سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

شهادت یعنی محبت های غیر خدا را از دل بیرون کردن و شهادت صرفا فقط این نیست که انسان خود را در وسط میدان تیر در مقابل دشمن قرار دهد و به شهادت برسد؛ قبل از این انسان باید به مقام شهادت برسد تا روزی انسان شود و مقدمه شهادت، جهاد در راه خداست که قطعا بدون قطع علاقه شهادتی صورت نمی‌گیرد.

شناسه خبر: 12491

به گزارش نشاط شهر، مراسم سالگرد ولادت شهید والا مقام سید میلاد مصطفوی با سخنرانی و روایت گری حجت‌الاسلام زارعی، با مدیحه سرایی سید داوود حسینی، اجرای گروه همخوانی مرآت و با حضور احاد مردم شهید پرور شهر بهار در گلزار شهدا برگزار شد. 

 

حجت‌الاسلام علی اصغر زارعی عنوان کرد : امروز ما به گلزار شهدا و سر مزار شهید سید میلاد مصطفوی آمده ایم و سالروز تولد ایشان را جشن گرفته ایم اما این جشن  زمانی مفید م مؤثر واقع می شود که رهرو این شهید والا مقام و ادامه دهنده حقیقی راه او شویم. 

 

حجت الاسلام زارعی با شاکر بودن از خداوند متعال برای توفیق یک ماه روزه داری در ماه مبارک رمضان عنوان کرد : ماه رمضان دیگری هم از عمر ما سپری شد، اگر دقت کرده باشید از دعا های ماه رمضان راز شهادت برایمان روشن می‌شود؛ وقتی که واژه شهادت به گوش می رسد قطعا در بین خود آرزو میکنیم که خداوند متعال هم به ما همچنین توفیقی عنایت کند .

 

وی ادامه داد: عزیزترین کس ما زمانی که از دنیا می رود بعد یک سال نبودش در بین ما احساس می شود. بعضی از قبور هستند که در طول سال قطعا یک زائرهم نداشته اند، اما شخصیتی مانند میلاد مصطفوی شاید یک روز هم نباشد که زائر نداشته باشد.

 

وی افزود : برخی از مردم زمانی که وارد گلزار شهدا می شوند در ابتدا به سر مزار شهید رفته و بعد به سر مزار قبور رفتگان خود می روند. برخی از شهدا نزدیک به چهل سال است که به شهادت رسیده اند اما در پنج سال گذشته یک زائر هم نداشته اند، سوال در اینجا پیش می آید که بین مرگ و شهادت چه تفاوتی وجود دارد؟

 

حجت الاسلام زارعی با اشاره به فرموده حضرت امیر المومنین در خطبه 19 نهج البلاغه خطاب به مردم تصریح کرد : زمانی که پیامبر اکرم (ص) در آخرین جمعه ماه شعبان به سخنرانی می پرداختند امیرالمومنین اشک می ریخت، تا وقتی که پیامبر اکرم وعده شهادت به امیر المومنین نداده بود امیرالمومنین بی تاب شهادت بود. شهادت فقط این نیست که انسان خود را در وسط میدان تیر در مقابل دشمن قرار دهد و به شهادت برسد؛ بلکه حفظ جان تکلیفی برای تک تک انسان ها است.

 

وی باتوجه به فرموده‌ پیامبر اسلام درباره شهادت، تاکید داشت : هرکسی صادقانه آرزوی شهادت کند حتی اگر هم در بستر بیماری از دنیا برود؛ اما خداوند متعال با او معامله شهادت خواهد کرد.

 

زارعی به نکته ای در رابطه با دعا و ادعیه ماه رمضان اشاره کرد و گفت : شهادت با همه زیبایی ها و لذت هایش، فضای کشته شدن است و جهاد یعنی سختی کشیدن، تلاش و کوشش، اگر کسی در راه خدا جهاد کند نتیجه آن به شهادت ختم می شود.

 

حجت الاسلام زارعی در پایان اظهار کرد: مقدمه جهاد قطع علاقه می باشد. شهید سید میلاد مصطفوی و شهدایی که در این آرامگاه آرامیده اند از همه داشته هایشان قطع علاقه کردند و هرچیزی که در وقت خود با جهاد متناسب با خودش موجب تقویت اسلام و نظام جمهوری اسلامی شود شهادت معنا دار می شود. با تفکرات اشتباه نمیتوان شهادت را درک کرد. باید معنا و مفهوم شهادت را در بین ادعیه ها جستجو کرد.

 

فاطمه بدرلو

انتهای پیام/ص

 

 

 


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
گوناگون