سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

چندی پیش به همت دکتر فتح اله توسلی نشستی با خبرنگاران استان و شهرستانی برگزار شد، در این نشست خبرنگاران از دغدغه های این دو شهرستان همچون غار علیصدر، کم آبی بهار و دیگر معضلات سوال کردند.

شناسه خبر: 12580

 

به گزارش نشاط شهر، فتح اله توسلی نماینده مردم بهار و کبوداهنگ در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: رسانه ها زبان گویای مردم هستند و وظیفه دارند مشکلات مردم را بیان کنند و در کنار آن خدمات را نیز منعکس نمایند.

 

وی افزود: سکوت در مقابل خدمت یا کوتاهی مسئولان خیانت به مردم است، رسانه در هر جای دنیا در توسعه ملی، امنیت و وفاق ملی، هویت، اقتصاد ملی و اعتماد ملی نقش دارد و با این تفاسیر باید استقلال خود را حفظ کند.

 

در نیروگاه آبی کبودراهنگ از افراد غیر بومی نیرو جذب کرده اند

 

فتح اله توسلی با اشاره به جانمایی غلط نیروگاه آبی در دشت کبودرآهنگ گفت: این نیروگاه محصول سال های پیش بوده و با حفر ۲۷ حلقه چاه با عمق زیاد از بین رفته که قریب به ۵۰۰ میلیون متر مکعب آب مصرف شده و ایجاد فروچاله‌ها باعث از بین رفتن زمین‌های کشاورزی و مانع از سرمایه گذاری در حوزه گلخانه ای شده است و همچنین استفاده از سوخت مازوت توسط نیروگاه مفتح از دیگر مشکلاتی است که با وجود ارسال پساب باز هم ادامه دارد؛ با توجه به امتیازاتی که به این نیروگاه داده شده متاسفانه نیروهای نیروگاه را از افراد بومی نگرفته اند و از همدان و شهرستانهای اطراف نیرو جذب کرده اند و نیروهای متخصص بومی بیکار هستند، به جد پیگیر هستیم که نیروگاه حساب‌های مالی را به منطقه منتقل کرده و نیروهای خود را از افراد بومی تامین کند.

 

توسلی اظهار کرد: مبلغ ۳ میلیارد تومان برای نوسازی، تامین و تجهیزات مدارس حوزه انتخابیه بهار و کبودرآهنگ جذب شد که در حال خرید و تحویل آن هستیم و موافقت احداث بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی در کبودراهنگ را از وزارت بهداشت گرفته‌ایم و سه راه همدان-گل‌تپه-علیصدر، کبودراهنگ-سوباشی و کبودراهنگ- قیدار در دست پیگیری است.

 

۷ونیم میلیارد تومان برای اورژانس کبودراهنگ جذب شده 

 

وی گفت: در راستای توسعه و آبادانی شهرستان کبودراهنگ، ۷ ونیم میلیارد تومان برای اورژانس بیمارستان و ۲ میلیارد نیز برای آغاز ساخت انبار داروی شهرستان جذب شده و همچنین درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان بهار پس از دو سال تعطیلی در حال اتمام است.

 

توسلی اذعان کرد: در رابطه با صنایع تبدیلی شهرستان بهار همکاری نهادها و تشکیلات اجرایی را نیاز داریم و قطعا این موضوع پیگیری می‌شود؛ اما شهرستان بهار به عنوان یک شهرستان تک محصولی قطعا با مشکل آب روبرو خواهد شد و باید تدابیری اتخاذ شود.

 

زیر ساخت مثلت لالجین، غار علیصدر و تالاب شیرین‌سو تامین خواهد شد 

 

این مقام مسئول گریزی به حوزه گردشگری شهر جهانی لالجین زود و گفت: لالجین پس از جهانی شدن، با مشکل بالا رفتن قیمت زمین مواجه شد و مطالعاتی در دست بررسی است تا ظرفیت‌های گردشگری این شهر را فراهم نماییم که در این راستا تأمین زیرساخت‌های مثلت لالجین، غار علیصدر و تالاب شیرین‌سو در دست پیگیری می‌باشد.

 

توسلی درباره دخالت در انتصاب‌ها عنوان کرد: تاکنون در انتصاب هیچ ‌مدیری نقش نداشته‌ام و فرمایش حضرت آقا "شرط مسئولیت در جمهوری اسلامی طهارت اقتصادی است" برایم حجت است، اما دربحث نظارت‌ها کار خود را انجام می‌دهم و در رابطه با انتصاب فرمانداری کبودراهنگ نیز باید فردی پاکدست، توانمند و حتی‌الامکان وزارت کشوری باشد.

 

توسلی در رابطه با دولت سیزدهم گفت: دولت آقای رئیسی تلاش خود را می کند؛ این دولت جزء دولت های پرتلاش و دلسوز بشمار می‌رود و مبارزه با فساد در همه بخش ها را در دستور کار خود قرار داده است.

 

غار علیصدر ۱۴۰ سال قدمت دارد/ شرکت علیصدر بجای غار علیصدر، در تله کابین و عباس آباد سرمایه کرده!

 

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ نیز در رابطه با موضوع میراث فرهنگی غار علیصدر گفت: ۲۷۰ هکتار زمین از مردم برای ایجاد زیر ساخت منطقه علیصدر خریداری و طی این سال‌ها هیچ گونه اتفاقی نیفتاد!

وظیفه شرکت علیصدر این بود که در منطقه علیصدرسرمایه‌گذاری کند نه اینکه سرمایه‌ها در تله کابین و تپه عباس آباد هزینه شود، این شرکت باید پاسخگو باشد سهام شرکت چطور و کجا هزینه شده و در طی ۳۰ سال چقدر درآمد داشته است؟

 

 وی در خاتمه این نشست هدف از طرح تحقیق و تفحص را دو موضوع مهم برشمرد و افزود: این غار داری ۱۴۰ سال قدمت دارد و سوال اینجاست که تابحال چگونه مدیریت شده و درآمد و هزینه‌کرد آن برای مردم شفاف سازی شود که هر دو حق مردم منطقه محسوب می‌شود؛ اگر تخلف صورت نگرفته باشد از مردم عذرخواهی خواهیم کرد اما اگر تخلفی انجام شده باشد حق مردم منطقه را نادیده نمی گیریم و این میراث ارزشمند باید به مزایده گذاشته شود تا یک شرکت توانمند مدیریت آن را در دست بگیرد.

 

شهرزاد عباسی

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی
Error
Whoops, looks like something went wrong.