سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/1/19 22:39:03
امام جمعه بهار در خطبه های نماز جمعه:

در انجام اعمال واجب ماه مبارک رمضان، فرصت را غنیمت شماریم

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهر بهار در اولین جمعه ماه رمضان به امامت امام جمعه بهار و با حضور پر شور نمازگزاران نماز جمعه برپا شد.

شناسه خبر: 12432

به گزارش نشاط شهر، حجت الاسلام محمدعلی ارزنده امام‌ جمعه بهار با سفارش همگان به رعایت تقوای الهی عنوان کرد: رمضان ماه ضیافت الهی و نزول قرآن است و بايد تا می‌توانیم ترجمه و تفسیر قرآن را بخوانیم و درک عمیقی به میزان ظرف وجودی خود از ترجمه قرآن داشته باشیم تا توفیق فهم قرآن نصیبمان شود .

 

وی در ادامه افزود : اگر ما نمازی می‌خوانیم و ذکری را به زبان می آوریم و همچنین تمامیت ارضی، استقلال و عزت را داریم قطعا مدیون بسیاری از انسان هایی هستیم که در طول سال یادی از آنان که حقی بر گردن ما دارند نمیکنیم، بعضي مواقع غفلت انسان را فرا می‌گیرد و غرق در دنیا می شویم چنانچه از اجداد، پدر و مادر هم یادی نمیکنیم، اما خداوند عنایت کرده توفیقی به نام ایمان به ما داده تا قدردان زحمات دیگران باشيم؛ پدران و مادران نزدیک ترین کسانی هستند که با آنها در ارتباط هستیم و برای ما زحمات زیادی را متقبل شده اند ،اگر از نظر معرفتی ایمانی داریم و به جایی رسیده ایم ؛علاوه بر عنايات خداوند متعال، باید از زحمات پدران و مادران قدردانی کنیم. 

 

حجت‌الاسلام ارزنده تصریح کرد: بزرگان ما هزاران مشکل را متحمل شدند و خون دلها خوردند تا ما به راحتی زندگی کنیم و تمامیت ارضی و دین مردم حفظ شود، بعد از امام امت ، مقام معظم رهبری از بیگانگان و عوامل درونی خون دل خورده اما با تدبیر ثابت قدم مانده تا مردم متدین با عزم در کشور زندگی کنند،مانیز باید با رعایت اصل پیروی و اطاعت از رهبری قدران این نعمت ها باشیم‌.

 

امام جمعه بهار تأکید کرد : رزمندگان و ایثارگران، خانواده شهدا و شهدای مدافع حرم نیز کسانی هستند که بر گردن تک تک ما حق دارند و باید حقوقشان را ادا کنیم ،سعی کنیم امامزادگان و بزرگان دین را تکریم کنیم،اما متأسفانه آنقدر مشغول دنیا شده ایم ؛کسانی که بر ما حقی دارند را فراموش کرده ایم، اگر می‌خواهیم آنان را خوب بفهمیم و بدانیم و عمل کنیم؛ در کنار اعمال واجب فرصت را غنیمت بشماریم، و قرآن تلاوت کنیم، همچنین دستورات را تا آنجایی که می‌توانیم به اندازه ظرفیت وجودی خود انجام دهیم تا توفیق درک این ماه مبارک را داشته باشیم.

 

امام جمعه بهار در ادامه با اشاره به بازي جدید آمریکا در بحث توافق برجام گفت: آمریکا و اروپا چند وقت است که سر میز مذاکره هستند و مسئولانی که سالها در دوره اصلاحات در بحث هسته ای و مباحث دیگر به ملت ایران خيانت کردند و راه نجات ملت را در نوکری و گوش دادن به غرب می دانستند، اما امروز دولت جدید مقتدرانه بر سر این مذاکرات بحث می کند و به صلابت عزمش را جزم کرده تا در مقابل دشمنان بایستند و پیروز شود . آزاد شدن پانصد میلیون یورو و چند برابر آن ادامه دارد و این به مذاکره نیست بلکه به خاطر، اقتدار نظام و اقتدار و پایبندی دولت انقلابی است که دشمن می‌داند اگر در مقابل ما بایستد ضرر می‌کند.

 

حجت‌الاسلام محمد علی ارزنده با اشاره‌ به جنایت در صحن امام رضا(ع) توسط کافری که مدعی اسلام است عنوان کرد: افتخار روحانیت، شهادت است و اما ما در این حال که این جنایات را محکوم میکنیم ،باید بدانیم که دشمن درهر زمانی به شکلی بروز و ظهور می‌کند. در این جنایت قصد دارند تا بحث مذاهب و قومیت گرایی را مطرح کنند و بین مردم ایران و مذاهب مختلف تفرقه ایجاد نمایند اما باید بدانیم که در هشت سال دفاع مقدس سه هزار افغانی در جبهه حق علیه باطل به شهادت رسیدند، باید مواظب باشیم که در راستای خيانت ها و نقشه های شوم دشمن حرکت نکنیم .

 

وی در پایان به انتصابات دستگاه های اجرایی شهرستان بهار که در هفته گذشته انجام شده بود اشاره کرد و از فرماندار بهار و مجموعه استانداری به خاطر انتصابات افراد جوان، انقلابی و دلسوخته نظام تقدیر و تشکر کرد.

 

فاطمه بدرلو

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی