سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/4/29 17:32:48
فرماندار بهار خواستار شد

ترویج فرهنگ مهارت آموزی با الویت تربیت نیروی کار ماهر

فرماندار بهار گفت: با ترویج و اشاعه فرهنگ مهارت آموزی می توان در ارتقاء کمی و کیفی نیروی کار ماهر و رفع معضل بیکاری پیش قدم شد.

شناسه خبر: 12664

 

به گزارش نشاط شهر به نقل از روابط عمومی فرمانداری بهار، صبح امروز فرماندار بهار در اولین نشست هفته ملی مهارت، کارآفرینی و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای با اشاره به جایگاه مهم آموزش در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور، اظهار داشت: قشر جوان جویای کار با کسب مهارت های مختلف فنی و حرفه ای، تاثیر بسیاری بر اشتغالزایی و تولید ثروت ملی را دارد.

روح الله نباتی افزود: امروزه هر کسی در هرجایگاه و مقامی که باشد می بایستی با فرآیند آموزش های مهارتی مرتبط با شغل و حرفه خود آشنایی کافی را داشته باشد تا خدمات کیفی تری ارائه شود.

وی با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری، بهره گیری از مهارت های دانش بنیان در ارتباط با اشتغالزایی را امری مهم دانست و بر بهره گیری همه دستگاهها از این دانش تاکید نمود.

وی از نهادهای متولی خواست تا با فراخوان نسبت به جذب و آشنا نمودن جوانان با مهارت های خود و معرفی آنان به مراکز تولیدی و خدماتی شهر گامهای موثرتری بردارند.

نباتی با تبیین ظرفیت ها و پتانسیل های صنعتی، خدماتی و کشاورزی شهرستان بهار افزود: شهرستان بهار نسبت به سایر شهرستان ها از امتیازاتی نظیر گردشگری، راههای مواصلاتی، قطب شدن در برخی محصولات کشاورزی و نیز دام و طیور است، به طوری که هر یک به تناسب ظرفیتهای موجود می تواند در رفع معظل بیکاری موثر باشد.

فرماندار بهار در پایان از همه دستگاه های اجرایی شهرستان خواست تا با تعامل و همکاری در حوزه مهارت آموزی و اشتغالزایی، رویکرد بهره گیری از مهارت های دانش بنیان را با درک شرایط اقلیمی و کمبود آب را در اولویت سیاست های سازمانی خود قرار دهند.

خاطر نشان می شود هفته ملی مهارت، روز جهانی کارآفرینی و فنی و حرفه ای از ۳۱ تیرماه لغایت ۶ مرداد نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی