سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/3/25 16:11:27
گفتگویی با سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهار:

بیمارستان بهار باید انتخاب اول مردم بهار باشد، نه انتخاب آخر

سرپرست شبکه بهداشت بهار گفت: بیمارستان بهار باید انتخاب اول مردم بهار باشد، نه انتخاب آخر، تا بیمارستان بهار خودکفا نشود، پزشکان متخصص تمایلی برای حضور در آن نخواهند داشت.

شناسه خبر: 12605

 

به گزارش نشاط بهار، مدتی است که گلایه مندی برخی شهروندان از طریقه نوبت دهی کلینیک امید، کمبود پزشک و کمبود برخی خدمات در بیمارستان آیت ا.. بهاری بالا گرفته است، همین مسئله باعث شد که به سراغ دکتر داود دارابی که به تازگی حکم سرپرستی شبکه بهداشت بهار را گرفته برویم و از کمبودهای موجود در شبکه بهداشت و برنامه های وی در دوران جدید مدیریتیش جویا شویم.

 

دکتر داود دارابی سرپرست شبکه بهداشت و درمان بهار در ابتدا در پاسخ به سوال اینکه به چه علت بیمارستان آیت‌ا.. بهاری از داشتن پزشک متخصص رادیولوژی محروم است؛ عنوان کرد:  

بنده پزشک متخصص رادیولوژی بیمارستان آیت‌ا.. بهاری هستم،  زمانی که به مدیریت شبکه بهداشت و درمان منتصب شدم؛ به  پایان سال برخوردیم، در حقیقت کسانی که در کار اداری هستند از این اطلاع دارند که مجموع کارهایی که در سال انجام می‌شود، همچون امورات انبار، مالی و اداری در پایان سال جمع آوری می شود و در دو هفته پایان سال زمان کافی نداشتیم و درخواست کردم که بیماران سرپایی به کلینیک "امید" شهر همدان مراجعه کنند، زیرا پزشک متخصص آنجا هم خود بنده هستم. البته بیمارانی که بستری بودند هر روز صبح سونوگرافی می شدند؛

 بعد از تعطیلات عید نوروز، تا روز چهاردهم فروردین ماه درخواست متخصص رادیولوژی برای بیمارستان بهار از دانشگاه را داشتیم، اما متاسفانه به علت کمبود، متخصص رادیولوژی معرفی نشد.

 

کلینیک سونوگرافی در بیمارستان آیت ا.. بهاری فعال است

 

وی به فعالیت سونوگرافی بعد از تعطیلات عید نوروز پرداخت و گفت: بنده از پانزدهم فروردین ماه مجدد فعالیت کلینیک سونوگرافی را آغاز کردم و هر روز صبح از ساعت ۸ لغایت ۱۰ در خدمت مردم هستم، تعدادی از افراد میتوانند نوبت اینترنتی و تلفنی بگیرند، تعدادی دیگر از افراد ۸ صبح تشریف می آورند در خدمتشان هستم، بیماران بستری هم به نوبه خود، در هر لحظه که ضروری باشد ویزیت می شوند.

 

دکتر دارابی به کمبود هایی در این زمینه اشاره کرد و تصریح کرد: برای پیشگیری از اختلال در امور مدیریت شبکه  آقای دکتر مینایی که از شهروندان خوب شهر بهار است را به معاونت خود برگزیده ام. 

 

برای تعیین وقت پذیرش در کلینیک امید سه روش در نظر گرفته شده 

 

وی به تعیین وقت پذیرش در سامانه پذیرش ۲۴ تاکید کرد و گفت: بهترین کار این است که مردم آموزش ببینند و در سامانه پذیرش ۲۴ و یا با شماره تلفن کلینیک تماس بگیرند تا وقتی تشریف میاورند معطل نشوند، همچنین کسانی که سواد کافی ندارند میتوانند ساعت ۸ صبح به کلینیک مراجعه کنند. 

 

کمبود پزشک فقط مختص بیمارستان آیت ا.. بهاری نیست، این مشکل شایع کشور است

 

دکتر دارابی در پاسخ به این سوال که با وجود امکانات و تجهیزاتی که در بیمارستان آیت ا.. بهاری وجود دارد ،چرا نباید پزشک وجود داشته باشد؟ اذعان داشت: این کمبود، یک کمبود کشوری است؛ صرفا کمبود در شهرستان بهار نیست در هرصورت این در شرایطی است که رشد جمعیت ما بسیار سریع بوده و متناسب با رشد جمعیت متخصصین و کادر درمان ما تربیت نشده، البته اگر هم افزوده شده به خاطر شرایط بد اقتصادی موجود در کشور است که بسياری از آنها  مهاجرت کردند و یا دیگر به طبابت و ارائه خدمات درمانی در حوزه سلامت مانند پرستاران و کادر درمان مشغول نیستند و یا به مشاغل دیگری میپردازند؛ در تلاش هستیم که به یاری پروردگار متعال این کمبودها را جبران کنیم؛ بیمارستان خوب آیت‌ا.. بهاری باید با حمایت مردم رونق یابد و متخصصانی که مطب هم دارند تشویق شوند با بیمارستان آیت ا.. بهاری همکاری کنند.

 

در بیمارستان با کمبود نیرو مواجهیم

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهار در پاسخ به این سوال که به نظر شما آیا ظرفیت بیمارستان ازنظر وجود پزشک و پرستار کافی است؟ عنوان کرد: خیر در حال حاضر نقص هایی در تعداد پزشک ها و پرستاران و همچنین در نیرو های پشتیبان وجود دارد، ان شاا.. با رونق گرفتن کار بیمارستان میتوانیم از دانشگاه مطالبه کنیم تا مجوز جذب نیرو را صادر کند و تا زمانی که ما نتوانیم بیمارستان را رونق دهیم دستمان بسته است.

 

بیمارستان بهار خودکفا نشده و متخصصین تمایلی برای حضور در آن ندارند

 

داود دارابی در پاسخ به این سوال که  آیا در بخش های دیگر بیمارستان نیز با کمبود پزشک مواجه هستیم؟ گفت: بله بیمارستان آیت ا.. بهاری به علت اینکه بیمارستانی نزدیک شهر است و متاسفانه بسیاری از شهروندان ما ترجیح میدهند که برای پیگیری امور درمانشان به شهر مراجعه کنند، یکی از بیمارستان هایی است که از نظر مالی بسیار ضعیف است.

 

وی افزود: بیمارستان آیت ا.. بهاری از نظر در آمد ضعیف است و به همین علت از طرف دانشگاه هم متناسب با شرایط بیمارستان متخصصین تخصیص داده می شود و زمانی که بیمارستانی نتواند خودکفایی مالی داشته باشد، متخصصین کمتری تمایل پیدا میکنند که در این بیمارستان مشغول به کار شوند و این باعث ضعف بیشتر ما می شود.

 

دکتر دارابی از برنامه ها و اهداف خود را شبکه بهداشت و درمان گفت: به دنبال آن هستیم شبکه‌ای پیش رو داشته باشیم و در حال تدوین برنامه استراتژیک برای رسیدن به اهدافمان هستیم، کار خود را آغاز کرده ایم، ما با حضور در محیط بدنبال تثبیت نظم و انضباط برای بهبود شرایط هستیم، همچنین قصد داریم که کلینیک ویژه ای را راه اندازی کنیم این چیزی که شما در مجاورت شبکه مشاهده میکنید در واقع درمانگاه بیمارستان است که به دلیل نبود فضای کافی در بیمارستان به اینجا منتقل شده است و فعالیت آن هم صرفا در ساعات صبح است و ان شاا.. با رونق گرفتن و پیگیری و راه اندازی کلینیک ویژه که ساعات کاری آن در ساعات بعد از ظهر است در خدمت شهروندان خواهیم بود.

 

مردم بهار باید خدماتشان را از بیمارستان دریافت کنند تا بیمارستان خودکفا شود

 

پزشک متخصص رادیولوژی بیمارستان آیت‌ا.. بهاری اظهار کرد: مردم بهار باید تمام خدمت پزشکی را از ما مطالبه کنند. ما متخصصین قلب، اعصاب، داخلی، اطفال، جراح عمومی و زنان داریم؛ انتظار داریم که شهروندان بهاری تا جایی که برایشان امکان دارد خدماتشان را در بیمارستان آیت ا.. بهاری دریافت کنند و انتخاب اول آنها بیمارستان آیت ا.. بهاری باشد نه انتخاب آخر، چرا که این، باعث رونق مالی بیمارستان می شود و بیمارستان از حالت زیان ده خارج شده و تبدیل می‌شود به بیمارستانی که میتواند بچرخد و همیشه وابسته به بودجه دولت نباشد و حتی برای هزینه های برق و آب نیازمند حمایت دانشگاه نباشد، مردم بهار باید با یک دید بلند مدت به بیمارستان شهر خود نگاه کنند.

 

وی به مقایسه بیمارستان های همدان و بهار پرداخت و تصریح کرد: بیمارستان آیت ا.. بهاری در بین بیمارستان‌های همدان، از نظر تجهیزات بروز، فضای فیزیکی، زیبایی ظاهر، نوع برخورد پرسنل، جزو بیمارستان های خوب به حساب می آید.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بهار در پایان افزود: به امید خدا با حمایت از کادر درمان، متخصصان ما که از کادر درمان دولتی خارج شدند به این حوزه باز گردند، به یاری خدا در آینده خیلی نزدیک شاهد یک سری اخبار خوب در زمینه تحولاتی که در بیمارستان خواهیم بود، از جمله استقرار دستگاههای سی تی اسکن و لاپاروسکوپی که باعث رونق اتاق عمل بیمارستان خواهد شد، باشیم.

فاطمه بدرلو

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی