سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/6/1 16:26:59
شهردار بهار در جمع خبرنگاران:

شهرداری ارگان دولتی نیست و اعتبارات آن از محل درآمدهای کوششی تامین می شود

مهندس مهدی مجیدی: شهرداری ارگان دولتی نیست و اعتبارات آن از محل درآمد های کوششی تامین می‌شود. امسال بودجه شهرداری بهار ۴۵ میلیارد تومان بود که نسبت به سال گذشته یک جهش دو برابری داشته است و با توجه به هدف گذاری هایی که انجام شده ، سرانه شهروندی در بهار از ۷۰۰ هزار تومان به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

شناسه خبر: 12746

به گزارش نشاط شهر، نشست خبری شهردار بهار و رئیس شورای اسلامی با اهالی رسانه شهرستان بهار در سالن جلسات شهرداری برگزار شد.

مهندس مهدی مجیدی شهردار شهر بهار در نشست با اصحاب رسانه عنوان کرد : شهرداری ارگان دولتی نیست و اعتبارات آن از محل درآمد های کوششی تامین می‌شود. امسال بودجه شهرداری بهار ۴۵ میلیارد تومان بود که نسبت به سال گذشته یک جهش دو برابری داشته است و با توجه به هدف گذاری هایی که انجام شده ، سرانه شهروندی در بهار از ۷۰۰ هزار تومان به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

 

مهدی مجیدی با تشکر از وزارت راه و شهرسازی و حوزه باز آفرینی اظهار کرد : بعد از سال ها که خبری از تخصیص قیر رایگان به شهرداری بهار نبود؛ از محل بازآفرینی شهری به مقدار ۲ هزار تن قیر رایگان با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از وزارت راه و شهرسازی موفق شدیم دریافت کنیم و طی فرایندی همه ی قیر رایگان را به آسفالت تبدیل کردیم .

 

وی خاطر نشان کرد : اقدامات عمرانی از پایان فروردین امسال آغاز شد و در حال حاضر  ۸۵ درصد از اقدامات عمرانی تعهد شده انجام شده است.

 

شهردار بهار به مهم ترین فعالیت های عمرانی پرداخت و اظهار داشت: پروژه جدول گذاری در معابرشهر بهار شامل ؛ انتهای بلوار شهدا معبر زیر ساختی، کوچه گلستان ۱۳، ۱۶ متری مشاغل شهری، بهارستان ۱۰ و ۱۱، انتهای بهارستان ۸ و بلوار معلم، خیابان تختی و همچنین کوچه های همت، طیب،زیور،زینت، بن بست پامچال ۲،درخشان،شیخ علی میرزا، سادات حسنی قطب، بن بست رز،به طول تقریبی ۳۵۰۰هزار متر با هزینه بالغ بر دو میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان که فقط صرفا جدول گذاری انجام شده است.

 

وی افزود: پروژه بازسازی قسمتی از بوستان یگانه واقع در کوی پاسداران با هزینه حدود ۵۷ میلیون تومان و درپروژه زیر سازی معابر برای "خرید مخروط و بیس در معابر"  برای بلوار های شاهد، عدالت که واقع در کوی پاسداران انتهای بلوار معلم مسیر سلامت جنب بلوار کشاورز و کوچه های بهار نارنج، هوشمندی، پامچال ۲،درخشان،بهارستان ۱۰ و ۱۶متری مشاغل شهری و این هم بالغ ۵۳۲ میلیون تومان هزینه شده است؛ و همچنین در احداث پارک نواری در بلوار عدالت با مساحت ۳۰۰ متر مربع با ۵۱۰ میلیون تومان که برای معبر رفت و آمد خواهد بود از دیگر پروژه ها بوده است.

 

وی بیان کرد : یکی از دغدغه های مردم بهار بحث  درآمد های پایدار شهرداری است که در همین راستا حدود ۸۰ متر فضای تجاری در بلوار شهید با هنر با اعتبار هر ۵۰۰ میلیون برای فاز های اول و دوم که با مجموعا ۱ میلیارد تومان هزینه احداث این واحد تجاری شده است .

 

وی گفت : پروژه بازسازی و تعمیر مستحدثات شهرداری با ۲۶۵ میلیون تومان اعتبار برای کف سوله نقلیه که واحد نقلیه هم در آنجا افتتاح شد و در آسفالت ریزی معابر که مهم ترین بخش ما بوده‌ است در مساحتی بالغ بر ۴۰ هزار مترمربع با اعتبار ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تاکنون انجام شده است.

 

وی اضافه کرد : تناسبی بین عملکرد شهرداری بهار و عوارض پرداختی شهروندان وجود ندارد چرا که از ۱۰ هزار خانوار موجود در شهر بهار، ۵۱۷ خانوار در مجموع به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان عوارض پرداخت کرده اند.

 

وی با درخواستی از مردم شریف شهر بهار گفت: از مردم شریف درخواست داریم که با پرداخت به موقع عوارض سالیانه شهرداری را کمک کند تا با  سرعت بیشتری خدمات به شهروندان ارائه شود.

 

در ادامه نشست بازدید میدانی شهردار ، رئیس شورای اسلامي شهر بهار و اصحاب رسانه از پروژه‌ های عمرانی در سطح شهر انجام شد.

 

فاطمه بدرلو

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی