سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بهار طی مصاحبه ای، سالروز پیروزی دهه فجر را تبریک گفت و از ثبت نام ۳۶۰ همیار طبیعت در شهرستان بهار خبر داد.

شناسه خبر: 12372

به گزارش نشاط بهار؛ مهدی محمدی رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بهار در ابتدا به اتمام طرح کاداستر اراضی ملی شهرستان و اخذ اسناد تک برگی اراضی ملی در سطح ۳۶ هزار هکتار اشاره کرد و اظهار داشت: از آنجائیکه برای اجرای این طرح، اطلاعات توصیفی و مکانی هر پلاک ثبتی در نظر گرفته می شود و اسناد تک برگ کاداستری از دقت بالایی برخوردار هستند، بر همین اساس با اجرای طرح کاداستر علاوه بر برطرف شدن بسیاری از مشکلات ثبتی اعم از تصرف، تعرض و همچنین پدیده زمین خواری به شدت کاهش یافته و از سوء استفاده های احتمالی و جعل اسناد جلوگیری می شود.


محمدی اصلاح نقشه ۲۹ روستای شهرستان در اجرای ماده ۹ قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی موضوع ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور را از دیگر اقدامات این اداره برشمرد و گفت: هدف از اجرای این طرح مشخص نمودن حد و مرز زمین‌های زراعی با اراضی ملی، مرتفع نمودن موانع تولید برای کشاورزان، کاهش حجم دعاوی مطروحه در مراجع قضایی، تثبیت مالکیت دولت، جلوگیری از سوء استفاده کنندگان از منابع طبیعی می باشد.   

احیاء و غنی سازی ۴۰ هکتار از جنگل های شهرستان

وی در میانه مصاحبه تصریح کرد: احیاء و غنی سازی جنگل در سطح ۴۰ هکتار و آبیاری و تکمیل پروژه جنگل‌کاری آقبلاق لتگاه در سطح ۱۰۰ هکتار با اعتباری حدود ۳ میلیارد ریال از دیگر اقدامات این اداره می‌باشد.

رئیس منابع طبیعی شهرستان بهار به اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه آبخیز جعفراباد با اعتباری حدود ۱۰ میلیارد ریال در سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: این عملیات در حجم ۱۷۰۰ متر مکعب و همچنین تکمیل عملیات آبخیزداری حوزه فسیجان با اعتبار یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در حجم ۲۶۵ متر مکعب انجام شده است که از اهداف انجام عملیات آبخیزداری را می‌توان به کنترل رسوب و کاهش خسارات ناشی از سیلاب، حفاظت آب و خاک و جلوگیری از فرسایش، کاهش خسارت ناشی از خشکسالی و تغذیه سفره‌های زیرزمینی، بهبود اشتغال و ارتقای سطح درآمد آبخیزنشینان اشاره داشت.

محمدی از کشت گیاهان دارویی در سطح ۵۰ هکتار در اراضی ملی شهرستان خبر داد و گفت: در راستای حفظ منابع پایه آب و خاک، کشت گیاهان دارویی با همیاری دوست‌داران طبیعت در بخشی از اراضی ملی شهرستان انجام شد که هدف از انجام این طرح، توانمند سازی بهره برداران محلی و کمک به افزایش پوشش گیاهی و بهبود وضعیت معیشتی جوامع بومی و محلی می باشد.

رئیس منابع طبیعی شهرستان بهار به اجرای عملیات بیولوژیک در سطح ۱۵۵ هکتار در اراضی ملی شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: هدف از اجرای این طرح نفوذ آب در خاک، جلوگیری از جریان سطحی آن و افزایش پوشش گیاهی و تولید علوفه می‌باشد.

خلع ید ۶۷ هکتار از اراضی شهرستان از دست متصرفان

محمدی خاطر نشان کرد: رفع تصرف و خلع ید ۶۷ هکتار از اراضی ملی شهرستان از دست متصرفان و همچنین برخورد با پدیده زمین خواری و جلوگیری از تصرف اراضی ملی، توسط افراد فرصت طلب و تخریب کنندگان اراضی ملی از اولویت‌های محوری منابع طبیعی می باشد.

محمدی از اجرای عملیات زراعت چوب در سطح ۴۰ هکتار در اراضی زراعی خبر داد و از اهداف آن گفت: هدف از اجرای این طرح صرفه جویی ارزی برای جلوگیری از ورادات چوب و کمک به حفاظت و صیانت از عرصه های جنگلی می باشد؛ در این طرح درخواست متقاضیان واجد شرایط دریافت شده و با مساعد شدن شرایط جوّی نهال صنوبر توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تحویل داده خواهد شد.  

مهدی محمدی رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بهار در خاتمه اظهار کرد: ثبت نام حدود ۳۶۰ همیار طبیعت در سامانه همیاران طبیعت و همچنین برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی در سطح روستاهای شهرستان با هدف بالابردن اطلاعات بهره برداران از اراضی ملی در جهت کمک به حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی از دیگر اقدامات این اداره بوده است.

 

شهرزاد عباسی

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی