سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/1/23 14:05:40
همزمان با نهم ماه مبارک رمضان:

در بین مؤمنین همه به این سعادت دست پیدا نمی‌کنند

مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله شیخ محمد بهاري(ره) و گرامیداشت مقام دو شهید روحانی،در محوطه حرم آیت الله بهاری برگزار شد.

شناسه خبر: 12440

به گزارش نشاط شهر، عصر دیروز مراسم سالگرد رحلت آیت الله بهاری و یادبود دو شهید طلبه حرم رضوی، با سخنرانی آیت‌الله موسوی اصفهانی و به همت اداره اوقاف و امور خیریه، سپاه پاسداران شهرستان بهار ،کمیته فرهنگی آیت الله بهاری(ره) و با حضور احاد مردم ولایت مدار شهرستان بهار، مسئولین ادارات شهرستان و روحانیون در محوطه حرم آیت الله بهاری برگزار شد.

 

آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، مدير حوزه علمیه استان همدان، با عرض ارادت به جوار نورانی مقبره شیخ محمد بهاري(ره) و با توفیق حضور داشتن در مراسم عارف شیخ محمد بهاري عنوان کرد : یکی از وظایف ما در مورد مسائل الهی و دینی این است که پرچمداران را که در راس آنها انبیا الهی، اوصیای الهی و اسوه های جهاد و شهادت و مکتب که ۱۲قرن مکتب و دین ما را در زمان غیبت صغری و کبری حفظ و مراقبت کردند تجلیل کنیم و درس،مکتب و طرز تفکر و سیره نورانی آنها را به نسل جدید خودمان منتقل کنیم که اگر راه نورانی علم و عمل، عرفان و تهذیب و اخلاق و خودسازی سالم و کامل و مطابق موازین شرع مقدس برای جوانان تبیین بشود و افرادی باشند که مجسمه ی  مسائل علمی، عملی، تقوایی، عرفانی و معنوی باشند، جوانان ما تحت تاثیر عرفان های کاذب قرار نمی گیرند و چقدر این معارف اسلامی عالی و از نظر تربیت فرد و اجتماع موثر است و بهترین راه تربیت است.

 

وی درمورد به شهادت رسیدن دو طلبه شهید در حرم مطهر رضوی گفت : آن دو عارف به جرم به تن داشتن لباس روحانيت و طرفداری از عرفا و رسیدگی به فقرا به شهادت رسیدند.

 

حجت الاسلام موسوی اصفهانی تصریح کرد: یکی از نتایج بزرگداشت ها باید تجلیل از عزیزانی باشدکه عمر خود را وقف معنویات کرده اند و همه چنین نیستند و همه به این سعادت نمیرسند چرا که باید خودسازی انسان را جایی برساند که جز خدا نبیند.

 

آیت‌الله موسوی به شخصیت مرحوم حاج شیخ محمد بهاري اشاره کرد و با توجه به نکته ای از فرموده های مقام معظم رهبری تاکید کرد: در این راه نورانی علم و عمل ،اخلاق،و خود سازی سالم و کامل و مطابق موازین شرح مقدس باید برای جوانان تبیین شود، باید افرادی باشند که کاملا در مسائل علمی،تقوایی،عرفانی و معنوی عالم باشند و در یک کلام معنوی باشند ؛در این صورت جوانان ما تحت تاثیر علم های کاذب قرار نمی‌گیرند. 

 

وی افزود : در قرآن کريم برای پاکدامنی راه هایی ارائه شده و آنقدر که این معارف اسلامی بر تربیت فرد و اجتماع موثر است که این بهترین راه تربیت است، بنابراین یکی از این بزرگداشت ها که می‌توان گرفت، تجلیل از کسانی که عمر خود را وقف معنويات کردند. در بین مؤمنین همه به این سعادت دست پیدا نمی‌کنند،  در بین مؤمنین گلچینی از مردم هستند که آنها گل های سر سبد شان است .

 

وی با درخواستی از عموم مردم در خصوص  کتاب و حرم مرحوم آیت‌الله شیخ محمد بهاري، گفت : عموم مردم باید از نورانیت این مقبره استفاده کنند. از نورانیت رهنمود های عارفانه ای که خلاصه ای از نتایج جانب استاد بزرگ مرحوم آیت‌الله مولا حسین قلی همدانی که اعجوبه ای در مسئله ، فقه و اصول اول بودند و در ساختن حدود ۳۰۰ استاد اخلاق که یکی از آنها طبق فرموده مرحوم ملا حسین قلی همدانی، حکیم اصحاب حاج شیخ محمد بهاري بوده است .

 

موسوی اصفهانی با اشاره به چهل حدیث از پیامبر اکرم (ص) در ماه مبارک رمضان با اجتناب گناه و انجام واجبات اظهار کرد: افتخار می‌کنیم که در زمانی زندگی میکنیم که عرفان و جهاد اسلامی و اخلاق اسلامی در تشکیل حکومت اسلامی به دست امام راحل اتفاق افتاد و این عارف کم نظیر ادامه دهنده همین عرفا است و روحانیت ها باید محکم و محکم تر در این راه استقامت کنند.

 

حجت الاسلام موسوی اصفهانی تصریح کرد: راه را باید روشن نگه داریم تا جوانان در مسائل عرفانی و دینی به انحراف کشیده نشوند پس نسبت به ثبتنام عزیزان در حوزه علمیه اهتمام ویژه داشته باشید تا قوت و قدرت امانت الهی که اسلام ناب است حفظ و به نسل بعد منتقل شود.

 

فاطمه بدرلو

انتهای پیام/ص

 

برای مشاهده گزارش تصویری از این مراسم کلیک نمایید.


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی