سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار گفت: شهرستان بهار دارای تعداد صنایع تبدیلی انگشت شماری در رابطه با فرآوری سیر بوده که این تعداد واحدها پاسخگوی تولید سیر بالای شهرستان نیست.

شناسه خبر: 12733

 

به گزارش نشاط شهر به نقل از ایسنا، عبدالحسین اکبری اظهار کرد: سطح زیر کشت امسال سیر شهرستان بهار افزون بر ۱۳۰۰هکتار بوده که پیش بینی می‌شود از این میزان سطح در سال جاری بیش از ۲۰ هزار تن محصول برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه میزان سطح کشت امسال سیر شهرستان به نسبت سال گذشته چندان تغییری نداشته و برابر بوده است و قطعا در فصل برداشت نیز میزان عملکرد تولید مانند سال گذشته خواهد بود، افزود: در حال حاضر شهرستان بهار پس از مریانج بیشترین سطح زیر کشت سیر را دارا بوده که پراکنش این میزان سطح زیر کشت شهرستان بیشتر در اراضی کشاورزی شهر بهار واقع شده است.

اکبری در ادامه با اشاره به اینکه سیر شهرستان بهار را بیشتر با نام برند سیر همدان می‌شناسند، تصریح کرد:نبود سردخانه ویژه سیر، نبود بسته بندی مناسب برای صادرات و نیز نبود صنایع تبدیلی سیر از عمده‌ترین مشکلات سیرکاران شهرستان بهار به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه سردخانه مخصوص سیر در سطح استان نداریم، خاطر نشان کرد: سردخانه سیر با سردخانه دیگر از نظر دما، شرایط نگهداری، رطوبت و تهویه متفاوت بوده و سردخانه های موجود شهر بهار بیشتر به سردخانه و انبار سیب زمینی اختصاص دارند.

اکبری یاد آور شد: بخش عمده ای از سیر تولید شده شهرستان بهار به دلیل نبود سردخانه ویژه سیر برای نگهداری به سردخانه های استان البرز ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر احداث دو سردخانه سیر در شهرستان بهار توسط متقاضیان بخش خصوصی در دست پیگیری بوده و هنوز تکمیل نشده است،ادامه داد: دو تا سه واحد صنایع تبدیلی شوریجات و ترشیجات در شهرستان بهار دارای فعالیت بوده که این تعداد صنایع تبدیلی فعال به تنهایی پاسخگوی تولید ۲۰ هزار تن تولید سیر شهرستان نیست.

اکبری با بیان اینکه بسته بندی سیر شهرستان بهار بیشتر به صورت سنتی و در میان سبد انجام می‌گیرد و بسته بندی صنعتی این محصول مهم تولید شده شهرستان نیازمند جذب سرمایه گذار بخش خصوصی است، گفت: در حال حاضر ۴۰۰ نفر از بهره برداران بخش کشاورزی شهرستان بهار در زمینه کشت سیر فعالیت هستند.

 

انتهای پیام/ص

 


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی