سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

قانون وظايف هر یک از ادارات خدمات رسان را در شهر مشخص کرده و وظایف و اختیارات شهرداری نیز به عنوان یکی از دستگاههای خدمات رسان مشخص گردیده است.

شناسه خبر: 12469

به گزارش نشاط شهر، پنجمین دیدار مردمی مهندس موسوی شهردار و اعضای شورای شهر در قالب میز خدمت در مسجد صاحب الزمان (عج) برگزار گردید.

در این ديدار سید رضا موسوی شهردار لالجین با اشاره به وظايف شهرداری گفت: قانون وظايف هر یک از ادارات خدمات رسان را در شهر مشخص کرده و وظایف و اختیارات شهرداری نیز به عنوان یکی از دستگاههای خدمات رسان مشخص گردیده است.

با توجه به سوالات متعددی که نمازگزاران در خصوص مشکلات حوزه بهداشت و درمان و دارو، روشنایی معابر، فاضلاب شهر، هزینه های حفاری انشعابات گاز و آب رسانی و غیره مطرح گردید،

وی گفت:درخواست های مطرح شده توسط شهروندان مربوط به سایر ادارات خدمات رسان است و پاسخگویی به این تقاضاهای مردمی باید توسط مدیران محترم ادارات متولی در حوزه کارکردهای خود تبیین گردد، چرا که سوالاتی که مردم می پرسند بیشتر در حوزه های آنهاست.

شهردار لالجین، اخذ عوارض تفکیک بابت زمینهای زیر ۵۰۰ مترمربع که قبل از ابلاغ ماده ۱۰۱ اصلاحی قانون شهرداری تفکیک شده اند را مطابق قانون دانست و گفت: طبق قانون فوق الذکر صرفا" دریافت قدرالسهم تفکیک از املاک زیر ۵۰۰ مترمربع که دارای سند ششدانگ باشند، ممنوع است و شهرداری نمی تواند حق تفکیک بگیرد، ولی دریافت قدرالسهم از زمینهایی که متاسفانه به صورت غیررسمی و ابتکاری توسط مالکان یا بنگاههای املاک تفکیک شده اند، هیچگونه منع قانونی ندارد و قطعا" در راستای حفظ منافع شهروندان و شهرداری و حتی جلوگیری از دور زدن قانون است.

این مقام مسؤل به تشریح برنامه های شهرداری در سال جاری پرداخت و اظهار کرد: تکمیل پروژه های نیمه تمام از اولویت های این شهرداری است.

در این دیدار که رئیس و نایب رئیس شورای اسلامی شهر و کارشناسان شهرداری حضور داشتند، علاوه بر بررسی مشکلات اهالی به سوالات حاضرین پاسخ داده شد.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی