سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/6/28 19:22:39
شهردار بهار:

تصویب بودجه ۴۵ میلیارد تومانی برای شهر بهار

مجیدی گفت: بودجه امسال شهرداری ۴۵ میلیارد تومان مصوب شده که نسبت به سال گذشته یک جهش دو برابری داشته است.

شناسه خبر: 12823

 

به گزارش نشاط شهر به نقل از خبرگزاری شبستان، مهدی مجیدی شهردار بهار گفت: بودجه امسال شهرداری 45 میلیارد تومان مصوب شده که نسبت به سال گذشته یک جهش دو برابری داشته است به طوری که در سال گذشته 20 میلیارد تومان تصویب شد و 37 میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده بود که با توجه به هدف‌گذاری‌هایی که انجام شده در سال‌جاری سرانه شهروندی در بهار از ۷۰۰ هزار تومان به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

 

شهردار بهار با بیان اینکه عملیات عمرانی در شهر بهار از اواخر فروردین ماه امسال آغاز شده است، افزود: 25 میلیارد تومان از بودجه امسال صرف عملیات عمرانی شده که تاکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

وی با اشاره به آسفالت‌ریزی معابر شهربهار تصریح‌کرد: شهرداری متعهد شده بود که 6 هزار تن آسفالت در سطح معابر شهری توزیع و پخش کند که تاکنون 5 هزار و 300 تن آسفالت‌ریزی شده و این درحالیست که طی سال‌های گذشته 2 هزار تن آسفالت‌ریزی در سطح معابر توزیع شده بود.

 

شهردار بهار خاطرنشان‌کرد: بعد از سال‌ها که خبری از تخصیص قیر رایگان به شهرداری بهار نبود؛ از محل بازآفرینی شهری به مقدار 420 تن قیر رایگان با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از وزارت راه و شهرسازی موفق شدیم دریافت کنیم و طی فرایندی همه ی قیر رایگان را به آسفالت تبدیل کردیم.

 

وی بیان‌کرد: بهار به عنوان نخستین شهر در استان همدان در حوزه بازآفرینی موفق شده است که به موقع قیررایگان را تحویل و عملیات آسفالت‌ریزی را انجام دهد.

 

مجیدی به مهمترین پروژه‌های عمرانی شهربهار پرداخت و گفت: پروژه جدول‌گذاری در معابرشهر بهار شامل؛ انتهای بلوار شهدا معبر زیر ساختی، کوچه گلستان ۱۳، ۱۶ متری مشاغل شهری، بهارستان ۱۰ و ۱۱، انتهای بهارستان ۸ و بلوار معلم، خیابان تختی و همچنین کوچه‌های همت، طیب،زیور،زینت، بن‌بست پامچال ۲،درخشان،شیخ علی میرزا، سادات حسنی قطب، بن‌بست رزبه طول تقریبی 3 هزار و 500 متر با هزینه بالغ بر دو میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان انجام شده است.

 

وی افزود: پروژه بازسازی قسمتی از بوستان یگانه واقع در کوی پاسداران با هزینه حدود ۵۷ میلیون تومان و در پروژه زیر سازی معابر برای "خرید مخروط و بیس در معابر" برای بلوارهای شاهد، عدالت که واقع در کوی پاسداران انتهای بلوار معلم مسیر سلامت جنب بلوار کشاورز و کوچه‌های بهار نارنج، هوشمندی، پامچال ۲،درخشان،بهارستان ۱۰ و ۱۶متری مشاغل شهری بالغ بر ۵۳۲ میلیون تومان هزینه شده است.

 

شهردار بهار گفت: همچنین در احداث پارک نواری در بلوار عدالت با مساحت یک هزار و ۳۰۰ متر مربع شامل شن‌ریزی، بنایی با سنگ لاشه، بتن ریزی با اعتباری بالغ بر ۵۱۰ میلیون تومان هزینه شده از دیگر پروژه‌ها است.

 

مجیدی در خصوص آسفالت‌ریزی معابر نیز عنوان‌کرد:‌ مهمترین بخش آسفالت‌ریزی معابر شامل باند کندرو بلوار کشاورز، ابتدای بهارستان 10، بلوار معلم،کوچه شیخ علی میرزا،کوچه سادات حسنی، درخشان، غفاری، همت، زیور، زینت، شهیدان قربانی، کرمعلی نژاد، بن بست پامچال 2، خیابان تختی، بن بست فلاحت و لکه‌گیری محله شهید حسنی تا خیابان دانش‌سرا، مصلا، نواب، فداییان اسلام،کوی پاسداران، خیابان یگانه‌راد و منشعبات آن، بلوار بسیج با مساحت 40 هزار مترمربع با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد و700 میلیون تومان انجام شده است.

 

وی بیان‌داشت: همچنین پیاده‌روسازی معابر از بلوار شاهد حدفاصل گلستان 11 و 13 انجام شده و به خیابان‌های چمران و طالقانی منتهی می‌شود که در مجموع 13 میلیارد و 119 میلیون تومان دربخش عمرانی هزینه شده است.

 

وی با بیان اینکه شهرداری ارگان دولتی نیست و اعتبارات آن از محل درآمدهای کوششی تامین می‌شود، ابرازداشت: تناسبی بین عملکرد شهرداری بهار و عوارض پرداختی شهروندان وجود ندارد چرا که از ۱۰ هزار خانوار موجود در شهر بهار، ۵۱۷ خانوار در مجموع به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان عوارض پرداخت کرده‌اند.

 

۵ درصد مردم شهرستان بهار عوارض نوسازی پرداخت کرده اند

 

وی تصریح‌کرد: از مجموع 517 فقره پرداخت عوارض نوسازی در ماه‌های سال، فروردین ماه 63 فقره اردیبهشت،125 فقره، خرداد 157 فقره، تیر87 فقره و مرداد  85 فقره پرداخت کردند که در واقع 5 درصد از جمعیت خانوار شهر بهار اقدام به این مهم را داشتند که با توجه به اقدامات و خدمات و عملکرد شهرداری بهار مبلغ بسیار ناچیزی اخذ گردیده که انتظار می‌رود مردم برای آبادانی شهر خود عوارض نوسازی را به موقع پرداخت کنند تا از خدمات شهری نیز برخوردار گردند.

 

مجیدی با بیان اینکه یکی از مسائلی که در سال جاری مردم شهر بهار و شهردار و شورای اسلامی به آن توجه ویژه‌ای داشتند مبحث درآمدهای پایدار شهرداری می‌باشد، گفت: به همین منظور یک واحد تجاری با 80 متر مساحت در بلوار شهید باهنر همچنین مرتبط با فضای گردشگری شهر با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان برای فاز های اول و دوم انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه پارک بانوان میلیاردها تومان برای شهرداری هزینه دربرداشته است، افزود: بانوان می‌توانند به هنگام استراحت و تفریح از این پارک به نحو احسن استفاده مطلوب را ببرند و از یکجا نشینی در کوچه‌ها خودداری کنند.

 

مجیدی خاطرنشان‌کرد: از ابتدای سال جاری آتش نشانی شهربهار 131 عملیات داشته که از این میزان 69 فقره آتش‌سوزی و 62 فقره حادثه بوده است.

 

وی از بازگشایی معابر به مساحت 3 هزار و 692 متر با هزینه کرد 7 میلیارد تومان خبرداد و تصریح‌کرد: 700 تن آسفالت‌ریزی با اعتبار بالغ بر یک میلیارد و 400 میلیون تومان برای بازگشایی معبر از شهرک فرهنگیان به سمت خروجی شهر بهار انجام شده که علاوه برخدمت به مردم شهرک فرهنگیان برای اهالی مسکن مهر هم مناسب شده است.

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی