سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/12/15 21:41:15
به بهانه سه سالگی نشریه نشاط بهار ؛

سه بهار با نشاط بهار

نشریه نشاط بهار بهمن ماه امسال سومین سال فعالیت خود را با همه فراز و نشیب های موجود به پایان رساند و وارد سال چهارم فعالیت خود شد.

شناسه خبر: 12359

گروه - مرضیه کریمی رادپور : نشریه نشاط بهار بهمن ماه امسال سومین سال فعالیت خود را با همه فراز و نشیب های موجود به پایان رساند و وارد سال چهارم فعالیت خود شد.


پیش از این آنچه که همواره از سوی اهالی فرهنگ و هنر و فعالین اجتماعی سیاسی بهار مطرح بود دغدغه فقدان نشریه مکتوب مختص شهرستان بهار بود فلذا مجموعه خبری نشاط شهر در راستای فعالیت رسانه ای خود اقدام به اخذ مجوز ماهنامه شهرستانی با نام نشاط بهار کرد و ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۷ در تاریخ شهرستان بهار به نام آغاز فعالیت نشریه نشاط بهار ثبت و ضبط شد.

این ماهنامه شهرستانی با حوزه فعالیت فرهنگی اجتماعی در آغاز راه با سردبیری مهدی طراوتی توانا از خبرنگاران قدیمی و شاعران بنام شهر بهار کار خود را آغاز نمود و دو پیش شماره و ۶ شماره را پیاپی را پشت سر نهاد تا اینکه در خرداد ۹۸ به ایام یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی رسیدیم و تلاطم این ایام ماهنامه نشاط بهار را نیز با تکانه هایی همراه کرد.

 پس از آن دو نسخه از نشریه را با سردبیری محسن صالحی از دیگر خبرنگاران و اهالی رسانه با تجربه پشت سر گذاشتیم و در بهمن ماه ۹۸ با شورای سردبیری به کار خود ادامه دادیم و در نهایت در اردیبهشت ماه سال ۹۹  شهرزاد عباسی که از خبرنگاران همین مجموعه خبری بود، به طور رسمی سردبیری نشریه نشاط بهار را به دست گرفت و با دقت نظر و پشتکار بالایش کِشتی متلاطم نشریه نشاط بهار را با سکون قابل قبولی به آغاز چهارمین سال فعالیتش رساند.

در این مدت دوستان زیادی در هیئت تحریریه و صفحه آرایی و تیم نشاط بهار کمک حال مجموعه بودند که نام بردن از آنها و تشکر به رسم ادب در سه سالگی نشریه نشاط بهار خالی از لطف نیست.

از آقایان مصطفی صمیمی، مهدی نوروزی، محسن دوستان، پوریا نجفی و دکتر سعید دانش یار در صفحه آرایی و آقایان جواد نوری، علی اصغر بهمنی هرمز، سمیه غفاری، علی خجسته در هیات تحریریه و همچنین آقایان پوریا نجفی و علی نوری به عنوان عکاس خبری، مرتضی بهادربیگی مدیر سیاستگذاری و مدیر اجرایی به همراه دیگر دوستانی که به صورت آهسته و پیوسته با مجموعه نشاط بهار همکاری داشتند، کمال تشکر و امتنان را داشته و برایشان در عرصه های مختلف آرزوی بهروزی می کنیم.

همچنین از خانواده محترم اسدی، خیرالله و امیر اسدی، مهندس ضرابی و حبیب طالبی که در تامین دفتر نشریه کمک حال مجموعه بودند باید تشکر کرد، نقش مجمع جوانان شهر بهار علی الخصوص مجید قاسمی جمشید که در سال‌های گدشته در کنار مجموعه خبری نشاط بهار بودند نیز بسیار حائز اهمیت بوده و جای تقدیر دارد.

اما از جمله تیترهای ماندگار و مثال زدنی ‌نشریه نشاط بهار در طی سه سال گذشته می توان به "عهدنامه ننگین"، "کشاورز تولید می کارد زیان درو میکند؛ پس چه بکاریم؟!"، "قنبری رفت"، "نفس مردم بهار به شماره افتاد"، "مهر سکوت بر دهان خبرنگار با برچسب تشویش اذهان عمومی"، "یتیم خانه بهار و کبودرآهنگ را دریابید"، "تخفیف های فروشگاه های زنجیره ای بازی با قیمت هاست"، "یکبار برای همیشه، بهار باید از کشت تک محصولی خارج شود"، "پای لنگ شورای شهر در نبود بانوان"، "حال و روز آشفته تاکسی داران بهاری"، "اجماع، آری یا نه؟!"، "آقای فرماندار، با مرز تقسیمات سیاسی بهار چه کرده اید!" اشاره کرد.

هم اکنون نشریه نشاط بهار در آغاز چهارمین سال فعالیت خود قرار گرفته و تاکنون ۲۸ شماره را پشت سر گذاشته است، بی شک مباحث بسیاری از جمله فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، کشاورزی، روستای، گردشگری، ورزشی ، هنری و نخبگانی وجود دارد که در نشریه نشاط بهار به آنها پرداخته نشده و نیاز به قلم زدن دارد، تنها نشریه مکتوب شهرستان بهار آغوشش به روی همه صاحبان قلم‌ و اندیشه باز است تا تاریخ، فرهنگ و بوم شهرستان را در تنها نشریه مکتوب بهار ثبت و ضبط نمایند.

نشاط بهار در سالهای اخیر راه پرفراز و نشیبی را طی کرده و هزینه های بسیار مادی و معنوی در بیان حق و حقیقت و روشنگری مردم جامعه پرداخته است، هزینه مالی نشریه در سه سال گذشته از هزینه شخصی بنیانگذاران مجموعه، مرتضی بهادربیگی و مرضیه کریمی بوده و برای ادامه این راه نیازمند همیاری و مشارکت شما مردم فرهنگ پرور و فرهنگ دوست شهرمان هستیم و دستان پر مهر شما را به گرمی میفشاریم، باشد که در برافراشتن علم حق طلبی سرفراز باشیم.

مرضیه کریمی رادپور

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی