سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/5/22 23:58:55
در جلسه کمیته برنامه ریزی و توسعه شهرستان بهار صورت گرفت:

تصویب پیشنهادات و توزیع اعتبارات بین دستگاه‌ های اجرایی شهرستان بهار

صبح امروز کمیته برنامه ریزی شهرستان در راستای توزیع اعتبارات در بین دستگاه های اجرایی ادارات شهرستان بهار برگزار شد.

شناسه خبر: 12729

 

به گزارش نشاط شهر، صبح امروز جلسه کمیته برنامه ریزی و توسعه شهرستان بهار با محوریت توزیع اعتبارات در بین دستگاه های اجرایی شهرستان با حضور فرماندار و مدیران دستگاه های اجرایی ادارات شهرستان بهار و مسئولین شهرستانی و استانی در سالن جلسات فرمانداری شهرستان بهار برگزار شد.

روح الله نباتی، فرماندار شهرستان بهار:

با ارائه طرح و پیشنهادات به مدیران کل و مراجعه آنها به مجلس امید است منابع اعتباری بیشتری از استان تهران جذب شود

روح الله نباتی، فرماندار شهرستان بهار با تسلیت ایام سوگواری سرور سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر اسلام و مدافعان حرم سرداران سرافراز سپاه اسلام شهیدان حاج حسين همدانی و حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد : به طور تقریبی تمام اعتبارات پیشنهادی مدیران مصوب شده است و امیدواریم در طول سال اعتباراتی که اضافه می‌شود بتوانیم مجدد بین دستگاه‌ های اجرایی توزیع کنیم و بتوانیم در سطح شهرستان اقدامات خوبی انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه اعتباراتی که در کل استان توزیع می‌شود رقم بسیار محدود و پایینی است اظهار کرد: در یک سفر ریاست جمهوری بالای ۳۵۰ ملیارد تومان فقط به شهرستان بهار اختصاص پیدا کرد.

وی همچنین گفت: با تصویب الحاق ۳۸۰ هکتار به مرز تقسیمات سیاسی بهار، مرز تقسیمات سیاسی بهار بر مرز خدمات رسانی شهر بهار منطبق خواهد شد و مشکل چندین ساله بهار حل خواهد شد.

نباتی، ادامه داد: بخش عمده ای از بودجه و اعتبارات کشور در تهران می‌باشد و امید است که این اعداد و ارقام اولیه مبنایی باشد برای مدیران دستگاه های اجرایی که به همراه مدیر کل و نمایندگان مجلس منابع اعتباری بیشتری از استان تهران جذب کنند.

فرماندار بهار بیان کرد : همه باید دست به دست هم با ارئه طرح و پیشنهادات و برنامه ریزی  به مدیر کل و با بررسی این پیشنهادات، هر دستگاه  با استفاده از ظرفیت های نماینده محترم مجلس و  مدیران کل باید به تهران مراجعه کرده و اعتبار کسب کنند و چه بسا که بسیاری از استان ها این کار را انجام می‌دهند.

رجبی، مسئول عمرانی فرمانداری:

۳۸۰ هکتار به شهرستان بهار ملحق می شود

رجبی، مسئول عمرانی فرمانداری بهار عنوان کرد: با حضور فرماندار شهرستان بازدید میدانی از حریم شهرستان انجام شد و یکی از مهمترین مسائل انطباق حریم سیاسی شهرستان با حریم خدماتی مصوب شهرداری بود که این را معاونت امور استانداری از فرمانداری و شهرداری استعلام کرده است و با تصویب الحاق ۳۸۰ هکتار به اراضی شهر بهار مشکل چندین ساله شهرستان حل خواهد شد.

وی گفت: با استعلام حریم مصوب بهار دقیقا مرز تقسیمات سیاسی روی حریم مصوب شهر بهار منطبق خواهد شد که دو سال پیش حدود ۲۱۰زمین هکتار به شهرستان اضافه شد و ۳۸۰ هکتار هم پیشنهاد داده شده که برای شهرستان مصوب داده شود و به آن خواسته ای که شهرستان بهار و همه دستگاه های مدیریتی اجرایی ادارات انتظار دارند با این تصویب و تسهیل نهایی مراحل قطعی در وزارت کشور ان شاءالله حاصل شود .

محمد رضا شفیعی، معاون برنامه ریزی و عمرانی فرماندار شهرستان بهار:

تزریق اتحاد، نیاز توسعه شهرستان بهار است

محمد رضا شفیعی عنوان کرد: پیشنهادات مدیران شهرستانی و مدیران کل صد در صد تصویب شده و سعی کردیم  بودجه ای که با تمام نواقص و محدودیت ها در اختیار شهرستان است به درستی توزیع شود و نیازمندی های اولویت دار اصلی ما پوشش داده شود.

 

وی در بحث توزیع اعتبارات سهم شهرستان تاکید کرد: سهم اعتبارات در استان ثابت می باشد اما سهم شهرستانی می‌تواند شناور باشد، مدیران باید تلاش کنند عددی که تصویب شده درصد بالاتری از سهم استانی به شهرستان اختصاص پیدا کند.
 
محمد رضا شفيعي عنوان کرد: در کل پروژه جدید در کشور نداریم وظیفه ما این است که منابع اعتباری جدید را شناسایی و جذب کنیم چراکه با این اعداد و ارقام نمی‌شود حرکت آنچنانی در شهرستان صورت بگیرد.

شفیعی با اشاره به سفر ریاست جمهوری به استان و نمایندگان دولت به شهرستان ها اذعان داشت : خدارا شاکریم که سفر ریاست جمهوری و نمایندگان ایشان برکات خوبی را به دنبال داشته است زیرا سهم اعتباری حدود ۶۴۰ ملیارد تومان در حوزه های مختلف به شهرستان اختصاص داده شده است که امیدواریم یک حرکت و جهش خوبی در این پروژه ها صورت بگیرد .

فاطمه بدرلو

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی