سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/12/27 21:28:18
امام جمعه موقت شهر بهار:

نباید به یکسری اعمال فردی اکتفا کنیم بلکه باید جامعه را تقویت کنیم

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهر بهار در آخرین جمعه سال به امامت امام جمعه موقت شهر بهار حجت‌الاسلام علی اصغر زارعی برپا شد

شناسه خبر: 12398

به‌ گزارش نشاط شهر، امام جمعه موقت شهر بهار با دعوت همگان به رعایت تقوای الهی با اشاره به توفیق حر‌کت در تقوای الهی و تبریک ولادت با سعادت حضرت ولیعصر(عج) عنوان کرد : ماه شعبان،ماه خودسازی، استغفار، آماده شدن برای درک فیوضات ماه رمضان است و زمینه خودسازی از جهات مختلف در این ماه با عظمت برای بندگان توسط خداوند فراهم شده است ؛ یکی از زيباترين متونی که به ما کمک خواهد کرد تا از این فرصت با عظمت بهتر استفاده کنیم مناجات شعبانیه است .


وی ادامه داد : مناجات شعبانیه، مناجاتی است که منصوب به وجود نازنین امیرالمؤمنین است اما به تعبیر امام راحل این مناجات مختص امیرالمؤمنین نبوده بلکه همه ائمه ما این مناجات را میخواندند و دلیل بر عظمت این مناجات فراز های پر محتوایی است که متفاوت بودن‌ آن را با تمام وجود حس خواهیم کرد و فراز های این مناجات را باید درک کنیم.

حجت‌الاسلام زارعی تصریح کرد : مدت کمی مانده به سال جدید، این یکسالی که از عمر ما گذشت و ما قدم به قدم به مرگ نزدیک می شویم ، آیا در این یکسال به خدا نزدیک شدیم و از خواب غفلت بیدار شده ایم؟ با آمدن سال جدید با عزم جدی کمر همت برای نزدیک تر شدن به خدا را ببندیم و آماده شویم برای لحظه خداحافظی که دیر یا زود از این دنیا خواهیم رفت و لازم است که برای سفر راه دور و دراز ، دلبستگی هایمان را از این دنیا قطع کنیم و آماده ملاقات با خدا شویم .

حجت‌ الاسلام زارعی با اشاره به سالروز ولادت حضرت حجت (عج) اظهار کرد : در تاریخ بشر تحولات بسياري اتقاق افتاده که در تاریخ ثبت شده، با هر گرایشی و با همه تفاوت‌ هایی که در بین ادیان و مذاهب وجود دارد، اما یک چیز مشترک دارند که آن هم آمدن منجی است؛ و او بزرگترين تحول تاریخ بشر را رقم خواهد زد، بيش از ۷۰ آیه در قرآن کريم راجع به مسئله مهدویت نازل شده است .

وی نیز افزود : برای آمدن منجی، ظهور آخرین نجات بخش جهان وظیفه ما شیعیان در تعجيل فرج چیست و چه باید کرد؟ عمل به واجبات و ترک محرمات تاکید شده که قطعا سخن درستی است ،اما کافی نیست؛ انتظار فرج فقط دعا کردن و گناه نکردن نیست؛ محور اصلی منتظران با توجه به ماهیت ظهور که مسئله اجتماعی و جهانی و تمدنی است ، نباید مهدویت در مسئله فردی خلاصه‌ شود که خود این ظلم به امام زمان (عج) است .

امام جمعه موقت شهر بهار اذعان کرد: ما ادعای پیشرفت میکنیم اما گرفتار نژاد پرستی هستیم، ملت مظلوم یمن قریب به ۸ سال شدیدترین حملات وحشیانه آل سعود را متحمل شدند و کسی حمایت نکرد اما وقتی چشم آبی های اوکراین مورد هجوم روسیه قرار گرفتند صدای همه درآمد.

حجت‌الاسلام زارعی در ادامه به روایاتی که علت غیبت را نشان می‌دهد اشاره کرد و گفت : غیبت حضرت طولانی است به خاطر اینکه نباید بیعت طاغوت بر گردن امام زمان باشد تا مجبور به پذیرش بیعت حکومت طاغوت شود، دیگری خوف امام از شهادت است که امام زمان سلسله‌ جملات شهادت است اما تا قبل از گسترداندن حکومت الهی و ایجاد عدالت در جهان، امام زمان قبل از ماموریت نباید به شهادت برسد، تا وقتی که جامعه مؤمنان به آن حد از قدرت نرسد قطعا آمدن امام منتفی است زیرا بنا نیست با امداد غیبی و معجزه ، دشمنان را نابود کند که اگر اینچنین بود باید تا به حال می‌آمد.

وی گفت : در اینجا وظیفه ما مشخص می‌شود، ما نباید به یکسری اعمال فردی اکتفا کنیم باید جامعه را تقویت کنیم و جامعه مؤمنان با هم به انسجام برسند. مسئولین نظام جمهوری اسلامی تکلیفشان به شدت سخت خواهد بود، کسی که در این نظام در راستای تحقق مقدمات ظهور حضرت ولیعصر(عج) مسئوليت می پذیرد و قدمی بر نمی‌دارد قطعا خيانت کرده است. تک تک مسئولین و مؤمنین باید در راستای محقق شدن ظهور امام قدمی بردارند.

حجت‌ الاسلام زارعی در پایان نیز از مسئولان و شهرداری و شورای شهر بهار که در راستای آذین بندي شهر، مقدمات جشن را فراهم کرده اند و در سالروز ولادت حضرت قائم(عج) اقداماتی انجام دادند تقدیر و تشکر میکنیم، که امسال به صورت متفاوت از سال های قبل این آذین بندي ها چهره شهر را تغییر داده و حال و هوای با نشاطی ایجاد کرده است .

فاطمه بدرلو

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی
Error
Whoops, looks like something went wrong.