سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

مسئله قاچاق کالا و ارز یکی از مشکلاتی است که گریبانگیر جامعه شده است که متأسفانه علی رغم تلاش‌های زیادی توسط دستگاه‌های متولی همچنان اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

شناسه خبر: 12344

به گزارشنشاط شهر به نقل از واحد اطلاع رسانی این معاونت، دکتر عباس نجفی، معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان در کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز استان همدان، عنوان کرد: مسئله قاچاق کالا و ارز یکی از مشکلاتی است که گریبانگیر جامعه شده است که متأسفانه علی رغم تلاش‌های زیادی توسط دستگاه‌های متولی همچنان اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

   وی با بیان اینکه اتخاذ تدبیر جامع در حوزه قاچاق می‌توان عملکرد بهتری بدست آورد، بیان کرد: در خصوص پیشگیری از پدیده‌های این چنینی تا زمانی که یک برنامه جامع و سیستماتیک در دستور کار نداشته باشیم با وجود تلاش‌های متعدد نیز نتیجه مطلوبی به دست نخواهد آمد.

   معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان با تأکید بر اینکه نگاه پیشگیرانه در حوزه قاچاق کالا و ارز باید در اولویت قرار بگیرد، ابراز کرد: تقویت نیروهای نظارتی و تجهیزات آنان در راستای برخورد با سودجویان و خاطیان از اهمیت زیادی برخوردار است ولی تا زمانی که سرچشمه قاچاق قطع نگردد جامعه متضمن آسیب‌ها و خسارات متعددی خواهد شد.

   نجفی اضافه کرد: نباید منتظر ارائه طرح‌های کلان از مرکز باشیم بلکه دستگاه‌های متولی در مرکز استان‌ها نیز باید ایده‌ها و پیشنهادات مناسب با شرایط استان را مطرح نمایند تا علاوه بر شکل‌گیری تعامل و هماهنگی سیستمی از ظرفیت‌های هر دستگاه برای شناسایی خلاءهای استان در حوزه قاچاق نیز استفاده نمود.

   وی با انتقاد به این مسئله که کالاهای قاچاق به خصوص در حوزه لوازم خانگی به راحتی در دسترس عموم مردم قرار می‌گیرند، اذعان کرد: باید تمرکز دستگاه‌های اجرایی و نظارتی بر کشف شبکه‌ای قاچاق کالا وارز باشد.

   معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان با اشاره به کاهش تولید گندم در سال جاری به دلیل افت بارش و نزولات آسمانی، خاطر نشان کرد: مقدار خرید گندم از کشاورزان در سال گذشته 438 هزار تن بوده که در سال جاری این عدد به 199 هزار تن تقلیل یافته است همچنین آمار میزان فروش به گندم سایر استان‌ها نیز تا کنون 51 هزارتن می‌باشد که این عدد در سال گذشته 123 هزار تن بوده است و آمار مذکور حاکی از کاهش محسوس تولید گندم در استان است.

   نجفی موضوع گندم و مدیریت خرید و پیشگیری از دلالی و خرید آن را دارای اهمیت زیادی دانست و تأکید کرد: خرید منصفانه و پرداخت فوری هزینه گندم به کشاورزان یکی از بهترین راه‌های پیشگیری از قاچاق گندم، حذف دلالان و سوجویان خواهد بود به همین دلیل نظارت و دقت ویژه‌ای براین موضوع را می‌طلبد.

   وی با اشاره به نقش مهم اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در سطح جامعه، خاطر نشان کرد: برای پیشگیری از مسئله قاچاق مردم باید پای کار بیاییند که این مسئله تنها با آگاهی‌بخشی آنان از طریق رسانه‌های جمعی، ملی و فضای مجازی میسر خواهد شد.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی