیم شورای ترافیک، طی بازدیدی یک روزه از خیابان ها تعداد ۲۰ سرعتگیر مازاد که از سنوات گذشته در سطح شهر وجود داشت شناسایی و تصمیم بر جمع آوری آنها گرفته شد.

 

وی در خصوص اصلاح برخی از دیگر سرعتکاه ها گفت: در صورت امکان آسفالت ریزی در سال جدید جهت اصلاح برخی از سرعتگیرهای شهر انجام خواهد پذیرفت.

 

رشد ۱۵۰ و ۱۰۰ درصدی درآمد دو ماه اخیر نسبت به سال گذشته/ تخفیف ۵۰ درصدی شهرداری برای سرمایه گذاران در حوزه گردشگری 

 

باتوجه به درآمد اندک شهرداری بهار در اوایل سکانداری شهردار جدید، مهندس مجیدی از افزایش درآمد شهرداری بهار خبر می‌دهد و همچنين تخفیف برای سرمایه گذاران را بابت رونق گرفتن حوزه گردشگری اعلام می‌کند. 

 

یه گزارش نشاط بهار، شهردار بهار از رشد درآمد شهرداری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: درآمد آبان ماه رشد ۱۵۰ درصدی و درآمد آذر ماه رشد ۱۰۰ درصدی را نسبت به سال گذشته داشته که جای تشکر از شهروندان در این مورد است، همچنین در حوزه پروژه های عمرانی در این مدت  ۱۶ مورد پروژه عمرانی با اعتبار ۱۰۳ میلیارد ریال صورت گرفته و ۳۰ مورد تملک و بازگشایی معابر انجام شده است.

 

در ادامه مهندس مجیدی با بیان این مطلب که شهر بهار فاقد فضاهای گردشگری مناسب است وبطور مثال یک خانه بومگردی یا سفره خانه سنتی ندارد گفت: یکی از معضلات شهر بهار نداشتن اماکن تجاری و گردشگری است؛ با توجه به این مورد، لایحه تخفیف ۵۰ درصدی صدور پروانه ساختمانی و تغییر کاربری برای سرمایه گذاران در حوزه گردشگری را تقدیم شورای شهر کرده ایم تا بلکه با ایجاد اماکن گردشگری بتوان از ظرفیت گردشگران در این شهر استفاده نمود.

 

همچنین مهندس مجیدی شهردار شهر بهار گریزی به خریدانواع لاستیک ماشین آلات زد و گفت: برای نخستین بار تعداد ۷۶ جفت انواع لاستیک ماشین آلات اعم از کامیون های حمل زباله، لودر، گریدر به ارزش تقریبی سه میلیارد و سیصد میلیون ریال خریداری و تحویل مسئول نقلیه گردید.

 

 

در ادامه مهندس مجیدی اشاره کرد: این خرید با مشارکت مردم در پرداخت عوارض سالیانه نوسازی صورت گرفته است که طی ۴ماه گذشته رشد نسبتاً مطلوبی داشته و از مشارکت شهروندان تشکر می‌کنم.

 

هرس ۱۰۰ میلیونی درختان اما اصولی!

 

شهردار بهار پس از انتصابش در چند ماه گذشته، درصدد است با تجارب و خلاقیت های خود روحی دوباره به پیکره خزان شده بهار بدمد که یکی از این فعالیت های مثمرثمر را هرس اصولی درختان سطح شهر میتوان نامبرد.

 

به گزارش نشاط بهار، مهدی مجیدی شهردار باتجربه بهار اظهار کرد: برای اولین بار یک پیمانکار برای هرس درختان سطح شهر با اعتبار ۱۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته ایم که از شهرک فرهنگیان و پاسداران کار را شروع کرده تا به تدریج تمام درختان سطح شهر را به طور اصولی هرس کنند.

 

مجیدی در ادامه تفاوت این کار با سالهای گذشته را برشمرد و افزود: سالهای پیش به پیمانکار هزینه ای بابت هرس درختان داده نمیشد و میزان چوبی که پیمانکار در هرس می برید به عنوان دستمزد به پیمانکار پرداخت و تهاتر میشد و همین باعث می‌شد پیمانکار انگیزه ای برای هرس شناخته های ضعیف و نازک نداشته باشد و هرس به خوبی انجام نشود، اما امسال ما هزینه ای بابت هرس درختان به پیمانکار می‌پردازیم  تا به طور اصولی در اغلب کوچه ها و محلات به هرس درختان بپردازد.

 

شهردار بهار در خصوص مشکلات اجرای این طرح گفت: متاسفانه در اجرای این طرح با مشکلات زیادی از سوی شهروندان مواجهیم تا جایی که پیمانکار چندین بار ابراز انصراف کرده و آن تقاضاهای برخی شهروندان در خصوص میزان هرس درختان مقابل منزلشان است، که باعث شده هم مراجعه به شهرداری زیاد شود و هم کار پیمانکار را سخت کرده است، لذا از شهروندان درخواست می کنیم بیشتر با عوامل شهرداری همکاری نمایند.

 

مجیدی با بیان اين مطلب که هرس درختان باعث رشد بهتر آنها می‌شود و تأثیر بسزایی در زیبایی محلات دارد، از مردم دعوت کرد که همکاری بیشتری با پیمانکار هرس درختان داشته باشند تا کار با سرعت بیشتری پیش برود.

 

حضور فعال شهردار و اعضای شورای شهر بهار همچنان ادامه دارد

 

درآمد شهرداری و میزان خدمات شهرداری به مردم رابطه مستقیمی دارد که مردم با توجه به این نکته می‌توانند شهری آباد برای خود بسازند.

 

به گزارش نشاط بهار، مهندس مهدی مجیدی اخیراً با حضور در مسجد امام زمان (ع) بهار پس از اقامه نماز به چند نکته مهم اشاره نمود و عنوان کرد: شهروندان توجه داشته باشند که هر اندازه میزان عوارض بیشتر باشد شهرداری خدمات بیشتر و بهتری را ارائه می نماید.

 

وی در ادامه افزود: بودجه و درآمد شهرداری توسط مردم تأمین می شود چراکه شهرداری یک سازمان غیر دولتی می باشد و از مردم بهار تقاضامندیم در پرداخت عوارض خود تعجیل کنند چرا که با همین پرداخت عوارض ها شهری آباد خواهیم داشت.

 

وی افزود: هر هفته جمع آوری نخاله های ساختمانی از سطح شهر در حال انجام می باشد، از همشهریان عزیز خواهشمندیم جهت همکاری با شهرداری نخاله های ساختمانی خود را به سایت مخصوص جایگاه نخاله به ادرس انتهای خیابان سید جمال الدین راه کوزه گران جنب دانشگاه آزاد که برای این منظور در نظر گرفته شده انتقال دهند تا شاهد شهری با چهره زیبا داشته باشیم که شایان ذکر است به منظور حفظ سیمای شهری، جمع آوری نخاله های سطح شهری هر هفته به طور منظم در حال انجام می باشد.

 

شهردار بهار تاکید کرد: پارک ها، وسایل بازی و تمام امکانات شهری سرمایه مردمی می باشد که مردم باید در حفظ و نگهداری آنها با شهرداری مشارکت نمایند.

 

مروری تیتروار بر عملکرد دی ماه شهرداری بهار:

 

شهرداری بهار با توجه به فعالیت های بیشمار و در عین حال مثمرثمر خود طی یک ماه گذشته، توانسته تاحدودی غبار از چهره بهار بردارد؛ در ادامه به خلاصه ای از عملکردهای شهرداری بهار اشاره می‌کنیم:

 

_ به بهانه ۵ دی ماه که مقارن با روز ایمنی در مقابله با بلایای طبیعی زلزله است، مأموران آتش‌نشانی شهرداری بهار برخط شدند و آموزش مقدماتی ایمنی در برابر زلزله را به دانش آموزان دبستان شاهد ارائه دادند.

 

پوشاندن درختان سطح شهر بهار با بافتنی های سنتی

_پوشاندن درختان جنب و داخل شهرداری بهار با بافتنی های سنتی به دست بانوان هنرمند شهرمان که کاری خلاقانه و ایده ای نو از شهرداری بهار است.

 

_ تجهیز پارک فرهنگیان با وسایل بازی 

پس از بازدید شبانه شهردار و اعضای شورای اسلامی از این پارک که شایان ذکر است اقداماتی همچون تجهیز و تعمیروسایل بازی، رنگ آمیزی وسایل موجود در پارک و تعمیر روشنایی  توسط واحد زیباسازی شهرداری بهار درحال انجام می‌باشد.

 

_ پس از شناسایی، کوچه های فاقد تابلو در سطح شهر در محل های مربوط نصب گردید.

 

 

_اجرای عملیات بتن ریزی ایستگاه تاکسی در میدان آزادگان بعد از اتمام جدول گذاری آغاز شد.

 

_ جلسه ساماندهی دستفروشان و وانت بارها با ریاست مهندس مجیدی شهردار  شهر بهار در سالن کنفرانس شهرداری برگزار شد.

 

 _ به گزارش مدیریت بحران و خدمات شهری شهرداری بهار، اکیپ خدمات شهرداری در حالت آماده باش کامل و همچنین چند عملیات بحرانی در شهر را به موقع و با کمک نیروهای آتشنشانی  و بدون مشکل رفع گردید.

 

_ تنظیف و پاکسازی خیابانها توسط ماشین مکانیزمی جاروب در حال خدمات رسانی بیشتر به همشهریان عزیز می باشد.

 

_تعمیر و تعویض چراغ های چهار باغ شهرک فرهنگیان که هدف تعویض چراغ های برق علاوه بر زیباسازی و روشنایی سطح شهر، ارتقای امنیت و رضایتمندی شهروندان را با خود به همراه دارد.

 

 

_ تعمیر و تعویض لوله های فرسوده آب در پارکها و لامپ های چراغ های برق و تعمیر پیاده روسازی قسمتی از محوطه ی مجتمع مسکونی پردیس(مهر)

 

 

تسهیلات ۲۵۰ میلیون تومانیِ شهردار بهار برای آسایش خاطر همشهریان بهاری

 

با توجه به بافت قدیمی برخی از منازل سطح شهر، شهردار پرتلاش و باانگیزه بهار طی جلسه ای با مسئولین مرتبط، تصمیماتی جهت ساخت و ساز و تسهیلات برای آسایش خاطر بیشتر شهروندان اتخاذ کردند.

 

به گزارش نشاط بهار، این جلسه مشترک بین مهندس مهدی مجیدی شهردار شهر بهار‌، حسین فیض الهی رئیس شورای شهر، حجتی رئیس تجهیزات بانک مسکن استان، جمالی معاون شعبه بانک مسکن بهار و همچنین مهندس ونایی رئیس اداره راه و شهرسازی شهر بهار انجام شد.

 

به گزارش نشاط بهار، در این نشست به مسائل ساخت و ساز و تسهیلات پرداخته و تصمیم براین شد به کلیه افرادی که دارای سند ثبتی دارند از تسهیلات ۲۵۰ میلیون تومانی استفاده نمایند که مراحل آن عبارتند از:

۱-دارا بودن سند ثبتی

۲- مراجعه به راه و شهرسازی جهت استعلام و ثبت نام 

(تبصره؛ کسانی که در گذشته از امتیاز ساخت و ساز  استفاده نموده اند نمی توانند از این امتیاز استفاده نمایند)

۳- معرفی به بانک جهت تشکیل پرونده

 

از دیگر فعالیت های این شهردار کوشا را میتوان به نشست هم اندیشی شهردار با سرهنگ صفری فرمانده تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان برشمرد.

 

قابل ذکر است این نشست هم اندیشی در مورد ساماندهی طرح چشمه قصابان و همچنین طرح ورودی شهر بهار بحث و گفتگو شد.

 

سمیرا طاوسی قیصر

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی