سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

صبح دیروز در همایش حمایت از خانواده و جوانی جمعیت موضوعاتی همچون سقط جنین، فرهنگ تک فرزندی و تاثیر غربالگری حین بارداری بر کاهش نرخ جمعیت بررسی شد.

شناسه خبر: 12531

 

گروه - مرضیه کریمی رادپور :

به گزارش نشاط شهر ، صبح دیروز به مناسبت هفته جمعیت همایش حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در فرهنگسرای آیت الله بهاری با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار، فرماندار، بخشداران، شهرداران، دهیاران، اعضای شورا، مدیران برخی دستگاه های اجرایی و بهورزان شبکه بهداشت برگزار شد.

 

در این همایش دکتر دارابی، رئیس شبکه بهداشت شهرستان بهار با اشاره به آمار جمعیتی شهرستان بهار در طی سالهای گذشته گفت: در بین سال‌های ۶۵ تا ۷۵ بیشترین تعداد کودکان را داشتیم اما با اعمال سیاست های کنترل جمعیت در سالهای گذشته نرخ رشد جمعیت در شهرستان بهار از ۲.۵ در سال ۹۵ به ۱.۸ در سال ۱۴۰۰ رسیده  که تهدید بزرگی برای جمعیت فعال شهرستان محسوب می شود.

 

در ادامه روح اله نباتی، فرماندار شهرستان با اشاره به پیام رهبر به فعالین در حوزه جمعیت اظهار داشت: پیام رهبر معظم انقلاب راه را برای ما مشخص می‌کند، حجت بر من و شما تمام است، چرا که در مسیری قدم بر می داریم که باید کشور را از آینده هولناک آن نجات دهیم.

 

وی ادامه داد: رهبر انقلاب در سال ۹۳  یعنی ۸ سال پیش سیاست کلی جمعیت را ابلاغ فرمودند چرا که سیاست جمعیتی را برای کشورهای جهان سوم در سال ۲۰۰۰ پی ریزی کردند، اما ما دیر پی به این خطر بردیم.

 

نباتی موضوعاتی همچون فرزند آوری،  اختصاص تسهیلات ویژه به مادران باردار، ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی را از جمله محورهای سیاست کلی جمعیت دانست و اظهار داشت: از ۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت به نام‌ هفته جمعیت نامگذاری شده است و برای هر روز یک نام انتخاب شده و وظیفه ما تبیین و عمل به شعارهاست. ما به دنبال ایجاد یک نسل تمدن ساز هستیم به طوریکه این تمدن نوین اسلامی تمام دنیا را خواهد گرفت.

 

فرماندار شهرستان بهار ادامه داد: از سالها پیش تاکنون تصمیم سازانی ما را از رشد جمعیتی خوب در عرض ۳۵ سال به اینجا رسانده اند که نرخ باروری بانوان به ۱.۸۹ و زیر حد جایگزینی رسیده است، چگونه می توان چنین کاری کرد، با هوشمندی ما را به جایی رساندند که برای کم کردن جمعیت شعار ساختند، بروشور منتشر کردند، وسایل پیشگیری بین مردم توزیع کردند.

 

رضانیا، معاون سیاسی امنیتی استاندار در ادامه بیان داشت: نزدیک به ۷۰ سال است در امریکا یک نظام جمعیتی به نام شورای جمعیت تشکیل شده تا بتوانند ثروت دنیا را تحت کنترل خود بگیرند و  از ۶۰ سال پیش این شورا در سال ۳۷ تحت عنوان خیریه با هدف کنترل جمعیت وارد ایران شد.

 

رضانیا ادامه داد: بزرگترین خیانتها در حوزه جمعیت در دوره سازندگی اتفاق افتاد، چرا که در آن دوره با بانک جهانی قرارداد بستند تا برنامه های همان شورای جهانی را در کشور به اجرا درآورند.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار افزود: دولت قبل ۸ سال کشور را در شاخص گذاری جمعیت بایکوت کرد و کشور را در این باره معطل گذاشت، امروز یکی از چهار شعار اصلی و پایه ای دولت  خانواده است، امروز اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در دستور کار دولت است و این شدنی نیست مگر اینکه همه پای کار بیایند.

 

در ادامه حجت الاسلام حسینی یمین سقط جنین را یکی از موارد مهم کم شدن رشد جمعیت در کشور دانست و گفت: سالانه بیش از ۶۰۰ هزار جنین در کشور سقط می شود و ما اگر بتوانیم جلوی یک سوم این تعداد را بگیریم تا حد زیادی مشکل کشور در بالا رفتن نرخ رشد جمعیت را حل کرده ایم.

 

وی با اشاره به احکام و متون دینی درخصوص سقط جنین گفت: خیلی از مردم ما نمی دانند که سقط جنین از زمان تشکیل نطفه حرام است و خانواده ها دانسته و ندانسته مرتکب جنایت بزرگ سقط جنین می شوند.

 

وی با خطاب قرار دادن بهورزها و کارشناسان بهداشت گفت: مراقب باشید تا با عناوین مختلف مشاوره اشتباه در خصوص سقط جنین به مراجعه کنندگان ارائه ندهید و از سقط جنین جلوگیری کنید.

وی با بیان احکام موجود در سقط جنین گفت: اسلام تنها در برخی موارد خاص آن هم با شرایط بسیار، سقط جنین را مجاز دانسته، حتی در شرایطی که جان مادر بر اثر بارداری به خطر بیفتد نیز سقط جنین مجاز نیست، مگر آنکه جان هر دوی مادر و جنین به خطر بیفتد.

 

حجت الاسلام حسینی یمین ادامه داد: ما در کشور حدود ۴ میلیون زوج نابارور در سن ۲۵ تا ۴۰ سالگی  داریم یعنی بین ۱۵ تا ۲۰ درصد زوجین نابارور هستند که باید برای آنها نیز برنامه ریزی صحیح انجام شود.

 

انتهای پیام /ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی