سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/3/27 23:00:11
امام جمعه شهر بهار در خطبه های نماز جمعه:

در زمان حضرات معصومین(ع) مهم ترین راه تبلیغ دین، تبلیغ چهره به چهره بود

حجت‌الاسلام ارزنده : در بحث تبلیغ و اطلاع رسانی، امروزه ابزارهای پیشرفته ای وجود دارد، در عین حال تبلیغ چهره به چهره اهمیتش بر هیچ کس پوشیده نیست ،در زمان حضرات معصومین(ع) هم نسبت به زمان خود مهم ترین راه تبلیغ آنها، در حقيقت تبلیغ عملی و چهره به چهره بود.

شناسه خبر: 12610

 

به گزارش نشاط شهر، امام جمعه شهر بهار در خطبه های نماز جمعه این هفته با سفارش همگان به تقوای الهی عنوان کرد: در بحث تبلیغ و اطلاع رسانی، امروزه ابزارهای پیشرفته ای وجود دارد، در عین حال تبلیغ چهره به چهره اهمیتش بر هیچ کس پوشیده نیست ،در زمان حضرات معصومین(ع) هم نسبت به زمان خود مهم ترین راه تبلیغ آنها، در حقيقت تبلیغ عملی و چهره به چهره بود.

 

وی افزود : اگر می‌خواهیم در امر تبلیغ دین موفق شویم بهترین راه این است که تبلیغ عملی چهره به چهره داشته باشیم زیرا که تطبیق عمل با گفته سبب می‌شود مردم در عمل ببینند و بشنوند که این روش با هدایت آنها تاثیر مستقیم دارد و اگر انسان بگوید و عمل نکند نه تنها تبلیغ نیست بلکه ضد تبلیغ خواهد بود.

 

حجت‌الاسلام محمد علی ارزنده با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت : سفارش قرآن کريم به مبلغین دین این است که گفتارتان با عملتان یکی باشد و باتوجه در حکمت ۷۳ نهج‌البلاغه که به سه مطلب اشاره دارد ،اگر کسی خود را در مقام پیشوایی و امامت مردم قرار می دهد پیش از آنکه به تعلیم دیگران بپردازد باید اول خود را تعلیم دهد و اگر وار فرهنگی، اعتقادی،تبلیغی، انجام دادیم اول باید خود عالم باشیم و عمل کنیم.

 

امام جمعه بهار در آستانه تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی در یکم تير ماه به فرمان امام ره گفت:کار سازمان تبلیغات ترویج و تبلیغ دین،سازمان دهی و هماهنگی، همسو کردن مراکز فرهنگی، مبلغین، قاریان قران، هییت امنای مساجد، با کمک گرفتن از ابزارهای موجود است ، مردم باید در راه دین و ترویج دین تبلیغات هزینه کنند.

 

وی در ادامه با توجه به هفته جهاد کشاورزی و اهمیت کشاورزی اذعان کرد : جنگ اوکراین نشان داد که با کوچکترین مشکل کشاورزی و صادرات پیش بیاید بزرگترین بحران غذایی برای بشریت به وجود می آید.

 

حجت‌الاسلام ارزنده افزود: در حال حاضر برهمه انسانها اثبات شده است که قدرت فقط قدرت نظامی نیست،یکی از شاخصه های قدرت هر کشور قوی بودن از نظر تسهیلات، نیروهای مقاوم و ایثارگر است و شاخصه دیگر کشورها قوی بودن از نظر غذایی و کشاورزی است و در نتیجه امروز بحث کشاورزی مثل بحث اسلحه است تا کشورهای به سبب آن مجهز شوند تا در دنیای امروز حرفی برای گفتن داشته باشند و دارای قدرت باشند

 

وی اضافه کرد :درکنار کشاورزی نیز بحث آب خیلی مهم است و لازمه کشاورزی خوب، بودن آب است و در ایران و در جهان بحران آب وجود دارد، و در برخی از مناطق کشت محصولات آب بر ممنوع شده و امروزه به معنای واقعی در بحران آب به سر میبریم و می طلبد اگر بحث کشاورزی مهم است باید بحث آب هم مهم باشد و دقت زیادی در استفاده از آب باشد که  اگر کشاورزی به همین سبک ادامه پیدا کند بحران کم آبی همه جا را در بر میگیرد و باید مدیریت درست شود تا هم کشاورزی رونق بگیرد.

 

وی تاکید کرد : با نحوه  استفاده درست ازآب، لطمه ای به کشاورزی نخورد و مردم در استفاده صحیح وکشاورزان در مصرف بهینه آب  از کمترین آب استفاده کنندو دولت را همراهی کنند.

 

حجت‌الاسلام ارزنده گفت : از زحمات و خدمات جهاد کشاورزی شهرستان  نهایت تشکر را داریم که فعالیت های خوبی را در سطح شهرستان دارند و سیاست پیش روی دولت این است که برخی محصولات آب بر در مناطق فرا منطقه ای باشد و به عنوان صادرات وارد کشور شود، چرا که نبود برخی از محصولات آب بر خیلی لازم نیست، اما تولیداتی چون گندم که نیاز اصلی کشور است در داخل کشور تولید شود تا وابستگی به خارج نداشته باشیم .

فاطمه بدرلو

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی