سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/6/21 14:01:49
امام جمعه همدان:

توسعه بدون مشارکت‌های مردمی امکان پذیر نیست

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به اینکه امروزه توسعه بدون مشارکت های مردمی امکان پذیرنیست گفت: یکی از مصادیق بارز و نمادهای مشارکت‌های سازمان یافته مردم در توسعه اقتصادی، شرکت‌های تعاونی است.

شناسه خبر: 12801

 

به گزارش نشاط شهر به نقل از ایرنا، آیت الله «حبیب الله شعبانی موثقی» در بازدید از شهرک صنعتی بهاران در شهرستان بهار، اظهار داشت: شرکت‌های تعاونی در رفع مشکلات اقتصادی، کارآفرینی و بیکاری راه گشا هستند و می‌توانند به رفع مشکلات اقتصادی، کارآفرینی و مشکل بیکاری کمک کنند.

وی با قدردانی از اقدامات انجام شده در واحدهای تولیدی و صنعتی خواستار احیای فرهنگ تعاون شد و افزود: در سالهای اخیر به مسائل فرهنگ تعاون، بی توجهی شده است و نیازمند هم افزایی این فرهنگ برای احیا هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه مشارکت‌های مردمی باید جدی‌تر قلمداد شود تصریح کرد: البته در این مسیر نیازمند حمایت قانون و دولت از این فرآیند هستیم.

امام جمعه همدان: توسعه بدون مشارکت‌های مردمی امکان پذیر نیست

آیت الله شعبانی موثقی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را پیش نیاز ورود شرکت‌ها به عرصه تعاون دانست و بر لزوم توجه به حمایت‌های مالی و اعتباری از تعاونی‌ها از سوی دولت تاکید کرد.

وی با بیان اینکه در اقتصادهایی که مردمی‌تر است، توسعه‌ و پیشرفت‌های خوبی را شاهد هستیم خاطر نشان کرد: در اصل ۴۴ بر نقش تعاونی‌ها و لزوم حمایت برجسته از تعاونی‌ها تاکید شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان تصریح کرد: دولتی که دغدغه اشتغال دارد در حمایت از واحدهای تولیدی‌ها باید به صورت جدی‌تری ورود کند.

آیت الله شعبانی موثقی با اشاره به اینکه برخی از قوانین نیاز به اصلاح دارد گفت: در کنار اقدامات و حمایت‌های دولت نباید از فرهنگ سازی و تبیین جایگاه شرکت‌های تعاونی و نقش آن در رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در جامعه نیز غافل شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه شهر بهار علاوه بر کشاورزی در حوزه صنعت نیز دارای ظرفیت‌های چشمگیری است توصیه کرد: در شرایط کنونی کم آبی کشور و استان همدان، باید با سرمایه‌گذاری جایگزین‌هایی را برای کشاورزی ایجاد کرد.

امام جمعه همدان: توسعه بدون مشارکت‌های مردمی امکان پذیر نیست

نماینده ولی فقیه در استان همدان با حضور در شهرک صنعتی بهاران شهرستان بهار، از نزدیک با مسوولان، کارگران و کارکنان این واحدهای تولیدی دیدار و گفت‌وگو کرد و با مشکلات پیش‌رو آنها آشنا و خواستار رفع موانع مطرح شده توسط مسئولان متولی شد.

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی
Error
Whoops, looks like something went wrong.